Gå til innhold

Match/nettdating

ty_pennington

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noen respons på den forrige match-tråden min, så prøver meg igjen på en litt kortere.

Har sendt ut noen meldinger (fire-fem) til forskjellige jenter, og jeg ser at de har lest dem. Dette er ikke tilfeldige jenter, jeg sender kun til de som virker som min type og som beskriver seg bra i profilen, slik at jeg har lyst til å bli bedre kjent med dem.

Til tross for at jeg skriver ærlig og oppriktig, har prøvd med både kort og lang melding, stiller konkrete spørsmål, og kun sender til jenter jeg har mye til felles med, har jeg ikke fått et eneste svar. Ikke en eneste respons engang. Det er jo tross alt en "nei takk"-knapp når man får mail, er det ikke?

Så det jeg lurer på er hvor mange prosent av meldingene dere får dere bare forkaster, og på hvilket grunnlag? Bare ignorerer dere folk, eller lar dere dem vite at du ikke er interessert?

Setter pris på alle svar. Eller ignorerer dere meg her også? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle disse damene som sikkert ser bra ut med bilde og ok profil blir bombadert med mailer hovedsakelig fra totalt useriøse menn. Det skal litt til å komme gjennom støyen da.

Hvis hun ikke har bilde og du ellers presenterer deg ok så vet jeg ikke... Kanskje du rett og slett ikke er rette typen.

Det er kanskje bedre å lage deg en bedre profil med diverse dagligdag bilder og en kort men oppfyllende oppsummering av deg og ditt. De seriøse jentene ser da hovedsakelig etter en partner og ikke en ONS. Det er da viktig at du har en ryddig presentasjon med både harde fakta og litt myke verdier og kanskje litt om hva du ser for deg i fremtiden etc etc. Det finnes sikkert noen nettsider som kan vise deg hvordan du skal lage en perfekt presentasjon som slår an hos damene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar!

Jeg ville da tro at jeg har kommet gjennom "støyen" når jeg ser at jentene faktisk har lest min mail. Og at de forstår at jeg er seriøs basert på det jeg skriver. Da kunne jeg tenke meg å bare fått en liten melding tilbake om at hun ikke er interessert, hvis det er det som er grunnen... Og jeg håper at de forstår at jeg faktisk er ute etter noe seriøst, og ikke noen ONS når jeg sender en ordentlig mail.

Trodde ikke at min egen profil var så dum heller. Hvis noen vil se, så heter jeg ty_pennington på match også. Kom gjerne med tips.

Og bare sånn av interesse, hva er det disse useriøse mennene skriver egentlig? Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kan være fustrerendes å ikke få noe svar tilbake når du faktisk har gjort en seriøs jobb bak det. Jeg sender ikke brev tilbake med avslag. Har igrunn regnet med at en mann forstår at ingen respons er det samme som ikke interessert. Men etter å ha lest innleggene dine så lurer jeg nå på om jeg kanskje bør sende et brev i retur. Litt av grunnen til at jeg ikke sender brev tilbake med avslag er at jeg faktisk ikke vet helt hvordan jeg skal si ikke interessert. En annen grunn er at når jeg får god kontakt med en så skriver jeg ikke med flere av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg svarer kanskje på 1% av meldingene jeg får eller noe. La oss si jeg har fått kanskje 200 meldinger tilsammen, så har jeg svart på 2 -3 stk. Gir heller ikke avslag, ikke noe svar er det samme som avslag. Føler ikke at jeg skylder noen noe svar så lenge jeg aldri har hatt noe med dem å gjøre. Det spiller egentlig ingen rolle hva som står i meldingene heller, jeg sjekker jo uansett ut profilen for å se om personen er interessant, som regel leser jeg ikke meldingen en gang hvis personen ikke ser interessant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hei, takk for svar!

Jeg ville da tro at jeg har kommet gjennom "støyen" når jeg ser at jentene faktisk har lest min mail. Og at de forstår at jeg er seriøs basert på det jeg skriver. Da kunne jeg tenke meg å bare fått en liten melding tilbake om at hun ikke er interessert, hvis det er det som er grunnen... Og jeg håper at de forstår at jeg faktisk er ute etter noe seriøst, og ikke noen ONS når jeg sender en ordentlig mail.

Trodde ikke at min egen profil var så dum heller. Hvis noen vil se, så heter jeg ty_pennington på match også. Kom gjerne med tips.

Og bare sånn av interesse, hva er det disse useriøse mennene skriver egentlig? Bare lurer...

Tror ikke nødendigvis det er å positivt å fremstå som veldig seriøs heller. Det skremmer også bort damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke nødendigvis det er å positivt å fremstå som veldig seriøs heller. Det skremmer også bort damene.

Haha, skjønner jo forsåvidt hva du mener. Når en jente skriver i profilen sin at hun er "gifteklar", så skremmer det meg litt ihvertfall :)

Men med seriøs så mener jeg at jeg ikke bare er en slibrig fyr som er ute etter sex... jeg er faktisk ute etter et ordentlig forhold.

Og til "gjest", ja det kan være litt frustrerende å ikke få svar når man har brukt tid å på skrive en mail akkurat til den jenta. Jeg resirkulerer ikke mailene, for å si det sånn. Så hadde vært fint å bare få et lite svar på hvorfor hun evt ikke er interessert, eller kanskje bare et "lykke til videre". Det hadde jeg gjort. (men så får ikke jeg 100 meldinger om dagen heller da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Når jeg ikke svarer så er det jo ikke fordi jeg får så masse meldinger. Jeg har fint tid til å lese gjennom meldingene, og kunne gitt et svar, men synes det er unødvendig. Får kanskje 2-3 meldinger om dagen, varierer egentlig etter hvor mye jeg er pålogget. Jeg har faktisk møtt en gutt nå som jeg liker veldig godt, men han bor ikke i Norge da. Det var jeg som skrev til han først. Det er vel som regel sånn at de jeg synes er interessante de skriver jeg til, så da er det sjelden noen interessante tar kontakt med meg. Nettet blir jo litt annerledes enn virkeligheten. Man har bare bilde og litt fakta å gå etter, så man må nesten bare gå etter de egenskapene man er ute etter, hvis ikke ville det har blitt helt tilfeldig dating og alt for mange feiltreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har bare bilde og litt fakta å gå etter, så man må nesten bare gå etter de egenskapene man er ute etter, hvis ikke ville det har blitt helt tilfeldig dating og alt for mange feiltreff.

Det er jo det jeg vil si jeg har gjort. Tipper det er mange menn som bare uhemmet sender meldinger til alle jenter. For meg skal det ganske mye til for at det virkelig skal klaffe med en jente, og det er kun de jentene som jeg virkelig tror dette kan skje med, jeg kontakter. Da skjønner jeg jo at sjansen for svar er desto mindre (siden jeg ikke kontakter så mange jenter), men på den annen side burde jo sjansen for svar være større, siden det er jenter som sier de ser etter en som meg, og som jeg har ting til felles med... Ikke lett dette her.

Men til dere som ikke svarer, så synes jeg dere gjerne kunne gjøre det selv om dere ikke er interesserte. Det blir litt som om jeg skulle gå opp til en jente i "real life" og si hei og fortelle litt om meg selv, og så bare sto hun der. Og de samme reglene gjelder jo på nett som i samfunnet ellers ;)

Endret av ty_pennington
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Det er jo det jeg vil si jeg har gjort. Tipper det er mange menn som bare uhemmet sender meldinger til alle jenter. For meg skal det ganske mye til for at det virkelig skal klaffe med en jente, og det er kun de jentene som jeg virkelig tror dette kan skje med, jeg kontakter. Da skjønner jeg jo at sjansen for svar er desto mindre (siden jeg ikke kontakter så mange jenter), men på den annen side burde jo sjansen for svar være større, siden det er jenter som sier de ser etter en som meg, og som jeg har ting til felles med... Ikke lett dette her.

Men til dere som ikke svarer, så synes jeg dere gjerne kunne gjøre det selv om dere ikke er interesserte. Det blir litt som om jeg skulle gå opp til en jente i "real life" og si hei og fortelle litt om meg selv, og så bare sto hun der. Og de samme reglene gjelder jo på nett som i samfunnet ellers ;)

Til det siste avsnittet så må jeg bare si at dessverre er realitetene slik - og det er like godt å finne seg til rette med først som sist.

Det henger nok litt sammen med "spammere" som du selv nevner...som sender ut meldinger i bøtter og spann.

Som i real life så tror jeg det er naturlig nok er slik at enkelte menn vil få langt fler svar enn andre - være seg pga bilder, profil e.l.

Om du opplever at du får få svar/ingen svar så er det en viss sannsynlighet for at du sikter feil/for høyt....evnt at du må endre profil/kontaktmeldingene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjæreste da, men da jeg var singel og på sukker så prøvde jeg å svare alle. Iallefall alle de som sender en hyggelig melding og sånn. Svarer ikke de som sier hei, keen på å knulle?? Hvor store pupper har du osv.. Men ellers så synes jeg det er greit å sende ett svar, selv om jeg ikke er interessert. Folkeskikk heter det...

Fikk også rimelig mange meldinger 3-5 per dag kanskje, noen svarte jeg lenger på, andre ganske kort. Personlig ble jeg litt skremt om jeg får alt for lange mail som enten er veldig personlige eller med masse personlige spørsmål. Føles som om litt for mange gutter har lagd seg ett spørreskjema.... Synes det er best med ett lite hei bare først jeg da.... OG som en annen sier, så tok jeg stort sett selv også kontakt med de som var interessante....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Tja. Jeg har hatt mange runder på nett.

Stort sett svarer jeg alle som stiller et spørsmål.

Noen ganger opplever jeg at det å svare på en mail er det samme som å si at man er interessert, selv om svaret er av typen "Du er nok litt for ung, gammel, langt borte geografisk osv". I grunnet en slags hyggelig variant av at jeg ikke er interssert, men har sett at jeg har fått mail fra deg, liksom.

Det hender seg ofte at jeg er den som tar kontakt dersom noen har en interessant profil. Jeg tror menn er hyggeligere enn damer, for jeg får alltid svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du er student. En ting jeg bet meg merke i når jeg studerte var at denne statusen var faktisk ikke noe positivt i damenes øyne. Aner ikke hvorfor men damene reagerte ihvertfall da. Dette var ihertfall mitt inntrykk.

Profilen din så ok ut. Når det gjelder meldingene som du sender ut til damene så trenger de ikke være lange. Det holder vel med en "hei, du ser kjekk ut. skal vi pjatte litt" , hehe. Liker de trynet ditt så får du sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, ærlig talt vet jeg ikke helt hvorfor disse jentene ikke svarer, da jeg selv var aktiv på nettdatingsfronten svarte jeg alltid på alle spørsmål jeg fikk, også de mer useriøse. Det skal sies, jeg valgte å overse de som var altfor useriøse. Det tok derimot mange år før jeg faktisk fant noen jeg synes var verdt å møte, jeg var rimelig skeptisk for å si det slik, også til de som virket seriøse. Jeg er dog glad for at jeg omsider lot noen få en sjanse, ellers hadde jeg antagelig vært singel den dag i dag (noe som i grunn er en litt skremmende tanke, å gå glipp av den jeg er aller mest glad i, mener jeg).

Så det kan nok ha mange grunner. Er man for seriøs, så kan det virke skremmende (a la: jeg tenker på ekteskap og barn nesten med en gang), men er man for useriøs kan også det slå svært negativt ut. Personlig var jeg også veldig skeptisk til de som virket som de kjernekarene, fordi jeg hadde dårlige erfaringer fra før. Hyggelig menn på nett som viser seg egentlig å være noen duster, som sender deg ekle bilder av seg selv, begynner å ringe deg, og nesten stalke deg. Så jeg tror rett og slett det er ganske mange faktorerer som spiller inn her.

Når det gjelder f. eks det å være student, ser gjest kommenterer det, så var det ihvertfall ikke for meg noe negativt. Nå er jo jeg selv student, så det kan jo ha noe med det, men jeg syntes f. eks det var svært positivt at den som til slutt ble min kjæreste, studerte. Syntes i grunn det var litt tøft faktisk, for vi virket i tillegg på bølgelengde i alle andre områder i livet. Det hadde ganske mye å si for meg, sånn rent bortsett fra personlighet, osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yvonne!

Takk for veldig bra svar. Skjønner godt at det tar tid å finne en man passer godt sammen med. Jeg fant ut at jeg blir forelsket sånn ca. hvert fjerde år... men håper det ikke går så lang tid til neste gang da. Så jeg har surfet litt innom match hver dag, sendt noen mail, og fått étt svar tilogmed :). Kanskje ikke noen jeg passet helt med, men ihvertfall hyggelig med en respons.

Ser det er ikke så mange nye jenter som melder seg inn hver dag akkurat, men én dag kommer det kanskje en jente jeg virkelig faller for (og som svarer...), så jeg er tålmodig!

Jepp, jeg er student, og mange forbinder kanskje det med kjipt hybelliv og dårlig mat, men jeg bor i min egen toroms leilighet og spiser god mat jeg, men er ikke akkurat noe jeg gidder å skryte av i profilen. Og dessuten hadde det jo vært kjempeflott om jeg hadde funnet en jente som også er student, for da hadde vi jo hatt lengre sommerferier sammen og kanskje kunne gjort ting på dagtid.

Men jeg har da ihvertfall lært litt av denne tråden også, og gjerne keep them coming. Mener dere altså at det er bedre å skrive "Hei, du ser [...] ut, skal vi pjatte litt" enn å faktisk skrive et konkret spørsmål? Jeg har kortet veldig ned på meldingene jeg skriver på match etter denne tråden, men ikke så kort som "hei, skal vi snakke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har da ihvertfall lært litt av denne tråden også, og gjerne keep them coming. Mener dere altså at det er bedre å skrive "Hei, du ser [...] ut, skal vi pjatte litt" enn å faktisk skrive et konkret spørsmål? Jeg har kortet veldig ned på meldingene jeg skriver på match etter denne tråden, men ikke så kort som "hei, skal vi snakke".

Mitt inntrykk er da at profilen er det første som sjekkes ut og det betyr strengt tatt ingenting hvor mye du skriver i den første mailen. Så lenge du presenterer en positiv holdning med kanskje litt humor som hun humrer av så er det sikkert godt nok. Lange presentasjoner er gørr kjedelig.

Tenk deg selv at du skummer gjennom 100 matcher. Hvor mange damer vil du si tiltaler deg da ?. kanskje 1 av 20 og det er vel omtrent det du kan forvente å få tilbake også fra damene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt profil på flere dating sider, og skal innrømme det er mange meldinger jeg ikke har giddet svare på. Meldinger der det kun sto "hei", eller "har du flere bilder?" svarte jeg ikke på. Personer uten bilde fikk ikke svar. Jeg svarte heller ikke hvis de stilte kun ett spørsmål, der svaret faktisk sto i profil beskrivelsen min.

Veldig lange meldinger med mange spørsmål var heller ikke favoritten.

For min del fungerte det best med litt uvanlige meldinger. Noe man ikke har fått mange spørsmål om tidligere. Eks " Jeg synger i dusjen, gjør du?", slike litt teite medlinger sjarmerer meg. Men det er sikkert mange jenter som ikke svarer på slike meldinger.

Jeg føler ikke noe ansvar for å fortelle hvorfor jeg ikke vil prate med en person som sender meg meldinger på nett.

Min erfaring fra nett er at mange menn oppfører seg som om man er sammen etter å ha sendt noen meldinger frem og tilbake. En jeg møtte en gang, og ikke ville treffe flere ganger, tok det nærmest som et brudd, og skulle ha en dyp alvorlig samtale. Det ble for sprøtt for min del.

Så uansett hva du skriver, ikke virk desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
For min del fungerte det best med litt uvanlige meldinger. Noe man ikke har fått mange spørsmål om tidligere. Eks " Jeg synger i dusjen, gjør du?", slike litt teite medlinger sjarmerer meg. Men det er sikkert mange jenter som ikke svarer på slike meldinger.

Sånne meldinger svarer ikke jeg på, så det er helt klart forskjell på hva men foretrekker. De meldingene jeg har svart på er stort sett meldinger som.

Jeg tror i hvertfall det er bortkastet tid å skrive lange meldinger, for det er profilen din som til syvende og sist bestemmer om vedkommende blir interessert. Det er i grunn ikke verdt å bruke mye tid på å skrive brevet "Hei! Hatt en fin helg? :)" holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i hvertfall det er bortkastet tid å skrive lange meldinger, for det er profilen din som til syvende og sist bestemmer om vedkommende blir interessert. Det er i grunn ikke verdt å bruke mye tid på å skrive brevet "Hei! Hatt en fin helg? :)" holder i massevis.

Enig i at det ikke er vits å skrive noen lang melding første gang. Jeg har fått melding som "Hei, hvis du har lyst å snakke litt på msn så treffes jeg på denne adressen ......." Hvis profilen er interessant, så svarer jeg garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på Match, og svarer på de fleste meldinger, så fremt de ikke er helt utenfor alt jeg søker etter. Korte meldinger er best i starten, så får man heller skrive lenger etter hvert. De som vil på msn tvert, sier jeg nei, eller vent litt, til. Jeg synes det er greiest å skrive litt fram og tilbake via nettsiden først. Så får jeg et inntrykk av dem.

De "blunkene" på Match har jeg valgt å ikke besvare, det holder i massevis med meldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...