Gjest TS Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Vi har lagt ut ønskeliste på bloggen vår, hvor vi ønsker oss ting på tilbords, middag, kino, bryllupsreise osv. Vi bor i ei liten leilighet, så har kun ønsket oss ting vi har plass til. (Og presisert at vi har dårlig plass) Nå har vi fått signaler fra enkelte på at "nei, jeg vil ikke kjøpe bestikk i den serien, jeg tenkte jeg skulle kjøpe biffbestikk eller mikro til dere"! Vi har mikro, og spiser sjeldent biff... Det er ikke snakk om verdien på gaven her (vi har ikke ønsket oss ting som er dyrere enn 500 kr, det meste ligger på rundt 200) , men kan vi si til folk at vi helst ser at de holder seg til ønskelisten? Er godt voksne, så det vil jo være bortkastet å kjøpe noe vi slett ikke har bruk for. Heller ei flaske vin enn enda en mikro eller vannkoker! Og nei, jeg er ikke bridezilla. Jeg vil bare at vi skal slippe og fylle gjesterommet med mikrobølgeovner og vannkokere!
Amadea Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Dere kan vel ikke akkurat bestille gaver nei, men dere kan sikkert bytte det dere ikke vil beholde. (Men dere kan jo si i fra om noen sier til dere at de planlegger å kjøpe noe dere allerede har da. Det blir de sikkert glad for å vite)
Gjest ts Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Takk for svar! Ja, vi har sagt at vi allerede har mikro. De dette gjelder vil kjøpe en gave som vi husker, så derfor vil de ikke kjøpe noe som står på ønskelista- og da blir de nok fornærma om vi bytter også! Dette er veldig nær familie så vi kan vel ikke bytte gaven når de har kjøpt den fordi vi skal huske akkurat dem? De bor også veldig langt unna så de har ingen forutsetninger for å gjette hva vi trenger eller ikke. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk med vilje trosser voksne folks ønsker for å kjøpe noe som også er dyrere og kan ende opp som støvsamler! Kanskje vi kan bruke dårlig-plass-argumentet slik at det hvertfall ikke blir store ting? Slik at vi slipper si rett ut at vi ikke vil ha det og det?
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Får du noe du har fra før av og du kan bytte det så ville jeg bytta da. Og en micro er vel ikke akkurat noe jeg ville hatt for å huske en spesiel gave fra en person.
helenen Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Høres veldig merkelig ut å absolutt ville kjøpe en mikro når en vet paret har det fra før... Vil tro de fleste er glad for at det finnes en ønskeliste og vil følge den.
Gjest ts Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Ja, nettopp! Eller insistere på at vi må ha biffbestikk selv om vi sier at vi allerede har ønsket oss ett annet servise og ikke vil ha ett eget til biff. Men men.. Er vel ikke så mye og gjøre med det. Går nok ikke og bytte disse gavene, fordi de blir sannsynligvis kjøpt i Sverige så det er vel bare og krysse fingrene for at vi får noe vi har litt bruk for i stedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå