*christine* Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei jenter! Trenger hjelp her... Jeg har veldig lyst å lage en tale til min kjære på vår store dag. Han forventer ikke dette i det heletatt for jeg er absolutt ingen taler og gruer meg veldig. Jeg har ikke mulighet til å bestille en personligtale fra et sted for det er nok utgifter allerede. Dermed lurte jeg på om noen av dere der ute kanskje ville legge ut noen av sine taler så andre som har lyst å gjøre det samme kan få litt inspirasjon til å sette igang og klare å få noe ned på papiret.
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hei jenter! Trenger hjelp her... Jeg har veldig lyst å lage en tale til min kjære på vår store dag. Han forventer ikke dette i det heletatt for jeg er absolutt ingen taler og gruer meg veldig. Jeg har ikke mulighet til å bestille en personligtale fra et sted for det er nok utgifter allerede. Dermed lurte jeg på om noen av dere der ute kanskje ville legge ut noen av sine taler så andre som har lyst å gjøre det samme kan få litt inspirasjon til å sette igang og klare å få noe ned på papiret. To Blå Øyne Gjennom et liv gikk jeg alene på godt og vondt. Med mange opp og nedturer gjennom barndommen og ungdomstia. Kjærligheten kom og den gikk og noen ganger ble jeg så desperat at jeg trodde at den store kjærligheten aldri skulle komme. Men en dag begynte et lysere liv. Du dukket opp på nettet blandt det ukjente der ute. Du startet også opp som en ukjent sånn som alle de andre. Men at en liten spire ble plantet i oss begge viste vi ikke den dagen vi to mennesker så ukjente for hverandre møttes på dette stedet som vi alle kalte dc. Men kveld etter kveld med mange ord som ble til setninger startet et vennskap vi begge viste ville vare livet ut. Og vennskapet vokste og følelsene forandret seg uten at noen viste det. Selv ikke vi. Dette endte jo med at jeg reiste på romjulsferie til lillestrøm fordi jeg hadde bestemt meg for å møte denne gutten i asker som jeg hadde blitt så glad i. Og da du dukket opp i døra så jeg inn i de samme øynene jeg ser inn i her foran meg i dag. Skjønte jeg at dette var gutten jeg skulle gifte meg med og dele resten av livet mitt med. At jeg viste dette viste ikke du. Men du følte det samme for meg du også. Men siden jeg var sammen med en annen og trodde jeg elsket han. Så reiste du til bergen for å glemme meg. Som dere kanskje har skjønt med tanke på at vi er her vi er i dag. Glemte du aldri den jenta som stjal hjertet ditt den dagen i 2005. Og tiden gikk og følelsene ble sterkere og sterkere og jeg skjønte hva jeg måtte gjøre. Jeg måtte gjøre det slutt med den gutten jeg var sammen med og kapre den kjekke gutten med de pene øynene jeg viste befant jeg under alt det skjegget den kvelden jeg så han for første gang. Og gutten fikk jeg og han fridde like etter, jeg fikk kalde føtter og trodde jeg fortsatt hadde følelser for x'n. Og gjorde derfor slutt. Men jeg kom heldigvis på bedre tanker og prøvde få deg til å ta meg tilbake. Jeg må vel takke vær kjære nabo grethe for at jeg faktisk står her og skal bli din kone i dag. For hadde ikke hun sagt at du skulle la meg få en sjanse til hadde vi ikke blitt sammen igjen onsdag 8.februar når kjærlighetensvei atter en gang startet. 13.00 fikk jeg svaret jeg ønsket og jeg kunne reise nedover til asker til gutten som heldigvis tok meg tilbake. Etter dette gikk tiden fort og 12dager senere var vi samboere på papiret. Og den 9 måneden etter gjorde jeg som du tidligere hadde gitt meg beskjed om. Ville jeg gifte meg var det denne gangen min tur til å fri. Jeg gikk ned på kne og spurte deg som sitter der på den store dagen vår. Om du ville dele resten av livet mitt med meg. Og svaret er vel opplagt? Nå har 3år gått siden den dagen da du med dine blå øyne dukket opp i mitt liv. Og her står vi og du er blitt min mann som jeg er så heldig og skal dele alle gode og vonde stunder med for resten av mitt liv. Nå trenger jeg ikke gå gjennom disse alene takk for at jeg fant deg og at vi nå kan dele disse. Jeg elsker deg av hele mitt hjerte. Og Takker skjebnen for at den brakte oss sammen. Din For Evig her er talen min. om jeg klarer å si den da. håper den blir til hjelp
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 To Blå Øyne Gjennom et liv gikk jeg alene på godt og vondt. Med mange opp og nedturer gjennom barndommen og ungdomstia. Kjærligheten kom og den gikk og noen ganger ble jeg så desperat at jeg trodde at den store kjærligheten aldri skulle komme. Men en dag begynte et lysere liv. Du dukket opp på nettet blandt det ukjente der ute. Du startet også opp som en ukjent sånn som alle de andre. Men at en liten spire ble plantet i oss begge viste vi ikke den dagen vi to mennesker så ukjente for hverandre møttes på dette stedet som vi alle kalte dc. Men kveld etter kveld med mange ord som ble til setninger startet et vennskap vi begge viste ville vare livet ut. Og vennskapet vokste og følelsene forandret seg uten at noen viste det. Selv ikke vi. Dette endte jo med at jeg reiste på romjulsferie til lillestrøm fordi jeg hadde bestemt meg for å møte denne gutten i asker som jeg hadde blitt så glad i. Og da du dukket opp i døra så jeg inn i de samme øynene jeg ser inn i her foran meg i dag. Skjønte jeg at dette var gutten jeg skulle gifte meg med og dele resten av livet mitt med. At jeg viste dette viste ikke du. Men du følte det samme for meg du også. Men siden jeg var sammen med en annen og trodde jeg elsket han. Så reiste du til bergen for å glemme meg. Som dere kanskje har skjønt med tanke på at vi er her vi er i dag. Glemte du aldri den jenta som stjal hjertet ditt den dagen i 2005. Og tiden gikk og følelsene ble sterkere og sterkere og jeg skjønte hva jeg måtte gjøre. Jeg måtte gjøre det slutt med den gutten jeg var sammen med og kapre den kjekke gutten med de pene øynene jeg viste befant jeg under alt det skjegget den kvelden jeg så han for første gang. Og gutten fikk jeg og han fridde like etter, jeg fikk kalde føtter og trodde jeg fortsatt hadde følelser for x'n. Og gjorde derfor slutt. Men jeg kom heldigvis på bedre tanker og prøvde få deg til å ta meg tilbake. Jeg må vel takke vær kjære nabo grethe for at jeg faktisk står her og skal bli din kone i dag. For hadde ikke hun sagt at du skulle la meg få en sjanse til hadde vi ikke blitt sammen igjen onsdag 8.februar når kjærlighetensvei atter en gang startet. 13.00 fikk jeg svaret jeg ønsket og jeg kunne reise nedover til asker til gutten som heldigvis tok meg tilbake. Etter dette gikk tiden fort og 12dager senere var vi samboere på papiret. Og den 9 måneden etter gjorde jeg som du tidligere hadde gitt meg beskjed om. Ville jeg gifte meg var det denne gangen min tur til å fri. Jeg gikk ned på kne og spurte deg som sitter der på den store dagen vår. Om du ville dele resten av livet mitt med meg. Og svaret er vel opplagt? Nå har 3år gått siden den dagen da du med dine blå øyne dukket opp i mitt liv. Og her står vi og du er blitt min mann som jeg er så heldig og skal dele alle gode og vonde stunder med for resten av mitt liv. Nå trenger jeg ikke gå gjennom disse alene takk for at jeg fant deg og at vi nå kan dele disse. Jeg elsker deg av hele mitt hjerte. Og Takker skjebnen for at den brakte oss sammen. Din For Evig her er talen min. om jeg klarer å si den da. håper den blir til hjelp er ikke dette litt vel mye snakk om ekser og lite om din tilkomne mann? føler ikke helt det kommer frem hva du er gla i i han..?
anettes´verden Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 er ikke dette litt vel mye snakk om ekser og lite om din tilkomne mann? føler ikke helt det kommer frem hva du er gla i i han..? Enig, jeg er ikke interesert i å høre om min manns ekser osv og hvordan han vinglet frem og tilbake og ikke viste helt om jeg var riktig for han!
helenen Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Tenkte på akkurat det samme. Jeg ville absolutt ikke hatt min tale sånn. Men hvis forfatteren er fornøyd så..
Gjest Gjest30 Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Tenkte på akkurat det samme. Jeg ville absolutt ikke hatt min tale sånn. Men hvis forfatteren er fornøyd så.. Helt enig! IKKE bra å snakke for mye om tidligere forhold i bryllupstalen... Jeg er ikke så glad i at alt for mye tørre fakta kommer fram i talen. Bedre å fortelle om hvorfor du har valgt din kommende mann og hvilke fine sider han har. Fortell gjerne noen morsomme opplevelser dere har hatt sammen. Og bedre med litt kort tale enn alt for lang... Lykke til, sporty å holde tale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå