Gå til innhold

Mamma skal føre meg opp til alters...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har tenkt for lengst siden at mamma skal føre meg opp til alters siden "faren" min er MIA.

Mamma er kjempenervøs....men ikke for meg, men ka ho skal ha på seg :fnise:

Mamma er ganske flott dame som ikke ser eldre ut en 40(er 50). Ho har en fin trent kropp så noe gammeldags "dress" eller noe er ikke aktuelt for henne. Ho er livredd for at eg vil ho skal ha en skikkelig stygg kjole på seg....skjønner egentlig ikke korfor ho hadde trodd det, er selv frisør og kjempe opptatt av mote egentlig.

Har tittet litt rundt men syns ikke eg har sett noe spesielt fint.....

Har dere noen ideer for ka ho kan ha på seg som ikke krasjer med min brudekjole, siden ho blir i mange av bildene???

kjolen min

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eg har tenkt for lengst siden at mamma skal føre meg opp til alters siden "faren" min er MIA.

Mamma er kjempenervøs....men ikke for meg, men ka ho skal ha på seg :fnise:

Mamma er ganske flott dame som ikke ser eldre ut en 40(er 50). Ho har en fin trent kropp så noe gammeldags "dress" eller noe er ikke aktuelt for henne. Ho er livredd for at eg vil ho skal ha en skikkelig stygg kjole på seg....skjønner egentlig ikke korfor ho hadde trodd det, er selv frisør og kjempe opptatt av mote egentlig.

Har tittet litt rundt men syns ikke eg har sett noe spesielt fint.....

Har dere noen ideer for ka ho kan ha på seg som ikke krasjer med min brudekjole, siden ho blir i mange av bildene???

kjolen min

Skal du velge ut klærne hennes...? Kan hun ikke bare ha på seg det hun selv ønsker?

Gjest Eurodice
Skrevet

kjolen min

Unnskyld at jeg spør, men hva betyr MIA?

Skrevet

Kan dere ikke dra og se på selskapskjoler sammen?

:klø:
Skrevet

MIA = dame? Kanskje mora er lesbisk og faren er død..... næh, vet ikke. Mann I Amerika. Mann I Antrekk...øh...

Skrevet

MIA- Missing in Action

Og det finnes da masse fine selskapskjoler der ute... ser på brudesalonger etc. de har mye fint både til salg og utleie til forlover/mødre/selskap i det hele tatt :)

Skrevet

Hvis hun har bunad er jo det et alternativ.

Skrevet
Unnskyld at jeg spør, men hva betyr MIA?

MIA betyr missing in action.....Har aldri vært noe særlig i familien!

Men jo eg skal ikke velge klærne hennes, men ho vil gjerne at eg er med å hjelpe. Mamma er veldig anti-bunad så tror ikke det er aktuelt.....

Men jo selskapkjole er det eg tenker på, men ho er egentlig mer glad i bukser....vet ikke eg.....

Har noen exempler av det dere syns er fint???

Gjest Lille Bie
Skrevet
Men jo selskapkjole er det eg tenker på, men ho er egentlig mer glad i bukser....vet ikke eg.....

Selv om hun er mest glad i bukser så passer det vel uten tvil best med kjole når man skal føre sin datter opp kirkelgulvet?!?

Det finnes jo så utrolig mange fine kjolebutikker rundt om i landet, hva med en fotsid kjole? Selv om du ikke skal ha gallabryllup så gjør det jo ingenting om moren din er mer pyntet enn resten av gjestene. Det er jo hun som har den viktige jobben og da syntes jeg det er passende at hun er pent pyntet. :)

Skrevet

Hvis moren din mer mest glad i bukser foreslår jeg en buksedress - mange fine og feminine der ute. Det er helt sikkert en viktig dag for henne også, så da bør hun jo få føle seg både fin og komfortabel.

Skrevet

Er helt enig med at dette er også en viktig dag for ho og at ho skal føle seg komfortable men ekstra fin!

Tror vi må ta en titt i butikkene og finne noe fint.....får man sånne feminine buksedress i brudesalongene??hørtes fint ut det.....eller kor må man gå for å titte på sånt?

hennes valg til slutt da..

Skrevet

Jeg vet om ei som ikke er noen kjole-jente i det hele tatt; da søsteren hennes giftet seg kjøpte hun en slags buksedress (bukse + overdel), der overdelen var en tunika, gikk midtveis ned på lårene. Ble dermed en slags kjole :) Ho var veldig fin, buksa og overdelen i samme farge, men overdelen hadde et litt mer gjennomsiktig stoff eller noe, var mer skimrende. Det er klart, litt annerledes å være brudens mor, men det kommer vel også litt an på hvor formelt du legger det hele opp?

Skrevet
Jeg vet om ei som ikke er noen kjole-jente i det hele tatt; da søsteren hennes giftet seg kjøpte hun en slags buksedress (bukse + overdel), der overdelen var en tunika, gikk midtveis ned på lårene. Ble dermed en slags kjole :) Ho var veldig fin, buksa og overdelen i samme farge, men overdelen hadde et litt mer gjennomsiktig stoff eller noe, var mer skimrende. Det er klart, litt annerledes å være brudens mor, men det kommer vel også litt an på hvor formelt du legger det hele opp?

Dette høres litt indiskinspirert ut, sjekk f.eks. bilder fra Bride and Prejudice-filmen.

Skrevet

Jeg ser for meg en svart enkel men elegant kjole eller en svart eller mørk buksedress.

Mannen bruker jo somregel svart dress så da blir det ikke så ulikt og kræsjer ikke med bruden :)

Skrevet

Vet ikke om kjole- eller brudesalong er stedet å lete, men Match, VIC, Mexx, kanskje Benneton og andre liknende butikker pleier å ha buksedresser. De litt classy, litt dyrere butikkene, vil jeg tro har noe. Lykke til med jakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...