Gå til innhold

pulverkurer/måltidserstattere-hvilke er gode og sunne?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nilla_*
Skrevet

jeg lurer på hvilke måltidserstattere/pulverkurer som er best? Jeg tenker både smak og næringssammensetning. Jeg har tidligere prøvd Noka, som jeg synes er veldig god på smak-men er den sunn? Jeg har og prøvd GoSmoothie123, den smaker helt grusomt..Jeg bruker ikke disse kurene som slankekurer først og fremst, men for å erstatte et måltid om dagen ca. veldig takknemlig for tips og erfaringer!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg lurer på hvilke måltidserstattere/pulverkurer som er best? Jeg tenker både smak og næringssammensetning. Jeg har tidligere prøvd Noka, som jeg synes er veldig god på smak-men er den sunn? Jeg har og prøvd GoSmoothie123, den smaker helt grusomt..Jeg bruker ikke disse kurene som slankekurer først og fremst, men for å erstatte et måltid om dagen ca. veldig takknemlig for tips og erfaringer!:)

Hvorfor skal du gidde å bruke penger på pulvermåltider når det finnes masse god og sunn mat som gir deg mye mer næring, vitaminer og mineraler du har godt av. Du kan f.eks lage deg smoothie selv, med alle typer frukt og grønt du liker. Dette kan du ha ei en flaske og ta med deg på din vei. Smaker mye bedre enn disse pulverkurene og gir kroppen din mer av det den trenger..

Gjest Gjest_nilla_*
Skrevet

[takk for svar:)

det er bare det at jeg synes det er så lettvint med noe som er ferdiglaget;) når man skal lage selv er det så mye å passe på synes jeg og jeg blir helt forvirret angående hva jeg skal ha oppi-juice er jo sunt, men bare i små mengder for inneholder masse sukker, yoghurt inneholder masse sukker så da må man jo bruke naturell osv..:) Jeg bare synes det er enklere med disse pulverene som er sammensatt slik at de inneholder velbaserte mengder av vitaminer og mineraler. Eller det er de det hevder ihvertfall:) Flere råd eller erfaringer?

Gjest Gjest -syntha6
Skrevet

BSN Syntha 6 er fantastisk god!!! (prøv sjokolade mint eller sjokolade peanøtt smør /normal sjokolade smak)

Bruker den selv for å "slippe" å spise frokost når jeg har dårlig tid etc.

Den er lagd som enten måltidserstatter eller for "lean" muskel bygging (men da bruker man forskjellig doser)

Vet ikke hvor man kan får den i norge, men om du skal til utlandet, deffinitivt et must! Jeg importerer nå til min mor (hun synes og noka er ekkelt smakmessig) og hun har gått ned 10 kilo ved å bytte ut lunch med en sånn shake!

Lykke til :D

Skrevet
[takk for svar:)

det er bare det at jeg synes det er så lettvint med noe som er ferdiglaget;) når man skal lage selv er det så mye å passe på synes jeg og jeg blir helt forvirret angående hva jeg skal ha oppi-juice er jo sunt, men bare i små mengder for inneholder masse sukker, yoghurt inneholder masse sukker så da må man jo bruke naturell osv..:) Jeg bare synes det er enklere med disse pulverene som er sammensatt slik at de inneholder velbaserte mengder av vitaminer og mineraler. Eller det er de det hevder ihvertfall:) Flere råd eller erfaringer?

en god del av disse pulverposene inneholder mye kunstige tilsetningsstoffer også og da er det bedre at en bruker ferske råvarer.. Men kommer nok flere tips her som du kan få bruk for etterhvert =)

Skrevet

Jeg har brukt mye pulverkurer som måltidserstattere, og Noka går for å være sunn og god ernæringsmessig.

Selv liker jeg ikke konsistensen på Noka, så jeg bruker helst noen av de andre på markedet.

Så bruk pulver med god samvittighet.

Det er da nok av tilsetningstoffer i all mulig annen mat, gså, så det ville jeg ikke bekymret meg over.

Skrevet
Det er da nok av tilsetningstoffer i all mulig annen mat, gså, så det ville jeg ikke bekymret meg over.

Tja, men når mat kommer i pulverform sier det sitt at det ikke er helt naturlig da...

Gjest Gjest_nilla_*
Skrevet

takk for svar alle sammen:)

Jeg tror også bestemt at mat i naturlig form er det sunneste for kroppen. Jeg synes imidlertid det er krevende å sette sammen mange ernæringsmessige riktige måltider om dagen. Jeg går litt tom for ideer. Å erstatte et måltidom dagen, slik jeg bruker pulverkurene til, synes derfor å være en god løsning for litt late meg:)Det må da uansett være bedre med en Nokamilkshake til kvelds enn mye annet, jeg synes denne "stiller" mye av søtsuget som kan komme i løpet av dagen:)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Men dersom du synes det er vanskelig å lage sunne måltider vi du jo synes det er like vanskelig også etter å evt ha gått ned litt med en pulverdiett. For du har vel ikke tenkt å gå på pulver resten av livet?

På ett eller annet tidspunkt må man begynne å spise "vanlig mat" og hvorfor ikke sette i gang med å komme over "kunnskapsbarriæren" med en gang?

Skrevet
Men dersom du synes det er vanskelig å lage sunne måltider vi du jo synes det er like vanskelig også etter å evt ha gått ned litt med en pulverdiett. For du har vel ikke tenkt å gå på pulver resten av livet?

På ett eller annet tidspunkt må man begynne å spise "vanlig mat" og hvorfor ikke sette i gang med å komme over "kunnskapsbarriæren" med en gang?

Enig her, søk deg litt frem på nettet. Masse sunne gode oppskrifter der ute!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...