MonicaR Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 I gårkveld skulle da kjærsten komme og vi skulle lage oss litt mat og kose oss om kvelden. Dette er noe vi gjør omtrent hver helg, og det er like kos hver gang. Nå har det seg sånn at jeg har vært syk denne uken og er rimelig sliten når kvelden kommer med tanke på at jeg har 2 barn og ta meg av også når jeg er syk... I går på dagtid kom min mor på besøk og under middagen tok jeg meg en øl. Da minsten var lagt 4 timer senere tok jeg en øl til. Da eldste var lagt 2 timer senere enn det igjen tok jeg en øl til - og da kjærsten kom drakk vi også en øl. Så det vil si 4 øl på 7 timer, omtrent.... Men iallfall.. Dette, i tillegg til at jeg er syk og DØDsliten fra før, gjorde visst et utslag i at jeg ble UTROLIG trøtt og sovnet på fanget hans... Så dermed gikk den kvelden litt i dass.. (Nå skal det også sies at han ikke var her før rundt 2130, så kvelden var ikke akkurat ung...) Og mitt spørsmål blir da... Er dette en grunn til å bli driiiiitsur, utrolig skuffet, reise hjem og bli sittende og sture hjemme, kjøre avgårde alene på biltur i dag og tenke og gruble og være skikkelig deppa....? Er denne ene gangen noe å lage SÅ mye styr over? At han ble litt skuffet over at det ikke ble noen "kosekveld" - ja, skjønner den... Men å reagere på den måten??? Må ærlig si jeg ikke skjønner særlig mye.. Henger seg SÅ opp i disse ølene osv... Omtrent at jeg burde VITE at de kom til å slå meg ut denne gangen.... Hvordan hadde dere andre reagert om deres kjæreste sovnet på fanget deres en kveld og planene ikke gikk helt som de skulle?
Norbertine Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Han overreagerer definitivt ja. Om mannen (nå er vi gift ja, men dette gjaldt også da vi bare var kjærester) sovnet når vi hadde planer leide jeg han inn i senga, holdt rundt ham en stund, kysset han på pannen, og fant på noe annet selv (som å se på tv eller lese en bok). Og det samme har han gjort. Sånt skjer når man er i et forhold. Av og til er man mer sliten eller tåler mindre enn man tror. Ikke noe å furte over.
Pest Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Det er tydelig at han er skuffet. Han hadde sikkert gledet seg, ventet og hatt forventninger om en romantisk og flott kveld. Det er hans side av saken. Kanskje han tror du sluknet pga øldrikkingen og er enda mer skuffet. Det unnskylder nok ikke at han surer seg så voldsomt selv om det kanskje kan forklare litt.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Slikt har jeg gjort mange ganger! Kanskje ikke drukket hver gang, men rett og slett blitt utslitt av en tung uke. Men jeg bor jo med samboeren min da, det gjorde vi ifra vi hadde kjent hverandre i 2måneder... Så vi er jo vant til varierende form. osv... Synes kjæresten din overreagerer noe voldsomt Det virker som om det ligger noe mer bak.... ?
MonicaR Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2009 Synes kjæresten din overreagerer noe voldsomt Det virker som om det ligger noe mer bak.... ? Har tenkt tanken på om det ligger mer bak jeg også... Og nå skal det sies at vi holder på med røykeslutt, så lunten er litt kort... Jeg skulle ikke hatt NOE problem med å skjønne en reaksjon i GÅR... Men han har FREMDELES reaksjonen der i dag.... Så det får meg jo til å tenke litt på hva som skjer....
Gjest skog stjerne Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Nei dette tyder på lite forståelse og evnen til å ta den andres perspektiv....... Dette skjer av og til hjemme hos oss........ men ingen sure miner av den grunn. Skuffelse er greit men ikke en eviglang sutring.....har han en syk kjæreste burde han heller dulle litt med deg kose, trøste og vise omsorg...........det er ekte kjærlighet det. Mener at man av ogg til må sette sine egne behov på vent for og gi den man er glad i den lille ekstra omsorgen som personen så apsolutt fortjener.
Cata Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Synes han overreagerer ja. Skulle fint klart å sovne tidlig etter en tøff uke, selv uten øl. Slikt skjer jo i blant, og når du i tillegg har vært syk i løpet av uka så er det vel ikke så rart om du "kollapser" når du endelig setter deg ned. Kan så klart skjønne at han ble skuffet hvis han hadde forventet et annet forløp på kvelden (og det hadde han nok), men å bli så sur er litt overkill synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Jeg ville ha reagert mer på øldrikkingen når man har barn i huset. Ikke på sovningen.
Gjest Jente38 Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Er dette en grunn til å bli driiiiitsur, utrolig skuffet, reise hjem og bli sittende og sture hjemme, kjøre avgårde alene på biltur i dag og tenke og gruble og være skikkelig deppa....? Er denne ene gangen noe å lage SÅ mye styr over? Snakk om overkill av en reaksjon! Rett og slett barnslig. Tar han slik på vei over bagateller, grøsser jeg med tanke hvordan han ville reagere den dagen store, alvorlige ting skjer (f.eks du får en alvorlig sykdom, eller en katastrofe hender ungene). (Forresten, sånn oppførsel pleide min eks å ha, om kvelden ikke gikk som HAN ville!! Han pleide å bli drittsur og ta taxi til hans bolig (taxituren koster ca 800kr en vei!)) Typisk mannfolk reaksjon...mens vi jenter hadde neppe oppførst oss slik, om HAN hadde sovnet fra en fin kveld!!
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 I gårkveld skulle da kjærsten komme og vi skulle lage oss litt mat og kose oss om kvelden. Dette er noe vi gjør omtrent hver helg, og det er like kos hver gang. Nå har det seg sånn at jeg har vært syk denne uken og er rimelig sliten når kvelden kommer med tanke på at jeg har 2 barn og ta meg av også når jeg er syk... I går på dagtid kom min mor på besøk og under middagen tok jeg meg en øl. Da minsten var lagt 4 timer senere tok jeg en øl til. Da eldste var lagt 2 timer senere enn det igjen tok jeg en øl til - og da kjærsten kom drakk vi også en øl. Så det vil si 4 øl på 7 timer, omtrent.... Men iallfall.. Dette, i tillegg til at jeg er syk og DØDsliten fra før, gjorde visst et utslag i at jeg ble UTROLIG trøtt og sovnet på fanget hans... Så dermed gikk den kvelden litt i dass.. (Nå skal det også sies at han ikke var her før rundt 2130, så kvelden var ikke akkurat ung...) Og mitt spørsmål blir da... Er dette en grunn til å bli driiiiitsur, utrolig skuffet, reise hjem og bli sittende og sture hjemme, kjøre avgårde alene på biltur i dag og tenke og gruble og være skikkelig deppa....? Er denne ene gangen noe å lage SÅ mye styr over? At han ble litt skuffet over at det ikke ble noen "kosekveld" - ja, skjønner den... Men å reagere på den måten??? Må ærlig si jeg ikke skjønner særlig mye.. Henger seg SÅ opp i disse ølene osv... Omtrent at jeg burde VITE at de kom til å slå meg ut denne gangen.... Hvordan hadde dere andre reagert om deres kjæreste sovnet på fanget deres en kveld og planene ikke gikk helt som de skulle? Unnskyld, men hvor gamle er dere /han. Siden det er barn med i bildet antar jeg dere er litt voksne, men han oppfører seg som om han er 15!
Gjest skostjerne Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Så koselig at kvinneklubben ottar og støttemedlemmer i AA skal reagere på at hun tar 1 øl før barnet er i seng......... 1 ØL jeg drikker sjelden/aldri men den komentaren.......... blæk...... get a life
Pokahonta Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 (endret) Monica! Dere må prate sammen om dette, for det er HELT KLART at dette handler om helt andre ting enn 4 pils og en trøtt kropp!! Hvis jeg husker riktig, er det dere som har enorme utfordringer slik som en datter som ikke godtar fars nye kjæreste, og en enkemann som ikke har fullført den offisielle sorgtiden sin. At kjæresten din er ute på kjøretur nå, handler om annet enn at du sovnet. Ikke svar med sinne nå (selv om du har grunn til å synes han overreagerer), men legg degselv litt til side og prøv å komme til bunns i hva som skjer her!! Pokah Endret 1. februar 2009 av Pokahonta
Crow Jane Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Typisk mannfolk reaksjon...mens vi jenter hadde neppe oppførst oss slik, om HAN hadde sovnet fra en fin kveld!! Kanskje ikke så stolt av å innrømme det, men jeg kunne nok reagert sånn, jo. Men jeg hadde jo sett det irrasjonelle i min egen reaksjon og krøpet til korset neste dag, liksom. DET stusser jeg litt på - at han fremdeles mener det samme neste dag. Får vel bank for det innlegget her - litt FOR ærlig svar, kanskje. Men som sagt - irrasjonelle kan vi alle være til tider.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Så koselig at kvinneklubben ottar og støttemedlemmer i AA skal reagere på at hun tar 1 øl før barnet er i seng......... 1 ØL jeg drikker sjelden/aldri men den komentaren.......... blæk...... get a life 4 øl, og de hadde fortsatt ansvaret for barna om noe skjer. Og nei, jeg synes ikke alkohol og barnepass hører sammen, selv om jeg er veldig veldig langt unna kvinnegruppen Ottar.
Gjest Illiya Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 4 øl, og de hadde fortsatt ansvaret for barna om noe skjer. Og nei, jeg synes ikke alkohol og barnepass hører sammen, selv om jeg er veldig veldig langt unna kvinnegruppen Ottar. 4 øl er ingenting. Nå synes jeg du overdramatiserer. Hva kan skje som hun ikke er i stand til å ta seg av etter 4 øl??? Ok, hun er ikke kjørbar, men det finnes taxi og sykebil om det verste skulle skje.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #16 Skrevet 1. februar 2009 4 øl er ingenting. Nå synes jeg du overdramatiserer. Hva kan skje som hun ikke er i stand til å ta seg av etter 4 øl??? Trolig ganske mye, siden hun ikke engang klarte å holde seg våken. Men det har jo selvsagt betydning om mannen har drukket eller ikke også.
Gjest Illiya Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 Trolig ganske mye, siden hun ikke engang klarte å holde seg våken. Men det har jo selvsagt betydning om mannen har drukket eller ikke også. Haha, 4 øl på 7 timer! En blir ikke full av det altså! Hun var jo trøtt og sliten i utgangspunktet, hadde vel sovnet uansett.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #18 Skrevet 1. februar 2009 Tror ikke nødvendigvis dette trenger å handle om så mye annet enn det som akkurat skjedde. Noen er bare rett og slett veldig langsure, og greier ikke å se irrasjonelle i sin egen oppførsel før det har gått lang tid, kanskje han ikke gør det i hele tatt. Han bl.a en svoger som er sånn. Reagerer på småting og går å sutrer i dagevis, fryktelig slitsomt. DU kan vel ikke gjøre annet enn å prate med han og få han til å forsøke å forstå din side av saken. At han var teit i dette tilfellet er det ikke tvil om, uansett hva han mener han har for grunn. og om du vil drikke 4 pils, sliten el ikke, så er det jammen opp til deg.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #19 Skrevet 1. februar 2009 Kjæresteb min sovner rett som det er i helgene når vi skal kose oss, da vi begge har veldig krevende yrker. Gjør meg ikke noe det. Vi får jo spist og sett litt på tv eller no, men så sovner han... Er man trøtt så er man trøtt. Syns han ikke burde reagere på dette i det hele tatt. Det er lov å være sliten av og til..
Gjest hfg Skrevet 1. februar 2009 #20 Skrevet 1. februar 2009 Han høres ut som ei kjerring. Rett og slett. Skikkelig barnslig furten overreaksjon. Kanskje han har "mansen"... Ikke noe som er så koselig enn at jeg slukner i fanget på gubben. Synes gubben. Han nyter at jeg slapper av og føler meg så trygg at jeg sovner. Så kan rødvinen vente mens lysene brenner ned, det er alltids noe sport på tv i mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå