Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg skal selge leiligheten vår. Har jeg rett til å tre inn i høyeste bud dersom jeg ønsker å verta den ? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du bare kjøpe han ut da? Må være mye enklere å få en takst på den, så kan du kjøpe han ut. Spør en megler, for jeg er litt usikker på om selger har lov til å være med i en budrunde.

Skrevet

Problemet er at vi kanskje har forskjellige forventninger til hva leiligheten vil gå for i dette usikre markedet og det kan bli vanskelig å bli enig om hva som er en realistisk pris (takst). I tilfelle han ikke aksepterer et evt. tilbud fra meg basert på takst (eller gjennomsnitt av 3 takster) og leiligheten blir liggende ute uten at vi får solgt den og vi blir nødt til å akkseptere et lavt bud så lurer jeg altså på om jeg har lov til å tre inn i høyeste bud?

Skrevet
Problemet er at vi kanskje har forskjellige forventninger til hva leiligheten vil gå for i dette usikre markedet og det kan bli vanskelig å bli enig om hva som er en realistisk pris (takst). I tilfelle han ikke aksepterer et evt. tilbud fra meg basert på takst (eller gjennomsnitt av 3 takster) og leiligheten blir liggende ute uten at vi får solgt den og vi blir nødt til å akkseptere et lavt bud så lurer jeg altså på om jeg har lov til å tre inn i høyeste bud?

Ja, det har du (ihht sameieloven). Men han kan også si at han ikke synes budet er høyt nok, og ombestemme seg ifht hele salget.

Skrevet

Er ikke all budgiving anonymt, da? Er vel ett fett hvordan salget foregår, så lenge du har planer om å kjøpe huset.

Skrevet

Budgiverne er ikke anonym for selger. Selger kan nemlig selge til hvem han vil, ikke nødvendigvis den med høyest bud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...