Gjest Aua Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har smerter i høyre hofte, bak på høyre side av der ryggen blir til rumpe og verk i et kne. Ikke isjas fant jeg ut etter å ha lest om det her. Det er "kuler" under huden bak der. Akkurat som muskelknuter, de flytter seg når man trykker på dem. Hoften er vond over "kammen" forran og jeg har en stram sene på innsiden av bekken høyre side. Har trykket på den i håp om at det skal slippe, men det synes bare å hjelpe kort tid. Har og stikkende smerter nederst i ryggen, hvirvel nummer rett før bekken. Og murring i høyre kne. Smerten er som tannverk. Murrende puls. Er det noen som har den fjerneste anelse om hva det kan komme av? Jeg går jevnlig til kiropraktor (hver 8-9 uke) og han knekker opp stive knokler lett. Problemet er at bløtvevet tilsynelatende forårsaker at knoklene blir stive! Og da er man jo like langt ved å knekke. Jeg trener aktivt også, en og en halv time minst fire ganger i uka. Både styrke og kondisjon. Er ganske myk men bare når jeg er varm!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Det kan være kneet som forårsaker smerter i rygg og hofte. Har selv et skjevt kne og etter å ha gått med betennelse ei stund fikk jeg også vondt i hofta. Dette er bare et tips, det beste er nok om du oppsøker lege. Vil likevel bare si at jeg ikke følte jeg ble tatt på alvor hos legen, alt jeg fikk beskjed om var å spise smertestillende/betennelsesdempende. Jeg håper i alle fall du får bedre oppfølging.
Gjest Illiya Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Jeg hadde også smerter i hofta som varte i mange mnd. Kunne ikke sitte med beina i kryss, vondt å gå, ble verre etter å ha sittet osv. Trente/trener også jevnlig. Det som er med meg er at jeg har forskjellig lengde på beina, ikke mye, men nok til at jeg holdt på å utvikle en belastningsskade i hofta. Mange mennesker har ulik beinlengde, og ikke alle er klar over at de har det. Det som hjalp meg var rett og slett å begynne å bruke innleggssåle, sånne som man får kjøpt hos bandasjist eller på helseforretninger. Disse er ca 5 mm tykke. Jeg er helt smertefri nå, og kan gjøre alt jeg pleier. Det tok ikke lang tid før det ble bedring heller. Bruker sålen hele døgnet inni sokken.
Gjest Aua Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Takk for svar! Jeg har en gang fått høre at ene beinet mitt er en cm lenger og at hofta kompenserer. Men kiropraktoren som sjekket den gangen sa at det var ganske vanlig og ville neppe føre til problemer... Men jeg er 20 år eldre nå så da kan jo ting skje. Jeg har ganske mye gnagende ubehag så jeg skal snakke med legen etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå