Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har en kopimaskin på jobb med alle mulige funksjoner (men ingen egentlig som bruker den til annet enn å printe ut og kopiere). Jeg skal forsøke følgende: scanne inn et dokument, og så sende det innscannede dokumentet per mail til en annen person. Men hvordan gjør jeg dette? Denne printeren er jo i bruk av mange mennesker, og jeg vil ikke at alle skal se dette papiret. Er det slik at når jeg scanner det på kopimaskina, så kan jeg sende det scannede dokumentet rett fra kopimaskina til mottaker? Eller må jeg sende det innscannede dokumentet fra kopimaskina til min egen datamaskin, og så sende det som vedlegg derfra i en mail---? Håper noen skjønte spørsmålet?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Når du scanner det så blir det til en datafil. Den sender du til maskinen din. Hvordan det gjøres eksakt må du finne ut selv da dette avhenger av type kopimaskin. Fra din datamaskin så sender du det som et vanlig vedlegg i mail.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 På vår maskin på jobben kan vi sende e-post direkte til en annen mottaker. Så dette er helt avnening av maskinen og hvordan den er satt opp.
Gjest padawan Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 det spørs helt hvordan maskinen er konfigurert eller om den er konfigurert for det i det hele tatt. noen maskiner konfigureres for å legge filen som en fil et eller annet sted (enten på hjemmeområde eller fellesområde) eller sende deg på epost.
Kamikatze Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Det kommer en dag i enhver KG-brukers liv, da spørsmålet best kan besvares av bedriftens IT-avdeling/ansvarlig, som kjenner bedriftens unike oppsett. - Gammelt asfaltjungelordtak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå