Gå til innhold

Skal henge opp bilder på en betongvegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små, hvite plast-dingser som er ment til denslags fåes kjøpt hos jernare og på Clas Ohlson. Sistnevnte er billige og faktisk de beste jeg har hatt. Finnes i forskjellige størrelser, jeg har små fra Clas Ohlson og de holder overraskende godt. Har du veldig tunge ting, f.eks store speil bør du nok frem med murbor.

Gjest padawan
Skrevet

overnevnte går fint men det kan hende de faller ned. jeg har jobbet 7 år i jernvarebransjen og fikk enkelte tilbakemeldinger på at de hadde falt ned. dette skjedde dog ikek så ofte men det virker på meg som de ikke funker så godt på porøs betong.

et alternativ til de er stålstifter/stålspiker. De får du i diverse størrelser tilpasset ditt behov. det eneste disse ikke kan brukes på er svartbetong men da må du uansett borre.

(svartbetong ble brukt på 30 og 40-tallet og ineholder småstein som gjøre det vannskelig å slå inn noe)

Skrevet

Tusen takk for tips fra begge to. Er 3 veldig små og lette bilder som skal henges opp så deilig å slippe å måtte ta frem boret :-)

Skrevet

mulig jeg er litt dum? men hvordan fester man dem? det er jo en krok på samme side om de spikerne som stikker ut.

Skrevet

Du holder den på veggen der du ønsker å ha bildet hengende. Den siden med kroken og de små stiftene skal vente mot deg. Så banker du de små stiftene til de forsvinner inn i den hvite plasten, da bankes de inn i veggen.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...