Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #1 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har et vennepar som nå skal skilles. De har barn på 4 og 2 år. De har bestemt seg for å ikke snakke med barna om det på forhånd, bare ta det etterhvert som spørsmålene kommer. Jeg mener at dette ikke er riktig. Barnet på 4 år tror jeg forstår mer enn de aner. Tror det er viktig å forklare med enkle ord det som skjer. Unngå at barnet legger skylden på seg selv.. Er det noen som har noen gode råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #2 Del Skrevet 29. juni 2003 Klart det er viktig å snakke med ungene. En 4-åring forstår MYE! Får helt vondt av dette barnet som bare en dag skal oppdage at mor/far har flyttet ut hjemmefra. Her tror jeg de tar veldig feil i måten de håndterer saken på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. juni 2003 #3 Del Skrevet 29. juni 2003 Fireåringen bør i alle fall bli fortalt at mamma og pappa ikke skal bo sammen mer. Jeg er enig med deg; fireåringer forstår veldig mye. Det er ikke så lett å gi råd i en sånn situasjon, annet enn at jeg vil støtte deg i ditt syn på at dette faktisk er viktig og riktig for barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå