Gå til innhold

Jeg er så lei meg!!!

Tyren

Anbefalte innlegg

Idag morges har antagleligvis min lille unge (katten min Tarzan) detti ned fra ett tre. Hun klarte å kavre seg hjem og inn på soverommet, hvor hun datt om på gulvet og bare hylte!!!

Jeg fikk løftet henne opp i senga og så fort at hun ikke klarte å holde bakparten oppe. Jeg fikk vekt mannen i en fei, fant fram buret hennes og avsted bar det til veterinæren.

Etter å ha tatt røntgenbiler viste det seg at hun har brekt hofta på begge sider. Vi måtte sørgmodig la henne bli igjen, da veterinæren måtte prate med en kirurg før de kunne si hva som evnt ble utfallet for "ungen" vår.

Etter noen timers venting ringte vet'en og fortalte at det blir operasjon i morgen og en ukes opphold på sykestua hos dem og "ungen" min er på vei til å bli frisk, men det vil ta lang tid.

Selv om dette er gode nyheter, så kan jeg ikke noe for at jeg faktisk er kjempelei meg idag. Har jo så vondt av pusungen min!!!!

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, så fælt for dere. Og stakkars pusen.

Men det er godt den vil bli frisk igjen da!

*bli frisk vibber*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Stakkars deg og stakkars pusungen!!!

Det er så fælt når det er noe galt med kjæledyrene våre! Selv opplevde jeg å miste en katt for tre år siden, og vet hvor trist det er. Derfor er jeg kjempeglad på dine vegne fordi det sannsynligvis kommer til å gå fint med Tarzan!

Ønsk pusen din god bedring og gi ham gode klemmer fra mammaen til Tiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar.

Den ene pusen vår har skadet seg i dag også. Den halter skikkelig på det ene benet. Først trodde jeg det var brukket, men nå ser jeg at den har noen sår på baklabben. Nå ligger den på sofa'n og slapper av...

Det er jo bra at pusen din blir bra igjen, da. Men det er absolutt ikke noe moro. Synes jo så forferdelig synd på de forsvarsløse nøstene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mange runder med skadete dyr hos veterinæren. En gang døde et marsvin på veteinærhøgskolen, en annen gang måtte vi 1. nyttråsdag med en katt som hadde stukket av og fått en rakett i hue. Jeg har funnet den andre katten min på trappen med kjeven dinglende i en hudfille... det er forferdelig. Det er grusomt. Og vi skal være så takknemlige hver gang det går bra. Jeg har også funnet pusen min på motorveien, da hadde det ikke gått bra.

Du må forberede deg på langvarig stell, og måtte høre på mass eynk. Men kok fisk og degg for småtten deres, og la oss håpe det aldri skjer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god bedring vibber og omtanken!

Den andre pusen vår går rundt og mjauer etter mammaen sin og skjønner ikke hvorfor hun ikke kommer.... Så vi får bare kose masse med henne frem til storepusungen er tilbake om en uke og noen dager!

Men trist er det lell, har vært igjennom masse med dyr tidligere og det er like ille hver gang. Krysser fingra for at det virkelig går godt med vår Tarzan......

:hjerte:

Hun skal få all roastbeafen og tunfisken hun orker når hun er hjemme igjen!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal få all roastbeafen og tunfisken hun orker når hun er hjemme igjen!!!!!!!!!!!!!

Hehe - det kommer nok til å falle i smak. Du får gi den en ekstra bit fra meg også, da...... Også må du kose med lillepusen fra meg også, og si at det sikkert går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store pusen Tarzan er 5 og lille pusen Gizmo er 2.5 og begge to er fryyyyyktelig bortskjemte!!! :roll:

Tarzan er litt spesiell siden vi fant henne når hun var en 6-7 uker gammel og måtte gi henne melk med pipett den første tiden. Hun er liksom gullungen vår......

Gizmo er gullunge hun også, men ikke helt på samme måte, litt vanskeligt å forklare men.....

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Vet hvordan det føles å finne katta si slik..

Katten vår kom hjem engang for et par mnder siden, og han klarte såvidt å gå. Han lagde de mest styggeste lydene jeg har hørt ifra en katt. Pelsen var rufsete og resten av katta var skrøpelig. Det visste seg at han hadde blitt angrepet av nabo hunden(katta var aldri redd hunder da,men nu....).

Det gikk et par dager før han var tilbake til normalen. Men jeg var jo utrolig trist da han hadde det så vondt.

Var så sint på nabo hunden at jeg hadde lyst å kaste han et kjøttstykke med litt frostvæske i.. :evil: Men det ville jo ikke vært riktig gjort av meg.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jusy me: måtte nesten le litt av kjøttbiten m frostvæske.... Har tenkt samme tanken om nabohunden vår ett par ganger.... Godt å høre at katten er tilbake til normalen!

Jeg kommer tilbake imorra og forteller hvordan operasjonen til "ungen" min har gått. Krysser fingra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også tanken på kjøttstykke med frostvæske! :ler:

Har nemlig en nabohund som er en plage; en uoppdragen og hjernedød fuglehund. Eller kanskje det er eierne som er uoppdragne og hjernedøde som lar hunden gå løs midt i byggefeltet?

Skal liksom være en sånn fiiiin jakthund, stakkars, men er komplett idiot! :ler: Ligger og jakter på nabolagets katter, og skjønner ikke at han er uønsket på VÅR plen! Og på alle andres plen! Katten vår er stiv av skrekk, og gjemmer seg under terrassen i timevis, stakkars... Og der står naboen og hoier og skriker med sin dype bass på plenen sin, og er tydelig passe flau over at alle de dyre dressurkursene ikke gir bedre uttelling og at fillebikkja som blir foret med biff og ren fløte ikke oppfører seg mer dannet... :ler:

Så synd at vi som ikke er hundeeiere får sånne aversjoner mot hunder; det er jo eierne sitt ansvar - og ikke hundens!

Dette var en liten avsporing, men jeg fikk visst bare vann på mølla!

Håper forresten det går bedre med deg også, Tyren!

Du fikk deg litt av en opplevelse, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Dakkar lille pusen! Håper det går bra til slutt! Hadde følt det på samme måte hadde det vært en av mine katter.

Så bra at veterinæren ville operere, synes de ofte er litt kjappe med å avlive skadede pusekatter.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Væren: Du har en egen evne til å komme med noen supre kommentarer, som man ikke klarer å være noe annet enn enig i!! :ler:

Pusungen min får vist skikkelig mye dop fordi hun har masse smerter. Iflg vet'en så regner de med at hun kommer til å bli helt 100% bra, til tross for stålplatene hun må leve med...

Gjett om jeg ble glad nå!?!! :D

Håper bare at operasjonen går som den skal, men det får jeg ikke vite før i fire tida i ettermiddag... Leeeeenge å vente! :x Og så får vi ikke besøke henne før til fredag :cry: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen til min lille stakkarslige pusunge gikk bra.

GUDSKJELOV!!!!!!

Hun har fått operert inn nagler på hver side av bekkenet for å holde alt på plass, først om 6 uker får vi vite om disse skal opereres ut eller om de bare kan bli der de er.

Iflg dyredoktoren, så ser alt bra ut på røntgenbildene, så foreløpig kan jeg bare slappe av! (Mente han noe med det tro...? Rolig som jeg har vært......) :sjokk:

Imorra får jeg høre litt mer om når jeg kan få henne hjem og hva jeg må ta hensyn til.

Nå gleder jeg meg til fredag, for da kan jeg besøke gullet mitt!!!!!!!

:hjerter:

Og det andre gullet mitt går rundt og skjønner ingenting, for mammaen hennes er borte..... Hun står bare ute i hagen og snuser rundt og leter.... Så det er nok like trist for henne. :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så fint å høre at det gikk bra. Om litt så har du pusen hjemme igjen, og alt blir som før!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal besøke pusen min imorra og da får jeg vite når hun får love til å komme hjem. Fordi vi har en pus til, så må vi nok vente til ihvertfall mandag om ikke litt lenger....

Men bra blir hun ihvertfall!!!!

:D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmfff! Prata med kirurg vet'en før idag, og siden jeg har en pusekatt til, så ville han ikke at gullet skulle være med hjem før ihvertfall mandag-tirsdag og ikke lengre ut i uka! Og vi som savner henne sååååååå masse!! Men vi får jo tross alt lov til å besøke henne, så vi får vel klare oss med det noen dager til..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...