Gå til innhold

Svensk barnefar, kan han nekte å betale farsbidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og pappaen til barnet har flyttet fra hverandre. Han er svensk og har flyttet tilbake til Sverige. Kan han nekte å betale farsbidrag? Og hvilke rettigheter har jeg i såtilfelle da?

alenemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei,

Jeg og pappaen til barnet har flyttet fra hverandre. Han er svensk og har flyttet tilbake til Sverige. Kan han nekte å betale farsbidrag? Og hvilke rettigheter har jeg i såtilfelle da?

alenemor

Forøvrig mener jeg at Norge har en fungerende bidragsavtale mellom de skandinaviske landene.

Endret av Furstina
Skrevet (endret)

Tråden modererad

/Furstina (moderator)

Kommentarer på moderering tas på Ris&Ros

Endret av Furstina
Skrevet

Han kan ikke nekte å betale. Ta kontakt med nav, og krev bidrag gjennom de. Da fikser de dette, uten at du behøver gjøre så mye.

Gjest A.P.katt utlogget
Skrevet
Hei,

alenemor

Å betale bidrag for sitt eget barn forsvinner ikke selvom BP flytter til Sverige. Ta det evt. opp med forsäkringskassan i Sverige og oppgi hans navn og norske personsnr. eller evt hans svenske "fira sista siffror" (personnr.)

Barnet er hans uansett hvor han bor og det er klart at han skal betale!!!!

Skrevet
Hei,

alenemor

Det ordner seg. han kan drå åt de svenske skoger,men bidraget slipper han ikke unna. Ikke verre enn at han sku flytte en mil fra eg,så fint fungerer det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...