Karoline24 Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Har hatt farga askeblondt hår lenge, men så farget jeg det Brunt for en stund siden. Resultatet ble Copper brunt, alltså med litt rødglans.. Har naturlig "Mørke Blondt" hår, Vill gjerne gå tilbake til Platina/hvitt hår.. Hvordan gjøre dette på tryggest måte, uten at håret faller av? Hva anbefaller du? Skal selvsagt få frisøren til å gjøre det.. Hvilken farger på markedet anbefaller du? Alltså farger som kan kjøpes på Butikker som VITA, Som blir best ASKEBLONDT resultat? Vill ikke ha sånn "gult/oransje".. Takk på forhånd
Gjest hårek Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Har hatt farga askeblondt hår lenge, men så farget jeg det Brunt for en stund siden. Resultatet ble Copper brunt, alltså med litt rødglans.. Har naturlig "Mørke Blondt" hår, Vill gjerne gå tilbake til Platina/hvitt hår.. Hvordan gjøre dette på tryggest måte, uten at håret faller av? Hva anbefaller du? Skal selvsagt få frisøren til å gjøre det.. Hvilken farger på markedet anbefaller du? Alltså farger som kan kjøpes på Butikker som VITA, Som blir best ASKEBLONDT resultat? Vill ikke ha sånn "gult/oransje".. Takk på forhånd Men trenger du å kjøpe hårfarge på VITA hvis du skal gå til en frisør?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Har vært i omtrent samme situasjon som deg. Har naturlig relativt lyst blondt hår. Farget det brunt hos frisør, men håret mitt sugde til seg røde pigmenter slik at det raskt fikk en slik kobberfarge du beskriver. Jeg gikk til frisør for å få tilbake min egentlige hårfarge. Satt med avfarging i maks tid man kan bruke det før håret detter av. Det hjalp ikke. Så jeg måtte la håret gro ut for å få tilbake fargen min. Nå har jeg kort hår, så det tok ikke så voldsomt lang tid. Var sikkert ikke en slik historie du ville høre. Men det kan altså være vanskelig å gå fra mørkt til lyst hår. Jeg gikk til frisør hele tiden, men måtte bare gi opp og la det vokse ut. Kan hende jeg har en spesielt vanskelig hårtype også da i forhold til at det er veldig tørt og sugde til seg rødpgimenter..
Karoline24 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2009 Har vært i omtrent samme situasjon som deg. Har naturlig relativt lyst blondt hår. Farget det brunt hos frisør, men håret mitt sugde til seg røde pigmenter slik at det raskt fikk en slik kobberfarge du beskriver. Jeg gikk til frisør for å få tilbake min egentlige hårfarge. Satt med avfarging i maks tid man kan bruke det før håret detter av. Det hjalp ikke. Så jeg måtte la håret gro ut for å få tilbake fargen min. Nå har jeg kort hår, så det tok ikke så voldsomt lang tid. Var sikkert ikke en slik historie du ville høre. Men det kan altså være vanskelig å gå fra mørkt til lyst hår. Jeg gikk til frisør hele tiden, men måtte bare gi opp og la det vokse ut. Kan hende jeg har en spesielt vanskelig hårtype også da i forhold til at det er veldig tørt og sugde til seg rødpgimenter.. Ja, har kansje tenkt til å farge det lysebrunt, slik at det ihvertfall ser noenlunde "lyst" ut.. Vi håpe at resultatet lykkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå