Catus Skrevet 31. januar 2009 #1 Del Skrevet 31. januar 2009 Vi kjøpte eneboligen vår for 3,5 år siden. Vi visste det var litt fukt i kjelleren, men ikke så mye at vi ble skremt av det. I den siste tiden har det imidlertid dukket opp mange ting som helt klart er mangler, og som vi ikke visste om på kjøpetidspunktet. Kjøper har ikke nevnt noe av det i sin egenerklæring. Jeg kan blant annet nevne at taket var elendig (vi fikk vannlekkasje og måtte bytte hele sulamitten), det er hull i grunnmuren slik at det trekker vann inn. Sistnevnte fører til at platene i stuegulvet siger og råtner og vi risikerer dermed å få hull i gulvet til slutt. Ellers kan jeg nevne at garasjen er bygd på en amatørmessig måte og snekkeren som var her i dag sa at han var i tvil om han ville hatt bilen sin stående der inne i frykt for at garasjen ville rase sammen.. Det vi da vurderer er jo å bruke eierskifteforsikringen. Vi vet imidlertid ikke helt hvordan vi skal gå frem. Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaringer på dette? Jeg har jo hørt at det skal veldig mye til for å få gjennom noe på en slik forsikring, så jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er verd å prøve..? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #2 Del Skrevet 1. februar 2009 Vi kjøpte eneboligen vår for 3,5 år siden. Vi visste det var litt fukt i kjelleren, men ikke så mye at vi ble skremt av det. I den siste tiden har det imidlertid dukket opp mange ting som helt klart er mangler, og som vi ikke visste om på kjøpetidspunktet. Kjøper har ikke nevnt noe av det i sin egenerklæring. Jeg kan blant annet nevne at taket var elendig (vi fikk vannlekkasje og måtte bytte hele sulamitten), det er hull i grunnmuren slik at det trekker vann inn. Sistnevnte fører til at platene i stuegulvet siger og råtner og vi risikerer dermed å få hull i gulvet til slutt. Ellers kan jeg nevne at garasjen er bygd på en amatørmessig måte og snekkeren som var her i dag sa at han var i tvil om han ville hatt bilen sin stående der inne i frykt for at garasjen ville rase sammen.. Det vi da vurderer er jo å bruke eierskifteforsikringen. Vi vet imidlertid ikke helt hvordan vi skal gå frem. Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaringer på dette? Jeg har jo hørt at det skal veldig mye til for å få gjennom noe på en slik forsikring, så jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er verd å prøve..? :klø: Det er ikke lett å få gjennom slag for feil og mangler i hus.. og eiendomsforsikringen kan være et et helvete å komme igjennom(beklager utrykke) Jeg har vert der.. og jeg (vi) var en av di som fikk gjennomslag for våre krav. Men da med GOD hjelp av advokat og masse tålmodighet. Så mitt råd er å ta kontakt med en advokat (en advokat som har erfaring med slike saker) og sjekk hvilken muligheter dere har.. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #3 Del Skrevet 2. februar 2009 Vi har benyttet eieskifteforsikringen to ganger og det har gått smertefritt for seg. Først fikk vi vannskader på badet. Det oppdaget vi ved at det ble utslag på fuktmåler i gangen utenfor. Kontaktet forsikringselskapet og ba dem komme fort får å konstatere at det var et problem. Lot bevisst være å åpne vegger osv. for å sjekke mer for at vi ikke skulle få skylden for problemene. De kom med takstmann og konstaterte at forrige eier hadde gjort en dårlig jobb. Vi fikk tilbud om et oppgjør som vi aksepterte og så gjorde vi jobben på nytt (med fagfolk). Det andre tilfellet var en støttemur som var i ferd med å rase ut. Samme fremgangsmåte som over. Saken ble avvist på første forsøk, men vi kom med motargument slik at det kom en ekspert og så på muren. Han kokluderte med feil fra forrige eiers side og vi ble tilbudt et oppgjør som vi aksepterte. Dere må ta kontakt med forsikringsselskapet og fremme problemet. Men dere må la være å gjøre noe selv inntil de har sett på saken. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå