Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 18
Skrevet

Jeg bare lurer for jeg har noen små dunhår mellom brynene som jeg ønsker å fjerne. Tenkte bruke en pinsett men hvor vondt gjør det egentlig?

Og hvor får jeg tak i en pinsett? I butikken, vil helst ikke at hele verden skal vite at jeg driver å napper øyenbryn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinsett kan du få kjøpt både på butikker (f.eks h&m,cubus) tror faktisk du kan kjøpe det på matbutikk også. Mener jeg har sett det på obs. Også parfymerier og apotek.

Det er ikke akkurat behagelig å nappe bryn,i hvertfall ikke første gang. Men dette varierer fra person til person,noen synes ikke det er de store greiene. Men så veldig vondt er det ikke,synes jeg personlig i hvertfall :) Noen sier det hjelper hvis du "bedøver" området med noe kaldt først. Du kan jo prøve det.

Skrevet

Jeg anbefaller å gå til en hudpleier og få dem til å "vaxe dem av". Det gjør selvsagt litt vondt, men husk at smerten varer ikke lenge.

Dessuten blir resultatet sikkert bedre enn at du selv gjør det.

Prisen koster ca. 150 Kr maximum på den dyrest, er ikke helt sikker.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)
Jeg bare lurer for jeg har noen små dunhår mellom brynene som jeg ønsker å fjerne. Tenkte bruke en pinsett men hvor vondt gjør det egentlig?

Og hvor får jeg tak i en pinsett? I butikken, vil helst ikke at hele verden skal vite at jeg driver å napper øyenbryn.

Pinsett kan du kjøpe på parfymeri, på apotek også, har jeg sett. Jeg kan aldri tenke meg at betjeningen tenker noe som helst over om en gutt kjøper det.

Det er ikke vondt å nappe hår, med mindre du er ekstra pysete. Et tips er å holde huden stram med den ene hånden mens du napper ut hårene med den andre, i hårets vekstretning. Det er ingen grunn til å betale i dyre dommer i en hudpleiesalong for å få gjort dette, med mindre du har lyst til å svi av pengene dine.

Endret av Belladonna
Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)

Det er så FINT med gutter som napper øyenbryn og at bryna ser så velstelte ut!(ikke ALT for velstelte). syns det er bra at du gjør noe med det, i forhold til gutter som ikke gjør noe med det(alså av gutter som trenger å gjøre noe med det). nesten alle guttene jeg kjenner gjør det.. uansett jeg syns du ikke bør vokse dem vis du bare skal fjerne hår i midten, da tar du dem bare med pinsett!:-P enkelt og greit. med mindre det er veldig veldig mye og mørke hår, da er det enkere å få dem vokset. det gjør absolutt ikke vondt i det hele tatt, med mindre du gjør det sakte, napper du fort kjenner man ingenting(pass på å nappe hårene og ikke huden, AU!:-P), og jeg tåler absolutt ikke all verdens, men å nappe øyenbryn er langt fra ille, og dessuten de hårene som er mellom bryna er vel det minst følsomme området, værre med den tynne huden som ligger over øyelokka, alså rett under selve bryna.

lykke til da:-)

Edit: stavefeil

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet

På Vita har de bra pinsetter. Når du skal nappe, gjør følgende: Ta varmt vann på stedet du skal nappe, da reiser hårene seg (som før barbering). Ta et godt tak med pinsetten, stram huden med den andre hånda og napp ett og ett hår ut i den retningen som hårene vokser. Hvis du blir rød og irritert i huden kan du ta kaldt vann på, det lukker porene. Den første gangen er verst, etterhvert gjør det ikke vondt lengre. Et par tårer kan sprette første gangen. ;-)

Skrevet

pinsetter får du kjøpt nesten over alt ja :) noen synes det gjør vondt og blir veldig røde etterpå..

selv har jeg nappet brynene i mange år, det gjør nå ikke vondt i det hele tatt og man ser ikke antydning til rødhet heller. så det er bare å sette igang :)

ps: hva gjør det om "hele verden" vet at du napper bryn?? de fleste jenter gjør jo det nå... ihvertfall de som vil se litt velstelte ut!

Skrevet
pinsetter får du kjøpt nesten over alt ja :) noen synes det gjør vondt og blir veldig røde etterpå..

selv har jeg nappet brynene i mange år, det gjør nå ikke vondt i det hele tatt og man ser ikke antydning til rødhet heller. så det er bare å sette igang :)

ps: hva gjør det om "hele verden" vet at du napper bryn?? de fleste jenter gjør jo det nå... ihvertfall de som vil se litt velstelte ut!

Nå kan vi vel gå ut ifra at "Gutt 18" er en gutt, da...

Å kjøpe pinsett er uansett ikke noe å være redd for, pinsetter brukes til mye mer enn å nappe hår. Flis i finger'n, for eksempel.

Er du redd for å bli rød, så napp på kvelden før du legger deg. Da vil huden få noen timer på seg til å roe seg før du treffer folk. Gjør for all del ikke som eksen min fra ungdomsskolen, han var så redd for at det skulle gjøre vondt at han i stedet barberte bryna. Lekkert med skjeggstubb over øynene, gitt...

Skrevet
Nå kan vi vel gå ut ifra at "Gutt 18" er en gutt, da...

Å kjøpe pinsett er uansett ikke noe å være redd for, pinsetter brukes til mye mer enn å nappe hår. Flis i finger'n, for eksempel.

Er du redd for å bli rød, så napp på kvelden før du legger deg. Da vil huden få noen timer på seg til å roe seg før du treffer folk. Gjør for all del ikke som eksen min fra ungdomsskolen, han var så redd for at det skulle gjøre vondt at han i stedet barberte bryna. Lekkert med skjeggstubb over øynene, gitt...

ha ha,det så jeg ikke... :gjeiper:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det gjør ikke så veldig vondt , å du kan kjøpe det på apoteket å i vanelige butikker tenker jeg

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Ola_*
Skrevet

Uffa meg , , jeg er 23 år , og har vokset dem ett par ganger , å alle jenter synst det ser veldig fint ut , bryr du deg virkelig om hva alle synest, så lenge det ser bra ut å damene liker det , tenk litt da mann.

ps å vokse øyenbryna gjør ikke noe vondt , en er pyse tåler en ikke det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...