Gjest skikkeligpåtur Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei.... Jeg er en mann på snart 28 år som er sammen med verdens nydeligste jente på alle måter utenom 1... Når vi ble sammen for 6 mnd siden snakket vi mye om at vi skal ikke nevne tidligere sexerfaringer med ekser osv. pga dette er noe ingen av oss tåler. hun klarte og fortelle meg at hun hadde hatt mye sex før meg. at hun hadde gjort det på 2 offentlige steder. så begrunner hun måten hun sa det på. det er pga jeg skulle skryte litt. så du ikke trodde jeg var helt grønn på sex. jeg fikk beskjed om å komme meg over det. men det er lettere enn sagt. vi hadde en mega krangel om dette på ferie så jeg valgte å fortelle henne om ett offentlig sted jeg har gjort det på. så hun klikket helt. nektet å kysse meg hele kvelden å dagen derpå. så jeg valgte å ta en hvit løgn å si jeg løy til henne. da snakket vi ut om dette å hun skjønte hvor utrolig vondt sånt var å vite. til jul fikk hun en gave av en fyr hun hadde hatt seg med tidligere. hun hadde fortalt meg om han før men glemt det. så hun løy til meg å sa han bare var en venn. men jeg viste jo at det var mer enn det. så når jeg konfronterte henne med det. å sa jeg hadde jo fått ting av eks jeg å som jeg valgte å ikke ta i mot . så begynner hun igjen å fortelle meg at det er fler enn han som har gitt henne ting til jula. på meg virker det som om at hun skal altid være bedre enn meg. sier jeg en ting skal hun si 2 ting. men hun forstår det ikke selv.... i går hadde vi den største krangelen noen gang. så jeg ble så forbanna at jeg sa jeg hadde hatt sex på ett offentlig sted. å da svarer hun med engang der har jeg også hatt det med en fyr før. så jeg sier til henne jeg løy til deg,. men nå har jo du klart å si 5 ting til meg mens jeg har ikke sagt en dritt til deg. Hvordan skal man løse dette problemet? vi begge elsker hverandre mer enn vi noen gang har elsket noen før. men nok er nok. jeg takler ikke en ting mere. men er så redd for å miste det vi har. når vi ikke har dette med ekser og sex så har vi det så perfekt. håper noen her ute har erfaring med dette. å hva man eventuelt kan gjøre.
Gjest jente i forhold Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Hmmmm... Jeg synes dere skal sette dere ned å velge en av to alternativer: 1. Fortelle ut alt om gamle ekser og sex osv. 2. Snakke sammen og bli enige om å ikke snakke om gamle erfaringer. Etter dette må dere bare bestemme dere for å komme over det. Det er dere som er sammen nå, og hva dere har gjort før har ingenting å si lenger. Dere starter sammen med "blanke ark". Vet det kanskje er vanskelig å vite slike ting om hverandre. Men alle har vel en fortid? Alle har gjort noe en ikke er kry over. Nå må dere ikke la fortid ødelegge for dere.
Supramundane Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tror ekser og fortid er bare noe man er nødt til å takle. Alle har en fortid, og de aller fleste har ekser. Å krangle over dette må da være helt bortkastet energi. La temaet ligge og tenk fremover istedet.
eus Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Jeg sliter med fortider selv. Og jeg tror den eneste måten løse opp i problemet er å snakke sammen. Kommunikasjon er egnetlig den røde tråden i hele forholdet...
Crow Jane Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Jeg sliter også medtemaet fortid og har denne gangen valgt helt motsatt taktikk enn i mitt forrige forhold. I mitt forrige forhold ønsket jeg å vite alt og ville at han skulle vite alt. Det er utrolig tyngende og vondt og bære på. Man føler jo hele tiden at man må overgå tidligere partnere og tidligere opplevelser. Det blir litt feil fokus over det hele. I mitt nåværende forhold ønsker jeg ikke å vite noenting. Blir litt "det du ikke vet - har du ikke vondt av." Og det stemmer. Fikk høre - ad omvei - at han har deltatt i trekanter og slikt og kjente den gamle smerten komme krypende (jeg har aldri gjort slikt). Fikk dyttet den smerten ned i en skuff og fortsetter lykkelig uviten slik som før. Så blir hvert samleie "vårt" og ikke en konkurranse med ekser. RIktignok mindre spennede - men mer ekte føler jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Jeg sliter også medtemaet fortid og har denne gangen valgt helt motsatt taktikk enn i mitt forrige forhold. I mitt forrige forhold ønsket jeg å vite alt og ville at han skulle vite alt. Det er utrolig tyngende og vondt og bære på. Man føler jo hele tiden at man må overgå tidligere partnere og tidligere opplevelser. Det blir litt feil fokus over det hele. I mitt nåværende forhold ønsker jeg ikke å vite noenting. Blir litt "det du ikke vet - har du ikke vondt av." Og det stemmer. Fikk høre - ad omvei - at han har deltatt i trekanter og slikt og kjente den gamle smerten komme krypende (jeg har aldri gjort slikt). Fikk dyttet den smerten ned i en skuff og fortsetter lykkelig uviten slik som før. Så blir hvert samleie "vårt" og ikke en konkurranse med ekser. RIktignok mindre spennede - men mer ekte føler jeg. Det er jo så varierende hvilken strategi som funker. Jeg har også "fortidsproblemer", men har valgt strategien din fra forrige forhold: å vite alt. Synes det fungere bedre. Det er kjempevondt, kjæresten har heller ikke vært så begeistret for å snakke om det med meg. Men jeg har presset på. Vil vite alt. Det er det eneste som fungerer for meg. Ellers får jeg bare mye vonde fantasier. Jeg vet jo at noe har skjedd, og synes det om mulig blir mindre farlig ved å vite hva.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Hei jeg sliter med samme problemet. vurdert sterkt psykolog og alt annet. men en ting som hjalp meg veldig er å tenke på hva jeg selv har gjort i stillhet. hver gang jeg tenker på alt hun har sagt til meg så tenker jeg på hvor mye værre ting jeg har gjort. dette hjelper vell bare om man føler man har vært værre selv. mange som kanskje lurer på hvorfor man reagere om man er værre selv kanskje. men når andre parten ikke vet så har den som vet det værst. selv mener jeg å fortelle ting om fortiden når man er enig fra starten av at det er uaktuelt. er på grensen til utroskap. man kan jo tenke seg om man henger seg opp i tankene å de bare presser å presser på , så blir man jo sykelig til slutt. å da hjelper det lite hvor høyt man elsker denne personen. bedre å komme seg vekk
waco Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Det er helt sinnsykt med sånne jenter som har ligget med drøssevis av menn. Ofte har det vært fremmede på alkoholrus, og da husker som ofte ikke kvinnene alle mennene, og for selvtillitens skyld så er det jo ingen problem å "glemme" enkelte menn. Problemet er senere når de møter på disse omstreiferne av menn, og de har ny type, og det er ikke så kult for han nye typen når dama alltid har ligget med "diverse". Tror mange av kvinnene her forstår nok hva jeg mener så jeg trenger vel strengt tatt ikke forklare mer. Men sånn blir dere kvinner når dere beruser dere på alkohol og andre virkelighetsflukter, dere velger å ligge med gutter dere ellers ikke ville ha ligget med om dere ikke hadde drukket!
Lissi Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Det er helt sinnsykt med sånne jenter som har ligget med drøssevis av menn. Ofte har det vært fremmede på alkoholrus, og da husker som ofte ikke kvinnene alle mennene, og for selvtillitens skyld så er det jo ingen problem å "glemme" enkelte menn. Problemet er senere når de møter på disse omstreiferne av menn, og de har ny type, og det er ikke så kult for han nye typen når dama alltid har ligget med "diverse". Tror mange av kvinnene her forstår nok hva jeg mener så jeg trenger vel strengt tatt ikke forklare mer. Men sånn blir dere kvinner når dere beruser dere på alkohol og andre virkelighetsflukter, dere velger å ligge med gutter dere ellers ikke ville ha ligget med om dere ikke hadde drukket! Auuuuuuuuuuuuuch... den svei
Reveal Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Tenk på dette; Du liker jo personen for den han/hun er i dag? Husk; det er fortiden som har gjort oss til de vi er i dag!
suzie Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Det høres ut som om dere har rotet dere inn i ett sammensurium av sannheter og løgner og ting som ikke er sagt. Det er kanskje en ide å bare forkaste den forrige strategien om å ikke vite, og heller bare være åpen og legge kortene på bordet. Og gjøre det i rolige former, uten for mye detaljer. Tenk på det som en vei til den dere er i dag, og la fortid være fortid. Det er nåtiden og framtiden som betyr noe.
Pokahonta Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Å lage en sånn regel, for så å bruken den som "trussel" når dere krangler, er jo bare tull. I tillegg høres dama di nesten ut som en lystløgner når det kommer til dette temaet. Alt tror jeg bunner i reglen om å ikke si noe og behov for kontroll.. Kontroll for å sikre sin egen posisjon i forholdet?? TANKEKONTROLL!!! Jeg tror tankekontroll er en måte å klare å leve med partnerens fortid. Fotelle seg selv at det ER ikke fortiden som betyr noe, men hva dere har sammen og hvordan dere ønsker å bygge framtiden. Da burde det ikke ha noe å si hvem, hvor eller hvor mange dere har hatt tidligere.. Uansett, er sex best med den man har gode følelser for i dag!!! Jeg har hatt gode sex partnere før jeg traff han som jeg er sammen med i dag, likevel sammenligner jeg ikke med dem når jeg ligger med han. Det er jo han hjertet mitt brenner for nå, og da betyr faktisk ikke de i fortiden så mye. Min kjæreste er også lite sjalu, så å høre at det har skjedd saker og ting før, betyr ingenting for han. Det er jo han som har meg nå!!! Hva er så galt med at din nåværende kjæreste har hatt sex med noen tidligere, så lenge det er deg hun vil ha nå. Tror du må legge av deg den frykten først, og forhåpentligvis kan du formidle den tryggheten til henne!!! Å være sjalu på noen i fortiden og på den måten forsurne det du har nå, er intet annet enn bortkastet tid!!! Hvis du tenker deg om, og minner deg på dette, vil du til slutt se at det er sant og ikke preger deg så mye lengere!! Men jeg er kanskje veldig avslappet til slikt. Jeg er mere prippen på kjønnsykdommer og slike ting. Hadde ikke likt om jeg ble påført sykdommer fra tidligere partnere, det er en helt annen runddans!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 vær glad for at hun har fått den treningen hun har. øvelse gjør mester vettu og det er faktisk bra at hun har det, for hadde du vært hennes første så hadde du nok ikke forblitt det.. tror dere trenger å trygge hverandre. her er sjalusien så sterk at dere bruker dette mot hverandre for alt det er verdt. hun ønsker å skryte litt og kanskje gjøre deg litt sjalu også (siden hun stadig nevner flere etter at du har sagt hvor sjalu du blir)- men skjønner ikke at skryten forårsaker såå smerter hos deg.. bli heller enige om at neste gang man begynner om det, så avbryt henne og si at du ikke ønsker høre mer eller begynn å syng en sang.. så ler hun og dere har kommet over det
Gjest skikkeligpåtur Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Å lage en sånn regel, for så å bruken den som "trussel" når dere krangler, er jo bare tull. I tillegg høres dama di nesten ut som en lystløgner når det kommer til dette temaet. Alt tror jeg bunner i reglen om å ikke si noe og behov for kontroll.. Kontroll for å sikre sin egen posisjon i forholdet?? TANKEKONTROLL!!! Jeg tror tankekontroll er en måte å klare å leve med partnerens fortid. Fotelle seg selv at det ER ikke fortiden som betyr noe, men hva dere har sammen og hvordan dere ønsker å bygge framtiden. Da burde det ikke ha noe å si hvem, hvor eller hvor mange dere har hatt tidligere.. Uansett, er sex best med den man har gode følelser for i dag!!! Jeg har hatt gode sex partnere før jeg traff han som jeg er sammen med i dag, likevel sammenligner jeg ikke med dem når jeg ligger med han. Det er jo han hjertet mitt brenner for nå, og da betyr faktisk ikke de i fortiden så mye. Min kjæreste er også lite sjalu, så å høre at det har skjedd saker og ting før, betyr ingenting for han. Det er jo han som har meg nå!!! Hva er så galt med at din nåværende kjæreste har hatt sex med noen tidligere, så lenge det er deg hun vil ha nå. Tror du må legge av deg den frykten først, og forhåpentligvis kan du formidle den tryggheten til henne!!! Å være sjalu på noen i fortiden og på den måten forsurne det du har nå, er intet annet enn bortkastet tid!!! Hvis du tenker deg om, og minner deg på dette, vil du til slutt se at det er sant og ikke preger deg så mye lengere!! Men jeg er kanskje veldig avslappet til slikt. Jeg er mere prippen på kjønnsykdommer og slike ting. Hadde ikke likt om jeg ble påført sykdommer fra tidligere partnere, det er en helt annen runddans! jeg har aldri sagt det er noe galt med at kjærester har noe fortid. tvert i mot. jeg ville aldri blitt sammen med ei som var jomfru feks. pga da vet jeg at hun kanskje ville oppelve noe annet etter hvert. men det som er problemet er jo: når man sier at man ikke tåler det pga man har opplevd det så mye i sitt liv. så er det vanskelig å forstå at noen mener å såre den man elsker på denne måten. men som mange andre har sagt tidligere så er vi menn og kvinner så forskjellige. Jeg har jo sagt ting til henne for å få henne til å skjønne hvordan det sårer. men jeg har jo bare funnet på de stedene. å det har jeg jo sagt etter ett døgn. men hvorfor skal dere skryte av sånne ting? som mange av dere kvinner her inne sier. fortid er ffortid mens nå tid å fremtid betyr noe. helt enig. sånn er jeg i tanke veien også. men hvorfor nevner man fortiden da? virker som dere damer ikke klarer komme dere helt over fortiden.
waco Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Jenter har det med at de hele tiden skal sammenligne, og da passer det jo godt å nevne seksuelle situasjoner med andre menn til typen sin. Sånn "jada, jeg har hatt sex ute på vannet, men det var i tyrkia med en på stranda" og videre "jeg har kjørt anal og det var med en neger fra gambia og jeg vil ikke gjøre det igjen fordi jeg allerede har gjort det" Dersom typen skal finne på noe seksuelt å gjøre og alltid få høre som svar "jammen atte det har jeg jo allerede gjort" så er ikke det like kult alltid. Skjønner ikke at kvinner hele tiden skal prøve å forsvare at damer skal være så løsaktig? At det liksom skal være noe å være stolte av når dere ikke engang tør redegjøre for andre og dere selv hvordan dere egentlig er?
eus Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Ah, jeg digger deg Waco Litt deilig at noen andre enn meg har meinger her på forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå