Gå til innhold

Hjelp, skal stripe/farge håret for første gang!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Ekte blondine ønsker å freshe opp håret litt :) Skal til frisør på onsdag, og har for første gang tenkt å gjøre noe med fargen på håret. Skal klippe meg også. Jeg har langt lyst hår til litt nedenfor skuldrene. Jeg har aldri farget eller stripet håret, så jeg har ikke peiling på dette området.. Jeg synes håret mitt har blitt litt mørkt, det er nesten litt sølv-blondt, om dere kjønner. Vil være litt mer strålende blond. Men bør jeg ta striper, eller farge det? Eller en slags glansvansk, finnes det? Da jeg bestilte time i dag var det ikke mye hjelp å få fra lærlingen som sto bak kassen, virket som om dette var noe jeg måtte finne ut av selv og bestemme meg på forhånd om jeg ville ha striper eller farge det.

Hadde liksom tenkt at frisøren skulle hjelpe meg litt.

Hadde satt pris på noen tips :)

Hva er dyrest; farge håret eller stripe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil freshe det opp anbefaler jeg å stripe det, det gir litt mer "liv" i håret enn en enkelt farge, synes jeg da.

Og frisøren vil hjelpe deg, garantert. Det er en del av jobben deres :)

Hva som er dyrest varierer sikker fra sted til sted, er bare å spørre før du bestemmer deg. Men det er nok ikke så stor forskjell.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Det er mer arbeid å stripe håret enn å farge. Jeg antar det er dyrere.

For oss blondiner er glansvask lite hensiktsmessig. Det synes dårlig og koster flesk i forhold til resultatet.

Jeg vil anbefale deg striper, noen lysere og noen mørkere. Da blir det liv i håret samt at etterveksten ikke blir så tydelig. Personlig synes jeg noe av det fineste er tydelig markerte striper i hår med den lengden du har der det blir lysets i overhåret og mørkere i underhåret. Det ser også naturlig ut fordi det er den samme måten som solen bleker håret på.

Gjest neiiiii
Skrevet

NEIIII ikke strip noen mørke å noen lyse!!!

for all del.. du vil føle d blir for mørkt.. du må bare tro meg

du må ta mange lyse striper.. du føler håret ditt er litt kjipt sølv-kommune-blondt nå.. det mørke vil skille seg innimellom som en fin mørkfarge, sammen med de lyst bleka stripene...

jeg stemmer for mange lyse striper med bleking. hos frisør!!

Skrevet

Eller to lyse farger. Bleking og en varm gyllen lys farge. Kjempefint om man vil ha mer liv i håret og ikke bli for "hvit" nå på vinteren.

Enig i at mørke striper sammen med de lyse kan gi uønsket effekt, jeg synes det er sjelden det blir veldig fint.

Lykke til :)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg har kommunefarget hår selv. Jeg har gjort dette mange ganger. Farget håret litt mørkere enn mitt eget og hatt lysestriper i. Det blir veldig fint. Det er ikke snakk om å farge det brunt, bare øke kontrasten litt og få noe annet enn den gråblonde fargen inn i håret.

Gjest neiiiii
Skrevet

ser den men jeg har selv jobbet som frisør å vET at mange syns d veeeldig fort blir for mørkt, å jeg syns personlig at folk som er så heldige å har lyst hår blir utrolig fine med noen lyse striper å KUn det. dessuten har ikke trådstarter gjort noe med håret før.. jeg mener lyse striper er en grei plass å begynne så får hun heller se oM hun syns d blir for lyst å kjedelig. å da heller legge til noen andre striper,..

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Takk for svar :) Jeg tror jeg kommer til å gå for striper. Er det vanlig å ta ulike farger på stripene? Hvor mange, i så fall? Vil ikke ha mørke striper, tror jeg. Er stripene brede eller tynne? Gruer meg litt for dette, rett og slett. Jeg har litt frisørskrekk :)

Skrevet

bare si at du skal ha mange lyse striper.. med bleking.. de tar antagelig automtisk bleking om du ikke ber direkte om kun farge.. problemer er at man som regel ikke kan lysne håret med vanlig farge, det blir da bare gult.. derfor bruker man bleking.

hvis de spør om tykke eller tynne striper ville jeg sagt nokså tynne.. men ikke så tynne at det blir som om du helbleker håret. skal se at d er striper men IKKE tykke..

det er verre med tykke enn for tynne vil jeg si.

LYkke til=)

Skrevet

ps. ikke gru deg.. bare gå til en dyktig frisør (altså en vanlig frisør.. hadde ikke satser på en lærling.. men det hadde sikkert gått bra uansett)

å si at du skal ha mange lyse striper.. at du vil ha bort noe av den gråaktige kommune fargen du føler det får om vinteren å sånn så skjønner de fort hva du vil frem til.. jeg hadde hvertfall tatt mange lyse striper men du blir nok veldig BLONd, så hvis du er redd for det ville jeg sagt ifra om d, så de ikke tar for mange striper.. men jeg syns d er fint så lenge man er blond i utgangspunktet jeg da..

Skrevet

Jeg ville bedt om mange veldig tynne foliestriper i en nyanse som ikke ligger så alt for langt unna din egen, hvis du vil ha et mest mulig naturlig resultat. I følge min frisør har man mer kontroll over stripene med folie enn med hette, men det kommer kanskje an på hva frisøren har mest erfaring med. Det ser hvertfall ut til at en del frisører har lagt hettestripene på hylla.

Tidligere bleket de stripene på meg, men hun jeg går hos nå farger dem lysere. Og det er mye bedre, syns jeg. Håret føles sunnere, siden du tilfører pigment i håret framfor at du fjerner pigment. Det blir mao. mindre tørt der håret er stripet. Jeg syns dessuten det ser mer naturlig ut. Jeg husker de første frisørene jeg var hos mente at lysfarging kunne gi håret et gulskjær, men jeg vil si at stripene mine er relativt kalde, så det stemmer ikke for meg hvertfall. Men jeg lurer på om dette med lysfarging kun går hvis man har blonde pigmenter fra før, men siden du er naturlig blond, er vel ikke det noe problem.

Men vet at frisører har ulike meninger om dette. Og jeg er usikker på om det er best å høre på den frisøren man har, fordi man vet at vedkommende har peiling på det de driver med, eller om man skal be om det man egentlig tror blir best, men da risikere at det blir rart fordi de aldri gjør det på den måten.

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

I dag har jeg vært hos frisøren! Gikk ganske bra, er fornøyd med resultatet. Jeg fikk mange tynne striper, bleket, ikke farge. Jeg ble blondere, uten at det ser unaturlig ut. Ser ikke stripene så tydelig, men det ble mer liv i håret. Det tok forresten evigheter..jeg har ganske tykt hår. Klippet meg også en del. Har nå en fresh bob frisyre :) Uvant med så kort hår, men godt med den forandring. Men jeg vet ikke om jeg gidder å stripe/bleke håret mitt hos frisør igjen, dette er noe en kanskje kan klare selv? Siden jeg i utganskpunktet er ganske lysblond.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Ble sikkert kjempefint : D

Tror du at du kan legge ut før og etter bilde ?

Har omtrent samme hårfarge som du har beskrevet din, og vil også stripe/farge meg, men er usikker.. Så hadde vært til stor hjelp med bilder :D

Skrevet

du må ikke gjøre dette hjemme, da du ikke vil bruke samme type bleking som frisøren, og at det du kjøper vil skade mer enn hva den frisøren bruker. det har noe med styrken på vannstoffet å gjøre osv. men godt du ble fornøyd! jeg kan love deg at om du prøver det hjemme blir du ikke fornøyd, alle tror det er så lett å leke med kjemi hjemme, men flesteparten blir ikke fornøyd. spesielt med bleking, fordi man som regel bare blir gul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...