snixy Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Jeg er i et forhold som ikke er sunt for meg. Kjæresten min gjennom 1 og et halvt år styrer meg og får meg til å føle meg som en dritt. Vi har akkurat kranglet og han fikk meg til å føle meg redd, uverdig, og har egentlig mest lyst til å bare dra hjem til mamma. Enn det. Ei 21 år gammel jente som lengter etter mamman sin! Vi har hatt flere store krangler opp igjennom den tiden vi har vært sammen, og fere ganger har jeg prøvd å gjøre det slutt. Da er han snill som et lam, gråter og lover gull og grønne skoger. Sist gang endte han opp med en kniv som han sendte melding om at han kom til å bruke om jeg ikke kom tilbake. Vi bor i en leilighet, der jeg eier mesteparten av møblene og hvitevarene, så jeg kan ikke bare pakke og dra heller.... Hva skal jeg gjøre??? Sitter her og er helt fortvilet og gråter. Er ikke sånn her det skal være vel???
Gjest *Mim* Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Nei, sånn skal det ikke være. Å true med å ta livet av seg er ikke noe sunt tegn - det er ikke derfor dere skal holde sammen! Husk at hva han gjør med livet sitt ikke er ditt ansvar. Vent til det har roet seg litt, og si at du ikke vil mer. Han må flytte ut (vet ikke hvem som har leiligheten, forresten?). Ikke gi deg! Og er det for ille - dra hjem til mamma'n din og samle krefter. Har du noen som støtter deg?
snixy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2009 Vi leier leiligheten sammen, og jeg har ikke nubbsjangs til å sitte igjen med alt alene og fortsatt bo her. Strømmen, internettet og alt står selvfølgelig på meg, ettersom at det er jeg som har tatt ansvar for slikt. Heldigvis står depositumskontoen på meg også(jeg betalte inn hele depositumet på 13000 selv om jeg er fulltidsstudent) Jeg vet jeg må prøve å holde på mitt at det er slutt, men jeg vet nesten allerede at det ikke kommer til å gå. Han kommer til å holde meg igjen, gråte, gi meg dårlig samvittighet, love at han skal skjerpe seg og gudene vet hva. Jeg er så sliten og lei meg at jeg vet ikke helt hva som er hva lengre. Jeg har jo venner som jeg vet støtter meg, men de har jo nok med sitt. Og enn hvis jeg lager alt dette styret, involverer vennene mine og alt, og vi fortsetter å være kjærester. Da har de jo bekymra seg til ingen nytte. Kjæresten min er ekspert på å gjøre alt rosenrødt når det virkelig trengs. Åh, hvorfor er det bestandig jeg som må ende opp i slike situasjoner?!?
Gjest *Mim* Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har jo venner som jeg vet støtter meg, men de har jo nok med sitt. Og enn hvis jeg lager alt dette styret, involverer vennene mine og alt, og vi fortsetter å være kjærester. Da har de jo bekymra seg til ingen nytte. Du må bestemme deg om du vil være sammen med han eller ikke. Det finnes alltid praktiske løsninger, man må ikke bli i dårlige forhold på grunn av en leilighet! Åh, hvorfor er det bestandig jeg som må ende opp i slike situasjoner?!? Ikke for å være ekkel, men det velger du selv. Jeg håper du lærer noe til en annen gang, om det er slik at du ofte blir sammen med "feil menn".
Avalon Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Et sånnt forhold er ikke bra. Og som det stod nevnt over her i et innlegg, det er ikke ditt ansvar hva han gjør med livet sitt. Hvis du virkelig vil ut av forholdet, så si det, og ikke la deg lure nok en gang av tomme ord. Hvis ikke dette vil funke, eller du er redd for hva han vil gjøre eller noe sånn. Få hjelp av venner, mammaen din osv til å flytte ut alle dine ting av leiligheten og la han komme til en tom leilighet. Du bestemmer selv hvordan du vil ha det fremover.
snixy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2009 Enn om han er "den rette" for meg da? Enn om det bare er en periode liksom? Eller, hvem er det egentlig jeg prøver å lure?? Det har skurret alt for lenge. Det går ikke ann at det skal være slik. Er nok singellivet som skremmer meg mest
waco Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Hadde det vært noe håp om han hadde endra seg da? Hadde jo vært deilig og hatt en å dele utgiftene med. Forresten er ikke sånne refleksjoner de beste å ta opp når man er på fylla!
snixy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2009 (endret) hvis du hinter til meg er jeg klinke edru. Endret 1. februar 2009 av mrs_bond
Avalon Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Enn om han er "den rette" for meg da? Enn om det bare er en periode liksom? Eller, hvem er det egentlig jeg prøver å lure?? Det har skurret alt for lenge. Det går ikke ann at det skal være slik. Er nok singellivet som skremmer meg mest Hadde han vært den rette for deg, ville du visst det med sikkerhet. Hadde han vært den rette for deg, hadde han ikke oppført seg slik mot deg.
waco Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Det å være alene, det å vite at kanskje det havarerte forholdet faktisk kan gå fra ille til værre alene og ensom er vel en skjebne de fleste unngår. Og hva er det som er så deilig med å være alene egentlig? Er det vissheten om at den man først elsket viste seg å være en annen enn den ma forelsket seg i? Men sånn er det jo alltid allikevel.
Visiter Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Det å være alene, det å vite at kanskje det havarerte forholdet faktisk kan gå fra ille til værre alene og ensom er vel en skjebne de fleste unngår. Og hva er det som er så deilig med å være alene egentlig? Er det vissheten om at den man først elsket viste seg å være en annen enn den ma forelsket seg i? Men sånn er det jo alltid allikevel. ... Er det bare meg, eller gir dette absolutt ingen mening?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Det å være alene, det å vite at kanskje det havarerte forholdet faktisk kan gå fra ille til værre alene og ensom er vel en skjebne de fleste unngår. Og hva er det som er så deilig med å være alene egentlig? Er det vissheten om at den man først elsket viste seg å være en annen enn den ma forelsket seg i? Men sånn er det jo alltid allikevel. Fordelen med å være alene vet du jo selv godt hva er. 1) Du slipper at han får deg til å føle deg som en dritt. 2) Du slipper at han får deg til å føle deg redd 3) Du slipper at han får deg til å føle deg uverdig 4) Du slipper at han får deg til å ha mest lyst til å dra hjem til moren din.
Gjest Bond Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
snixy Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. februar 2009 Oppdatering: Nå er han snill som et lam. Han har vasket hele leiligheten. Vasket klær og lagd middag. Han eeeeer så glad i meg og han angrer seg sååååå enormt for i går. Det skal vist aldri skje igjen. Som om jeg ikke har hørt den før. Blir helt oppgitt jeg
Gjest Nolin Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 I første innlegget ditt synes jeg dette var trasig. men når du er så naiv at du hele tiden sier "Ok" til han igjen, så har jeg ikke noe annet å si enn at dette legger du opptil selv, og at da skjønner jeg ikke hvorfor du søker støtte i et forum når du ikke har viljestyrke nok til å stå opp for deg selv. Ha en fin dag.
Pokahonta Skrevet 2. februar 2009 #18 Skrevet 2. februar 2009 Hadde det vært noe håp om han hadde endra seg da? Hadde jo vært deilig og hatt en å dele utgiftene med. Forresten er ikke sånne refleksjoner de beste å ta opp når man er på fylla! Nok et empatisk utsagn fra Waco! Kan du ikke skrive noe som er relavant til TS istedetfor. Hvorfor ta opp fylla, når det ikke er nevnt med et eneste ord??
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #19 Skrevet 2. februar 2009 Det å være alene, det å vite at kanskje det havarerte forholdet faktisk kan gå fra ille til værre alene og ensom er vel en skjebne de fleste unngår. Og hva er det som er så deilig med å være alene egentlig? Er det vissheten om at den man først elsket viste seg å være en annen enn den ma forelsket seg i? Men sånn er det jo alltid allikevel. Poenget er at det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå