Marianne Skrevet 8. juli 2003 #21 Del Skrevet 8. juli 2003 I utganspunktet så syns jeg dette er helt greit jeg, hadde nok absolutt klart å forholde meg til en 19 år gammel sjef. Forutsatt at hun var åpen for at andre hadde mer erfaring enn henne og var åpen for tips og råd og hadde ett åpent forhold til dette, En 19 åring sjef som sprang rundt og slo i bordet med jeg er sjef jeg bestemmer uansett vi gjør alt på min måte hadde jeg slitt med å forholde meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #22 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg synes å velge en 19 åring til lederansvar er dumt, uansett hvor moden og flink vedkommende er, nettopp fordi en leder skal ha tillit fra sine "underordnede", noe denne personen tydeligvis ikke har fra alle. Jeg har dessuten problemer med å se at en 19 åring kan være kvalifisert for lederoppgaver åkke som. Hun kan umulig ha særlig mye praktisk erfaring når hun er så ung og man er langt bedre rustet mentalt med noen år på baken. Du som startet denne tråden: Hvorfor søkte ikke du eller andre som er misfornøyd med denne 19 åringen på stillingen selv? Det kan jo tyde på at vedkommende var den eneste søkeren, i o m hun fikk jobben i så ung alder. Da har dere egentlig ikke så mye å klage på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2003 #23 Del Skrevet 8. juli 2003 En leder må kunne takle og håndeter mobbing på arbeidsplassen, alkohoilisme, dårlig moral, og opp- og nedturer i livet til de ansatte. Til dette trengs det et minimum av erfaring. Jeg ville ikke følt meg bekvem med en 19-årig sjef, men innimellom finnes det jo folk som er flinkere enn andre. Nå er jo dette bestemt, og da må man være positivt innstillt. Lurer også på hvorfor ikke flere søkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 8. juli 2003 #24 Del Skrevet 8. juli 2003 Gjest: ELLER at det faktisk var hun som var best kvalifisert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #25 Del Skrevet 9. juli 2003 Gjest: ELLER at det faktisk var hun som var best kvalifisert... Hvordan skal en 19-åring som kommer rett fra skolebenken være bedre kvalifisert enn noen andre? Hun har ikke praktisk erfaring og lederutdanning har hun i hvert fall ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 9. juli 2003 #26 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvis hun er litt sjef i en alder av 19 år, er hun vel heller blitt det på tross av sin unge alder, ikke pga! Gi henne en sjanse, da vel. Jeg har jobbet sammen med unge folk som har hatt mye mer ansvarsfølelse og oversikt enn min nåværende sjef på noenogfemti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 10. juli 2003 #27 Del Skrevet 10. juli 2003 Er man sikre på at stillingen var lyst ledig i det hele tatt? Jenta kan jo ha blitt headhuntet. Det ble jeg da jeg var 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #28 Del Skrevet 11. juli 2003 Vi jenter har jo andre måter å stige i gradene på da.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 11. juli 2003 #29 Del Skrevet 11. juli 2003 "..vi jenter..." ??? Trodde det stort sett var gutter som avfeier kvinners forfremmelse med slike antydninger? Hvis det er samme "gjest" som antyder dette som er starter av tråden, ser jeg for meg et hyggelig arbeidsmiljø med real oppmuntring og backing av en fersk sjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 11. juli 2003 #30 Del Skrevet 11. juli 2003 Regner med at hun er ekstra flink jeg da Heldig hun som er så flink å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #31 Del Skrevet 26. juli 2003 det var jeg som først postet innlegget her.og jeg må faktisk innrømme at hun gjør en helsikkes bra jobb.Hun gjør alt for at oss andre skal trives, og jobber ekstra hvis en av oss ikke kan... jeg var veldig tvilsom til dette da men... hun er super Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte20 Skrevet 31. juli 2003 #32 Del Skrevet 31. juli 2003 Det var godt å høre at hun ikke var så aller verst likevel.... Jeg er selv 21 år og starta som sjef og eier for en bedrift i vår. Jeg valgte å ansette et par av de som hadde jobbet i bedriften før vi tok over - slik at de kunne bidra med erfaringene sine. De var begge godt over 30, og hadde jobba i bransjen iallefall i ti år hver. Hun ene faglært, hun andre med masse bred erfaring. Det som skjedde var at de prøvde å overkjøre meg totalt !! Klarte ikke å forstå at bedriften hadde fått ny eier, nytt navn, nytt konsept... Men da hun ene fikk ny jobb ble det straks bedre. Hun som ble igjen fant til slutt ut at jeg gjør da en bra jobb, jeg holder faktisk styr på mer enn hun aner.... Den brede erfaringa hun har skrytt på seg har jeg ikke sett noen resultater av - dama er til de grader uselvstendig. Ei jente vi har ansatt som ekstrahjelp 16-17år er mye mer selvstendig og voksen i oppførsel. Så alder trenger ikke å ha noe å si. Personlige egenskaper kan ha like stor betydning som lang erfaring/utdanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte20 Skrevet 31. juli 2003 #33 Del Skrevet 31. juli 2003 Det var godt å høre at hun ikke var så aller verst likevel.... Jeg er selv 21 år og starta som sjef og eier for en bedrift i vår. Jeg valgte å ansette et par av de som hadde jobbet i bedriften før vi tok over - slik at de kunne bidra med erfaringene sine. De var begge godt over 30, og hadde jobba i bransjen iallefall i ti år hver. Hun ene faglært, hun andre med masse bred erfaring. Det som skjedde var at de prøvde å overkjøre meg totalt !! Klarte ikke å forstå at bedriften hadde fått ny eier, nytt navn, nytt konsept... Men da hun ene fikk ny jobb ble det straks bedre. Hun som ble igjen fant til slutt ut at jeg gjør da en bra jobb, jeg holder faktisk styr på mer enn hun aner.... Den brede erfaringa hun har skrytt på seg har jeg ikke sett noen resultater av - dama er til de grader uselvstendig. Ei jente vi har ansatt som ekstrahjelp 16-17år er mye mer selvstendig og voksen i oppførsel. Så alder trenger ikke å ha noe å si. Personlige egenskaper kan ha like stor betydning som lang erfaring/utdanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmusaDamini Skrevet 31. juli 2003 #34 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg syntes IKKE det er noe rart overhodet.. derimot syntes jeg du er noe rar som tenker sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 31. juli 2003 #35 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg var 20 da jeg ble sjef. Jeg var yngst og hadde minst erfaring. Men ble ansatt fordi de hadde mest tro på meg. Men jeg klarte å sette meg i respekt og får i dag masse skryt for jobben jeg gjør. Både av de over med og alle ansatte jeg har. De positive tilbakemeldigene gjør at jeg takler lange slitsomme dager. Men jeg har hatt sjefer som er i førsten av 20-årene som har gjort elendige jobber fordi de ikke er modne. Så det er veldig personavhengig. Jeg har lært mye på de årene jeg har vært leder. Jeg har blitt sikrere på meg selv etterhvert som jeg har blitt eldre og fått mer erfaring. Selv ville jeg nok reagert litt om jeg hadde hatt en sjef på 19 år. Normalt er de ikke modne nok. De mangler livserfaring og ledererfaring. De kommer også ofte rett fra skolen og er ikke vant til å jobbe. Men det gjelder selvsagt ikke alle. Det finnes helt sikkert 19 åringer som er bedre sjefer enn folk på 30 som har vært sjefer hele livet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå