cilipili Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Vi har leid en villa i Correns, Provence i sommer. På vei ned skal vi kjøre. Er det noen som har forslag til byer, ting, plasser osv. som er ok å se og gjøre? Vi skal også ha med oss to barn på seks og ett år.
Morea Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Er ikke bombesikker på hvor det er. Men hvis dere er i østlige delen av Provence vil jeg anbefale Camargue. Fantastisk, med flamingoer, sorte okser, hvite hester og et helt spesielt landskap. Saintes Maries de la Mer er en by som har en veldig fin strand, i det området. Men pass på at det ikke er under sigøynerfestivalen dere er der. Litt for intenst. Stranden er barnevennlig. Jeg har selv vært i og rundt området Camargue og Mont Ventoux i Vaucluse. Dentelles de Montmirail-området, deriblant landsbyene omkring der, Beaume de Venice etc etc er fine. Avignon er også bra. Tilgi meg dersom jeg er ute å kjøre på geografien nå.
Morea Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Oi. Så ikke at dere skal kjøre ned. Da er det jo masse å ta av. Kjørte selv ned fra Brussel via Luxembourg og Champagne-distriktet, men dere tar nok en litt annen rute kanskje. Bare turen nedover langs Loire er helt fantastisk, med vinranker så langt øyet kan se og mange vinslott. Men vet ikke om det er det som fasinerer barna akkurat- (vi berget med Madagaskar på repeat i baksetet) Vi vekslet mellom motorvei for å komme raskt frem og å ta de små avstikkerne. Borgogne-området som også er kjent for god vin er også kjempefint. Det er egentlig litt for mye å velge mellom... Masse fine landsbyer.
cilipili Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 Tusen takk for svar Loire skal vi kjøre via uansett. Får sette Madagaskar på repeat vi også
Merethe_81 Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Vi skal på biltur nedover Tyskland og Frankrike i sommer, med Borgogne-området som mål. Så alle forslag til stopp, overnattingssteder og ting man bør se tas i mot med takk (Har ingen barn i baksetet..)
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Hvordan gikk turen(e)? Vi planlegger kjøretur til Provance i sommer og er taknemmelig for gode tips!
charlott Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Hvordan gikk turen(e)? Vi planlegger kjøretur til Provance i sommer og er taknemmelig for gode tips! Vet ikke hvordan det gikk for TS, men vil anbefale at dere legger inn "Route Napoleon" som siste del av reisen sørover. http://en.wikipedia.org/wiki/Route_Napol%C3%A9on Den går gjennom flott landskap og mange sjarmerende byer. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå