Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Aff, jeg er på stadig jakt etter Brudekjolen. Vi skal ha et bittelite bryllup, borgelig vielse, og en privat middag med foreldre og søsken etterpå på et hotell. Føler at den "vanlig" brudekjole blir litt "over the top" en slik dag, og har egentlig heller aldri hatt noen stor drøm om stor, hvit kjole. Mange sier at de føler seg som en prinsesse i kjolen sin ol., men jeg vil så absolutt ikke føle meg, se ut som, eller være noen prinsesse hverken på bryllupsdagen min, før eller senere. Jeg er ingen prinsessetype jeg. Jeg er mer litt sånn "shabby chic", litt alv (altså, liker mange av LOTR kjolene, men har aldri sett filmene), og litt spesiell. Fant en kjole, hvorpå min forovers mann kommenterte; "typisk ....". Litt sånn er jeg. Stor er jeg også, rundt strl 46-48 i vanlige klær, aldri prøvd brudekjoler. Hvor i alle dager kan jeg finne en kjole som er "meg"? Gjerne med lange trompetermer, gjerne IKKE hvit, gjerne spesiell, gjerne ikke FIN- altså helst ikke diamanter, glitter og glamour? Synes dette virker håpøst jeg! Tør ikke bestille fra utlandet heller, siden jeg er liten og rund, og ikke egentlig vet hva som kler meg...
Neytiri Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 bestille fra utlandet blir best og rimeligst....er selv rundt str. 46 og det eg gjorde var å få en skredder til å ta målene mine "head to toe" og så bestiller eg på ebay.com custom made....koster meg 1200kr. for kjolen. Men hvis du syns dette høres vanskeligt ut, så kanskje vintage butikkene eller kostyme butikk....tror man kan leie sånne kjoler som du ønsker deg også....er bare å leite... Lykke til
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Aff, jeg er på stadig jakt etter Brudekjolen. Vi skal ha et bittelite bryllup, borgelig vielse, og en privat middag med foreldre og søsken etterpå på et hotell. Føler at den "vanlig" brudekjole blir litt "over the top" en slik dag, og har egentlig heller aldri hatt noen stor drøm om stor, hvit kjole. Mange sier at de føler seg som en prinsesse i kjolen sin ol., men jeg vil så absolutt ikke føle meg, se ut som, eller være noen prinsesse hverken på bryllupsdagen min, før eller senere. Jeg er ingen prinsessetype jeg. Jeg er mer litt sånn "shabby chic", litt alv (altså, liker mange av LOTR kjolene, men har aldri sett filmene), og litt spesiell. Fant en kjole, hvorpå min forovers mann kommenterte; "typisk ....". Litt sånn er jeg. Stor er jeg også, rundt strl 46-48 i vanlige klær, aldri prøvd brudekjoler. Hvor i alle dager kan jeg finne en kjole som er "meg"? Gjerne med lange trompetermer, gjerne IKKE hvit, gjerne spesiell, gjerne ikke FIN- altså helst ikke diamanter, glitter og glamour? Synes dette virker håpøst jeg! Tør ikke bestille fra utlandet heller, siden jeg er liten og rund, og ikke egentlig vet hva som kler meg... jeg har vært på www.divax.no å funnet kjole. der har de kjoler i store størrelser siden jeg selv er kraftig av størrelse
Trudeluttan Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Hvis du liker LOTR/middelalder kjoler er det kanksje verdt å ta en titt på www.armstreet.comDe syr også på bestilling- såfremt det ikke er copyright på produktet du vil ha. Ikke ille priser heller- og de syr etter målene dine. Medival fair lady linen dress falt jeg for- og den har jo trompetarmer. Men noen av kjolene kan såklart bli litt mye kanskje?
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Mange fine kjoler jeg kan like på den siden, men, jeg er så skeptisk på å sende mål og tro at jeg får en perfekt kjole i postkassa! Og, hvordan vet jeg at den vil være fin over valken på magen...? Har sett mange fine kjoler i div. nettbutikker, men oftest må de sys etter mål. Ikke er jeg spesielt stødig i engelsk "kjole-språk", så jeg føler at jeg ikke får forklart meg helt heller. Fant en kjempefin hos jkdress. Sendte mail, med diverse spørsmål, som svar fikk jeg pris, og kontonr. Synes det virket litt useriøst jeg da...
Trudeluttan Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 En må bare satse på at det går bra. Kankjse lurt å prøve kjoler her hjemme å finne en modell som passer deg- og bestille en lingnende. Har ikke bestilt klær over nett (enda) men mange her inne som har gjort det- og tror at i de fleste tilfellene så går det riktig så bra! Ellers så har du kanskje drømmekjolen i hodet- finnes en del som syr her i Norge også som ikke er alt for dyre... Oppdater oss da:) Håper du finner en rette kjolen! Og husk det er du som skal trives i den - ikke tenk på moter og hva andre sier!
Neytiri Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Mange fine kjoler jeg kan like på den siden, men, jeg er så skeptisk på å sende mål og tro at jeg får en perfekt kjole i postkassa! Og, hvordan vet jeg at den vil være fin over valken på magen...? Har sett mange fine kjoler i div. nettbutikker, men oftest må de sys etter mål. Ikke er jeg spesielt stødig i engelsk "kjole-språk", så jeg føler at jeg ikke får forklart meg helt heller. Fant en kjempefin hos jkdress. Sendte mail, med diverse spørsmål, som svar fikk jeg pris, og kontonr. Synes det virket litt useriøst jeg da... ja skjønner at man kan være usikker på målene. ho skredderen som eg brukte sa at hvis man bestiller med ekstra 2-3cm i midje og sånt så blir det lettere da og ta den litt inn. er nødt til det med fleste brudekjoler uansett..... er det kjole språk du er redd for så er vi mange her gode på det, så bre spør i vei eg ville aldri betalt noe til et kontonr. beste betalingsmåte er med paypal i min mening. du er da forsikret hvis noe skulle gå gærnt eller ikke komme frem! Paypal er lett å sette opp hvis ikke du har det.....bare gå in på paypal.com og følg oppsetning.....så bruker du det med å betale med kort....om det er visa, mastercard eller lignende kort. si ifra hvis du trenger noe mer hjelp...eller om du har funnet riktig kjole!!! lykke til
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Vanvittig lekker kjole, sys etter mål, i de fargene du selv ønsker Mary Lan Dette er en kopi av en av Agapes kjoler, men på Agape koster den 10 000-20 000 mer. Agape har vel også et mindre fargeutvalg...
Honey Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Ville gått til en brudesalong og fortalt det samme der. Da kan du enten utelukke eller bli gledelig overrasket dersom du finner noe der. Jeg er sikker på at de i alle fall kan hjelpe deg videre på veien. Kristins brudesalong i Lillestrøm har stort utvalg i både fasonger, farger og størrelser.
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har kikket på Mary Lan kjolen, men har dessverre ikke anledning til å dra dit, og igjen min skeptisk til internett ordre. Har funnet denne på jkdress, som jeg liker godt. Det som gjør at jeg er småforelsket i den, er hovedsaklig stoffet og fargen, samt blomsten Får jeg virkelig en kjole helt lik denne originalen? Samme stoff, samme farge??? http://jkdress.com/images/zuopin1/3478_1.jpg Img-tagger fjernet, vimse-mod. Endret 3. februar 2009 av vimse
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Kanskje noen kan hjelpe meg til å få sendt avgårde noen spm til jk?? Jeg lurer på, om kjolen blir eksakt lik- akkurat samme farge og stoff. Om de har mulighet til å sy på ermer (og om jeg bare spør om det, hvilke ermer vil de da sy på? Har de mulighet til å tegne, slik at jeg kan se flere muligheter??)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #12 Skrevet 2. februar 2009 Har kikket på Mary Lan kjolen, men har dessverre ikke anledning til å dra dit, og igjen min skeptisk til internett ordre. Har funnet denne på jkdress..... JKdress er jo også internettordre...? I aller høyeste grad... Fra Kina. Handler du i Norge er det som regel mye enklere med retur, garantir osv. Hos henne som jeg linket til dekker de det som overstiger 1000 hvis kjolen trenger tilpasning. De har også åpnet brudesalong, og jeg tror de er ganske seriøse
**tiilii** Skrevet 2. februar 2009 #13 Skrevet 2. februar 2009 JKdress er jo også internettordre...? I aller høyeste grad... Fra Kina. Handler du i Norge er det som regel mye enklere med retur, garantir osv. Hos henne som jeg linket til dekker de det som overstiger 1000 hvis kjolen trenger tilpasning. De har også åpnet brudesalong, og jeg tror de er ganske seriøse Jada, jeg er fullstendig klar over det, men dette vil jo bli uttalt mye bililgere, billigere bomkjøp, pluss at jeg er in lååååv! Skal jeg først bestille over nett, er sjansen stor for at det er denne jeg satser på. MEN; jeg er skeptisk, så skeptisk at det ikke kan falle meg inn å bestille nå, og i allefall ikke bru ke 5000kr på en kjole jeg ikke har prøvd (om jeg bestiller Mary Lan). Greit at de betaler tilpasning, men hvem skal tilpassen den? Ragnhild (som måtte registrere seg)
Neytiri Skrevet 2. februar 2009 #14 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har kikket på Mary Lan kjolen, men har dessverre ikke anledning til å dra dit, og igjen min skeptisk til internett ordre. Har funnet denne på jkdress, som jeg liker godt. Det som gjør at jeg er småforelsket i den, er hovedsaklig stoffet og fargen, samt blomsten Får jeg virkelig en kjole helt lik denne originalen? Samme stoff, samme farge??? http://jkdress.com/images/zuopin1/3478_1.jpg Å den her var såååå fin! Men tenk om den kjolen blir som du drømmer om da.....da er det jo verdt det! skulle den tilpasses så koster det ikke sååå mye heller da....da har du kanskje spart deg mye penger uansett...... Img-tagger fjernet, vimse-mod. Endret 3. februar 2009 av vimse
**tiilii** Skrevet 2. februar 2009 #15 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Å den her var såååå fin! Men tenk om den kjolen blir som du drømmer om da.....da er det jo verdt det! skulle den tilpasses så koster det ikke sååå mye heller da....da har du kanskje spart deg mye penger uansett...... Det værste er ikke hva det evt. måtte koste å tilpasse den, synes det er værre å finne noen til å gjøre det jeg! Her hvor jeg bor er det ingen, og jeg aner rett og slett ikke hvor jeg kan finne folk som kan gjøre det.... Dersom jeg kunne fått AKKURAT denne kjolen, hadde jeg kanskje turt gått for det, med tanke på hvor "lite" den faktisk vil koste, og hvor fin den er. Men, jeg er rett for at den ikke vil bli slik- altså, det er først og fremst fargen og stoffet jeg elsker ved den, og dersom det ikke blir akkurat slik, er det ikke den kjolen jeg ønsker meg! Har sendt en mail til til jk., er spent på svaret, synes det virket litt uproft av dem å kun svare med pris når jeg hadde flere spm. sist jeg mailet dem.. Virker rett og slett litt useriøst, og jeg ble om mulig, enda mer skeptisk! Mer sånn som på denne kunne jeg tenkt meg den oventil da; Vedlegg fjernet. Reglene. Arwen (mod) Endret 3. februar 2009 av Arwen
Neytiri Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Det værste er ikke hva det evt. måtte koste å tilpasse den, synes det er værre å finne noen til å gjøre det jeg! Her hvor jeg bor er det ingen, og jeg aner rett og slett ikke hvor jeg kan finne folk som kan gjøre det.... Dersom jeg kunne fått AKKURAT denne kjolen, hadde jeg kanskje turt gått for det, med tanke på hvor "lite" den faktisk vil koste, og hvor fin den er. Men, jeg er rett for at den ikke vil bli slik- altså, det er først og fremst fargen og stoffet jeg elsker ved den, og dersom det ikke blir akkurat slik, er det ikke den kjolen jeg ønsker meg! Har sendt en mail til til jk., er spent på svaret, synes det virket litt uproft av dem å kun svare med pris når jeg hadde flere spm. sist jeg mailet dem.. Virker rett og slett litt useriøst, og jeg ble om mulig, enda mer skeptisk! Mer sånn som på denne kunne jeg tenkt meg den oventil da; hmmm var det de som har bare sendt pris og kontonr??? Vet ikke om eg hadde vært mer skeptisk over at du ikke kan betale med kort.....er jo mer sikkert hvis noen skulle prøve å skamme.....vet ikke eg....tror ikke eg hadde gått for det.....men nu kjenner ikke eg til de her.... Men kjolen er jo nydelig...skjønner at det er den du vil ha, det stoffet og sånt.....
**tiilii** Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Fikk svar igjen fra jk nå, de kan ikke lage den akkurat sånn, og da vet jeg ikke om jeg tør ta sjansen! Da er det jo store sjanser for at jeg ikke får det jeg ønsker meg, da er eneste jeg vet at formen blir lik, og nå var det jo ikke det jeg falt for ved denne da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå