Gjest Mysticgirl Skrevet 11. februar 2009 #21 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har aldri opplevd at oppdrettere ikke svarer, som oppdretter selv svarer jeg på de henvendelser som virker seriøse. Hva har du skrevet i dine mailer, da? Jeg har skrevet noe slikt som : Hei jeg og typen har tenkt å anskaffe oss en staffordshire bull terrier, har satt oss godt inn i rasen og snakket med folk som har hatt en sånn. Fått positive tilbake meldinger om at de er flotte familiehunder og glade i barn, og egner seg som førstegangshunder.. Har tre barn selv, og vi tenker i hovedsak å kun bruke de til familiehunder., lek , aktivisering og morro..
Kamelia83 Skrevet 11. februar 2009 #22 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har skrevet noe slikt som : Hei jeg og typen har tenkt å anskaffe oss en staffordshire bull terrier, har satt oss godt inn i rasen og snakket med folk som har hatt en sånn. Fått positive tilbake meldinger om at de er flotte familiehunder og glade i barn, og egner seg som førstegangshunder.. Har tre barn selv, og vi tenker i hovedsak å kun bruke de til familiehunder., lek , aktivisering og morro.. Ikke skriv typen!!!! Høres jo helt teit ut. Jeg ville stilt spørsmål ang. kennelens oppdrett, hva de tester hundene for osv. Vis mer interesse. Det du har skrevet over her, føler jeg viser at det er en "litt på sparket" greie. Skriv mer om dere selv, hvordan dere bor osv. Oppdretterne vil også gjerne ha et godt førsteinntrykk av dere. Man selger ikke "babyene" sine til hvem som helst. Gå inn på www.staffinfo.no. Der er det et eget forum for staffeiere og interesserte med masse informasjon. Jeg har selv en staffegutt på 12 uker, og er storfornøyd
lovenemo Skrevet 12. februar 2009 #23 Skrevet 12. februar 2009 Ikke skriv typen!!!! Høres jo helt teit ut. Jeg ville stilt spørsmål ang. kennelens oppdrett, hva de tester hundene for osv. Vis mer interesse. Det du har skrevet over her, føler jeg viser at det er en "litt på sparket" greie. Skriv mer om dere selv, hvordan dere bor osv. Oppdretterne vil også gjerne ha et godt førsteinntrykk av dere. Man selger ikke "babyene" sine til hvem som helst. Gå inn på www.staffinfo.no. Der er det et eget forum for staffeiere og interesserte med masse informasjon. Signerer denne! Når jeg skrev første mail til oppdrettere så skrev jeg om meg og samboeren, vår erfaring med hund, hva vi jobber med, driver med på fritiden.. Hvorfor vi ønsker oss den aktuelle rasen, erfaring med rasen, hva vi ønsker å bruke hunden til.. Stilte masse spørsmål om deres oppdrett, helsa til bikkjene, hva de ønsker/krever av valpekjøper ++ Sier ikke at dette er den riktige måten å gjøre det på, du må selv finne ut hva som er naturlig for deg å skrive om. Men man må nærmest selge seg selv, for å sette det litt på spissen Gi oppdretter et trygt førsteinntrykk av dere, og vis at dere har god kjennskap til rasen.
Trillrund Skrevet 12. februar 2009 #24 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Signerer denne! Når jeg skrev første mail til oppdrettere så skrev jeg om meg og samboeren, vår erfaring med hund, hva vi jobber med, driver med på fritiden.. Hvorfor vi ønsker oss den aktuelle rasen, erfaring med rasen, hva vi ønsker å bruke hunden til.. Stilte masse spørsmål om deres oppdrett, helsa til bikkjene, hva de ønsker/krever av valpekjøper ++ Sier ikke at dette er den riktige måten å gjøre det på, du må selv finne ut hva som er naturlig for deg å skrive om. Men man må nærmest selge seg selv, for å sette det litt på spissen Gi oppdretter et trygt førsteinntrykk av dere, og vis at dere har god kjennskap til rasen. Dette er den riktige måten for de som vil kjøpe valp hos meg iallefall..... Endret 12. februar 2009 av Trillrund
Frey Skrevet 13. februar 2009 #25 Skrevet 13. februar 2009 Jeg reagerer også litt på dette: Fått positive tilbake meldinger om at de er flotte familiehunder og glade i barn, og egner seg som førstegangshunder.. Dette gir for meg feil inntrykk av hvor mye man kan om rasen. Det er en tøff terrier, og fremstillingen i utsagnet er at man kaskje tror de er enklere å håndtere enn de er. Rasen har også gjerne endel aggressjon mot andre hunder, spesielt av samme kjønn. Det er det både viktig at man er klar over, og at man gir oppdretter forståelse av at man er klar over det. Har tre barn selv, og vi tenker i hovedsak å kun bruke de til familiehunder., lek , aktivisering og morro.. Også her ser det ut til at man ikke helt er klar over hva rasen krever. Jeg sier ikke at du ikke er klar over det ts, men det er det inntrykket du gir de som leser det.
Gjest TS Skrevet 13. februar 2009 #26 Skrevet 13. februar 2009 Ja men det er nå engang meg, og jeg har uansett skaffet meg en annen hund når de ikke engang svarer på mail.Så er jo ikke jeg heller interessert i å kjøpe valp hos dem. Men nå har jeg en blandingsrase og er storfornøyd med den
Kamelia83 Skrevet 13. februar 2009 #27 Skrevet 13. februar 2009 Ja men det er nå engang meg, og jeg har uansett skaffet meg en annen hund når de ikke engang svarer på mail.Så er jo ikke jeg heller interessert i å kjøpe valp hos dem. Men nå har jeg en blandingsrase og er storfornøyd med den Huh? Du har allerede kjøpt en annen hund? Virker veldig godt planlagt.
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. februar 2009 #29 Skrevet 15. februar 2009 Huh? Du har allerede kjøpt en annen hund? Virker veldig godt planlagt. Ja vi har planlagt å få hund veldig lenge, så ja det var planlagt og vi var godt forberedt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå