Gå til innhold

kjempesult av trening!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_silla_*
Skrevet

nå har jeg begynt å trene igjen etter ha brukket håndleddet og da skjer det som alltid skjer når jeg trener; jeg blir kjempesulten! Resten av dagen etter en trening føler jeg meg helt "hul" og må spise hver 2.time minst. Er dette normalt, er det andre som har det sånn? Og vet noen eventuelt grunner til dette?

Håper noen kan hjelpe meg med dette, det føles som jeg gjør noe feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nå har jeg begynt å trene igjen etter ha brukket håndleddet og da skjer det som alltid skjer når jeg trener; jeg blir kjempesulten! Resten av dagen etter en trening føler jeg meg helt "hul" og må spise hver 2.time minst. Er dette normalt, er det andre som har det sånn? Og vet noen eventuelt grunner til dette?

Håper noen kan hjelpe meg med dette, det føles som jeg gjør noe feil..

Nå vet jeg ikke hvordan kroppen din er bygget, men du må nesten bare høre på kroppen. Er den sulten så pleier det å være en grunn til det.. Du kan evt. fortelle oss hva du spiser på en vanlig dag, før også inn tiden, i tillegg fører du inn tids.pkt. for treningen i oversikten så kan en kanskje se om det er grunner til sulten du føler..

Gjest Gjest_silla_*
Skrevet

nesten så jeg ikke helt vet selv hvordan kroppen min er bygget;) er spinkel, med tynne bein og armer og tjukk mage, rund på midten he he. har den kroppstypen som kun legger på seg på magen med andre ord.Er 167 cm og veier 58 kg.

Spiser havregrøt med sukker og kanel til frokost, juice og kaffe.

Formiddagsmat, eller brunsj som det vel kalles;)Spiser mellom frokost og lunsj, frukt eller yoghurt

Lunsj, Cottage cheese eller brødskiver med makrell i tomat eller skinke , grønn te eller kaffe

Middag: fisk, kylling eller karbonadedeig.Grønnsaker, villris, fullkornspasta eller poteter

til kvelds spiser jeg omtrent det samme som lunsj/formiddagsmat. Dette er på dager jeg spiser vanlig.

Trener i 5-6 tida, en time 3 ganger i uka. De dagene jeg trener, må jeg nesten tredoble det jeg spiser, er konstant sulten og hadde sulten fått bestemme, hadde jeg kunne spist 3 middager og småspist konstant hele dagen! Jeg spiser mye mer enn andre jeg kjenner, også de som er større enn meg og veier mer. Dette er ganske frustrerende, har verken tid eller råd til å spise så mye.

Skrevet (endret)

Synes kostholdet ditt ser veldig bra ut jeg. Du spiser hyppige små og varierte måltider. Får i deg bra med næring. Ikke sammenlign hva du spiser med andre, alle mennesker er forskjellige og behovet for mat er deretter. Du skal konsentrer deg om å gi din kropp det den trenger og det kan være enten mer eller mindre enn naboen trenger =)

Vanskelig å se ut ifra kostholdet hvorfor du er så sulten ifm. treningen tenker jeg, men man skal høre på kroppen og er den sulten så bør du mette den, drikker du nok vann og veske i løpet av dagen? Kan jo være du egentlig er tørst også etter treningen. Men om du ikke har sett at dette har gjort store utslagene på vekten kan du bare fortsette som du gjør. Om du føler vekten øker så kanskje du skal spise litt mindre til de måltidene etter treningen, få i deg masse mat før treningen. Kanskje det holder deg litt mettere etter treningen også. Ikke spis færre måltider og ikke hopp over å spise etter trening, men kanskje litt mindre da om du har inntatt nok før. Nei, dette blir litt mye synsing, se om ikke flere kommer med bedre forslag.. =)

Endret av Lotte27
Skrevet

jeg også blir det den første uken eller 2 etter å ha startet opp skikkelig trening igjen :) jeg tror ikke det er unormalt. sikkert bare kroppen din som merker en forandring og vil pøse på med kalorier i tilfelle den ikke får noe på en stund ;) drikk mye vann og spis kalorifattige ting, så skal du nok se at det roer seg etter hvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...