Gå til innhold

Hva mener han?!? Hva skal jeg si!?!

Anbefalte innlegg

Gjest respekt
Skrevet

kjæresten min skulle komme og ligge over i kveld.

jeg visste at han skulle være med gutta i hele dag, fra tidlig morgen. så sender han melding i sekstiden om at de sitter og drikker øl og spiller kort.. og at han ikke vet hvor lenge han blir. så sier jeg ok, det er bra, for jeg er ikke klar ennå, men er du sikker på at du kommer, sier jeg. så sier han JA, men jeg vet ikke når, det kan hende det blir sent, jeg skal la deg vite. jeg sier bare ha det gøy. så, nå, klokka to! nå spør han om jeg er våken... og selvfølgelig er jeg det..har ventet på ham...ryddet og ordnet...når det hadde gått en viss tid, skjønte jeg jo at han ikke ville komme..eller komme veldig sent..så jeg bare ga opp og har sett film..gadd ikke mase på ham... har svart på meldinga hans..ja, jeg er våken..han bare..hva gjør du? jeg ser en film, sier jeg.. hvilken film, sier han... hvorfor spør du om det, kom til poenget sier jeg... så sier han at han holder ennå på med øldrikking og kortspilling..og at han hadde HÅPET AT JEG VAR FULL (!!!), men at han snart er ledig, han må bare spise noe først...

Hva faen er det han mener? Han hadde håpet at jeg var full, så han slapp å komme? Eller hva?? ...jeg ga han jo en sjanse til å si at han ikke kunne komme allikevel ved å spørre om han var sikker på at han skulle komme... Jeg blir ikke sur for om han kommer litt sent på kvelden, men hva er meningen? Skal jeg liksom gå og vente fra klokka 18 til 02?!? Da hadde jeg kunne gjort noe annet! Da hadde jeg kunnet vært full, faktisk!! Jeg skjønner ikke hvordan han mener jeg skal fungere..

Hva skal jeg si til ham når han eventuelt kommer? ..har mest lyst til å si til ham at han kan bare drite i å komme, men vil heller at han kommer, så jeg får sagt mitt her..og ikke på melding.. men jeg fatter ikke hva jeg skal si til ham for at han skal skjønne at jeg ikke godtar dette!! Jeg kan ikke gå rundt og vente på ham som en annen idiot! Og om han ikke har lyst til å komme, må han for faen si det!!! Kan han ikke bare si med en gang at det ser ut til å bli veldig sent, så det er best å avlyse...?!?!?!? Hæ?!??!

...nei, vi har ikke vært sammen så veldig lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at når jeg har det gøy et sted er det vanskelig å dra videre til noen som skal "si meg noe".

Gjest respekt
Skrevet

Noen som skal "si deg noe"? Jeg skal da vel ikke si ham noe som helst...ikke som han vet i alle fall! ? Hva mener du? :)

Men når du har det gøy, har du ikke nok vett til å fortelle det til jenta di og si at du dessverre ikke kan komme allikevel..være litt ydmyk..innrømme at man er teit..når man planla å komme lørdagskvelden på onsdag!! og jeg har sagt at han må SI FRA om det ikke passer allikevel... han gjør bare alltid det samme...haaaler ut tiden...jeg tror han skal komme, men så..nei...

Skrevet

Hva jeg mener med "si deg noe"?? Jo. En person som ringer flere ganger i løpet av kvelden og spør om jeg skal dra og reise til et sted vekk fra der jeg sitter når jeg har det hyggelig, vil jeg anta bare skal fortelle meg noe. Og da kan man likegjerne vente litt til (dersom man hygger seg mye og det blir masete der man skal etterpå).

Og til det andre. Det er jo ingenting som er bedre for brunsten og sexdrivkraft enn at det sitter en å venter på deg. Hva kan vel være mer pirrende for selvtilliten? Skjønner godt at han vil hale tiden jeg.

Spørsmålet er vel hvor langt man kan strekke strikken?

Gjest respekt
Skrevet

Jeg har på ingen måte ringt ham og spurt om han kommer snart. Jeg spurte bare i sekstida om han var sikker på at han kom til å komme. For å gi han en sjanse til å si NEI. Men neida, han sa ja... så sa jeg ingenting før han spurte meg nå om jeg var våken. Nå sier han at han skal prøve å komme..jeg har ikke en gang spurt om det noe mere...og vil egentlig ikke ha ham her...

Sexdrivkraft, ja... for det blir veldig mye sex på ham nå! Not!

Jeg er sur fordi han hadde håpet jeg var full... men hvordan i helvete hadde det skulle gått for seg når jeg trodde vi hadde en avtale i kveld og dermed ikke fikset meg andre avtaler?!?... og jeg som trodde kommunikasjonen hadde kommet seg...

Synes du det er rimelig å bli litt sur på ham?

Skrevet

Han hadde vel håpet at du hadde drukket litt slik at det hadde blitt litt enklere for han å forklare fraværet dersom du også hadde hatt det koselig?

Sånn hadde vel jeg tenkt. (men jeg er jo ikke ham)

Hvis dama mi skulle nekte meg sex fordi hun var sur på et eller annet så hadde jeg ventet til hun sovnet. (men jeg vet jo ikke om han ville gjort det).

Gjest respekt
Skrevet

poenget er jo at jeg ikke gikk ut i kveld, for jeg trodde han skule komme... så gjorde ingen andre avtaler..

jeg forsto det mer som "jeg hadde håpet du var full, så jeg slipper å komme".. (jeg er veldig sjelden eller aldri full, da...men er ute, ja) men det kan være noe i det du sier også, ja. så absolutt. han vil jo helst ha alt veldig enkelt.

hva mener du? ventet med hva til hun hadde sovnet?

..jeg nekter han jo ikke sex bare for å nekte ham det..jeg bare vil ikke ha sex med ham når han har vært sånn..det er vel ikke så rart..får ikke akkurat lyst

hva hadde du blitt sur for / syntes var unødvendig av meg?

Skrevet
Hvis dama mi skulle nekte meg sex fordi hun var sur på et eller annet så hadde jeg ventet til hun sovnet. (men jeg vet jo ikke om han ville gjort det).

Creepy!

Til trådstarter:

Jeg synes du har all grunn til å være sur på ham. Selv har jeg opplevd at folk bryter avtaler på den måten et par ganger, riktignok ikke med kjærester, men med venner. Det er respektløst å ikke si fra dersom man ikke kommer til å holde avtalen man har slik at den andre parten blir sittene og vente uten muligheter til å lage andre planer.

Gjest respekt
Skrevet

Takk, Visiter. Hvis jeg ikke blir sur på ham, gjør han det vel bare om og om igjen. Kan ikke godta alt heller...

Han sa klokka seks at han skulle la meg vite..og så kommer neste melding klokka to...det er uholdbart. Jeg ville ikke mase, så sa ikke noe. Føler det som om han avtaler ting med meg for at jeg ikke skal bli sur der og da...og så avlyser / utsetter han det når det kommer til stykket.

Vi hadde jo ingen tidbunden avtale, men han må jo skjønne at han må si fra i KLARTEKST at han kommer til å bli VELDIG sen. Helst hadde jeg sett at han for en gangs skyld hadde baller nok til å dra fra kompisene SELV OM de hadde det fantastisk moro sammen... ettersom han faktisk hadde sagt at han skulle komme på besøk til meg.

Gjest respekt
Skrevet

Får jo lyst til å si til at han prøver å komme hit..:

"Hvorfor? Hva er poenget med det? Når du ikke har lyst til å komme hit?"

...men det er kanskje litt barnslig og fører garantert ikke noe godt med seg... så er vel best å spille likegyldig til hele dritten helt til han kanskje kommer...

Gjest respekt
Skrevet

Godtfolk!!!

Hva skal jeg SI?!?! åh..kom med noe skikkelig smart her..hjelp meg litt..han er på vei..

Skrevet

Uff, jeg ville ikke sagt noen ting, men det er gjerne fordi jeg nettopp har blitt dumpa etter en lignende bagatell.

Jeg spurte på dagen om han ville komme til meg på kvelden, han skrev en sms om at han var fryktelig opptatt men "vi snakkes i løpet av kvelden". Tror ikke gutter forstår at det krever litt å få besøk, jeg ryddet og barberte leggene og pyntet meg osv. Gikk ikke ut, men satt inne og ventet på svar. I halv12tiden ble jeg utålmodig og sendte mld om han fremdeles var opptatt, og at jeg la meg snart og han var velkommen. Null svar. Så ringer jeg en halvtime senere, da er han ute og vet fremdeles ikke hva han vil. Han hadde lest sms-en, men trodde ikke det var noe han måtte svare på..! Han hadde bare tenkt å gå hjem, faktisk.

Ender med at jeg overtaler ham til å komme, spør hvorfor han ikke gadd å svare og det blir en sur samtale. Så reiser jeg tilfeldigvis bort noen dager, og kommer hjem til at det er slutt! yeah. Mannfolk altså..

Hvordan gikk det med deg?

Min fyr begynte å klage på at jeg var masete og "jentete" (hvem faen bruker det som et skjellsord?), men når jeg har tenkt meg om så ser jeg jo at jeg ikke var unormal. Du må heller ikke tro at du overreagerer, det han har gjort er uhøflig og dårlig stil. Det er helt OK å komme sent, eller ikke komme i det hele tatt, bare SI IFRA slik at vi ikke blir liggende hjemme en hel kveld og lure på hva som skjer! Er man nyforelsket og har en fersk kjæreste, så er det nettopp det man ender opp med å gjøre..

Gjest missLady
Skrevet

Siste gjest: Jeg må si jeg hater når menn bruker "jentete" som et skjellsord! vi er jo jenter for crying out load, da må de vel forvente at vi oppfører oss som jenter også.. :lol:

TS: Jeg synes du har all rett til å bli sur på han! Håper du snakket med han og ikke bare lot han komme unna, for da gjør han det nok flere ganger..

Skrevet
Siste gjest: Jeg må si jeg hater når menn bruker "jentete" som et skjellsord! vi er jo jenter for crying out load, da må de vel forvente at vi oppfører oss som jenter også.. :lol:

TS: Jeg synes du har all rett til å bli sur på han! Håper du snakket med han og ikke bare lot han komme unna, for da gjør han det nok flere ganger..

Haha, ikke sant..

Og det verste er at med "jentete" så mente han stressende og masende, og da er jeg isåfall den minst "jentete" personen i hele verden. Lykke til i videre forhold, hvis du synes jeg var stress altså.. Dessverre fikk han meg til å føle at jeg hadde et unormalt reaksjonsmønster, jeg følte det var min feil at det ble surt. Men det var jo han som var respektløs og manglet litt antenner.

Og det gjelder også trådstarters kjæreste, så jeg håper han ikke kom tilbake og trakk på skuldrene og lurer på hva som var det store problemet, og får henne til å føle seg teit. For det er hun ikke! Litt normal folkeskikk er ikke så mye å kreve av en person. En venn hadde jo aldri gjort noe sånt, og i hvert fall ikke anklaget meg for å mase etterpå!

Skrevet

Respekt: De fleste voksne folk har lagt seg klokka 4 om natten, og kan ikke fortelle deg hvilke magiske gullord du kan si til din kjære.

Jeg kan bare si såpass at MITT hjem ikke er et døgnåpent hotell, hvor man kan komme akkurat når det passer.

Jeg hadde ikke giddet og svart på sms klokka to, evnt svart kort: Gå hjem til deg selv.

Forventer du respekt, så får du ha litt selvrespekt, og ikke tolerere sånn fjortis oppførsel.

Om du blir sur på han, får være opp til deg, men ærlig talt: Gidder du virkelig bruke tid på en sånn fyr som ikke er klar for et forhold?

Skrevet (endret)

Klokka 4 om natta så ville jeg ha lagt meg - og jeg ville koplet ut ringeklokka så jeg ikke merket det om han dukket opp. Skjønner godt frustrasjonen din, trådstarter. Menn som ikke holder avtaler og ikke sier fra er pyyyyyyton.

Hadde han hatt guts nok til å si fra om at: "Du, jeg skal ut med gutta i kveld og det blir sikkert så sent at det er bedre om jeg kommer til deg i morgen" da dere snakket sammen kl. 18 så hadde jo ting vært noenlunde greit. Da kunne du brukt kvelden på andre ting enn å sitte og skjele mot klokka og lure på om (og i tilfelle når) han ville dukke opp.

En annen sak er at om han hadde avtale med deg først, så burde han allerede i utgangspunktet takket nei til "kveld med gutta" denne gangen.

Endret av Cata
Skrevet

Yupp, gubben er i partymodus og hadde det sikkert kjempegøy. Det er da sløvt av ham å holde jenta i ventemodus og han burde vel vært ærlig og sagt at det er party time og at han dessverre må si nei. Neste gang får du enten hive deg med på festen eller sørge for at dere har en krystallklar avtale på et gitt klokkeslett. Du har sikkert lært nå så neste gang får du stille bedre krav.

Skrevet
Klokka 4 om natta så ville jeg ha lagt meg - og jeg ville koplet ut ringeklokka så jeg ikke merket det om han dukket opp. Skjønner godt frustrasjonen din, trådstarter. Menn som ikke holder avtaler og ikke sier fra er pyyyyyyton.

Hadde han hatt guts nok til å si fra om at: "Du, jeg skal ut med gutta i kveld og det blir sikkert så sent at det er bedre om jeg kommer til deg i morgen" da dere snakket sammen kl. 18 så hadde jo ting vært noenlunde greit. Da kunne du brukt kvelden på andre ting enn å sitte og skjele mot klokka og lure på om (og i tilfelle når) han ville dukke opp.

En annen sak er at om han hadde avtale med deg først, så burde han allerede i utgangspunktet takket nei til "kveld med gutta" denne gangen.

Enig i denne. Kjipt å la deg sitte og vente, spesielt om det var dere som hadde en avtale først.

Skrevet

Er helt enig i at han har oppført seg dårlig. Men jeg skjønner ikke at du lar han komme etter dette. Jeg ville ikke sluppet han inn. Ville enten koblet ut ringeklokka eller sendt en sms om at jeg hadde lagt meg og ikke tar imot besøk. Det er klart at du ikke trenger å finne deg i noe sånt som dette.

Skrevet (endret)

Det kalles faktisk VOLDTEKT dersom man har ufrivillig samleie med en kjæreste/samboer/ektefelle (og spesielt grovt om det skjer når hun sover). Har dama di sagt nei Waco, så bør du respektere det!!!

Til TS, det var litt synd du fikk så mange kvinnediskriminerende svar fra Waco mens du satt og var fortvilet, men jeg ser at du fikk noen bedre svar etterhvert.

Jeg skjønner fortvilelsen din, og jeg skjønner at du syntes det var respektløst. Jeg tror kjæresten din sikkert var i en klemme mellom barken og veden, og at han ikke helt visste hvordan han skulle håndtere dette. Gi han litt grace i dag, så lærer han sikkert etterhvert. Forholdet deres er ungt og da ofte veldig skjørt. Gi det litt tid til å modnes.

Generell kommentar til oss alle som er "jentete": Vi har lov å være det, og man skal si ifra dersom man blir såret. likevel, tror jeg vi må jobbe oss gjennom følelsen av å ville si noe om ALT. Dersom kjæresten min ikke har ringt på to dager, blir jeg ikke akkurat happy nyforelsket av all "oppmerksomheten", men når han ringer tredje dagen, ville det være så galt å bli sur for det. Han har bare vært opptatt et par dager, og de er ikke som oss, som trenger god natta meldinger jevnt og trutt.. Se på lotte sin tråd her (som har en kjæreste i militæret). Hun sliter veldig, fordi hun hele tiden blir sur på kjæresten sin.

Jeg skulle gjerne påpekt hver gang kjæresten handler annerledes enn mine forventninger, men jeg svelger heller en liten kamel eller to innimellom, for å kunne ta opp de viktige tingene, og utfordrer han på dette..Han tar dette veldig fint, da han synes jeg er viktig. Men jeg bruker kommunikasjon som "jeg føler at du ikke synes jeg er viktig når..." etc. Det blir ofte til en fin prat hos oss..

Endret av Pokahonta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...