Gå til innhold

Spinning

Fremhevede innlegg

Gjest Candyfloss
Skrevet

Hei!

Har drevet med spinning i sånn ca to år nå, men ikke sånn veldig intensivt fordi jeg har vært redd for å få store muskler. Hvis man driver med spinning to ganger i uken og annen trening resten av uken, kommer man til å få store muskler i lårene da? Vil nemlig ikke at lårene skal bli noe større, selv om det bare er muskler. Hvis man har mer motstand på sykkelen, vil det også si at man får store og klumpete muskler?

Ps: Er heller ikke så flink til å tøye ut..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kari Jaqueson sa i et ukeblad at kvinner ikke fikk større lår av å sykle. Dette var en myte...Ja, ikke vet jeg. Sykler mye jeg, og jeg har da fått ganske så store lår... :-?

Skrevet

Når det gjelder vekttrening er det jo sånn at du må løfte tungt for å få store muskler. Så hvis du sykler mye med høy belastning vil du nok få større lårmuskler enn om du har lav belastning.

Det ser du jo på de som driver med løping og. Sprinterne er skikkelig muskiløse mens marathon typene er kjempetynne og senete..

Skrevet

Dette er en myte. Jeg hører mange sier dette, men hvis dere visste hvor mye det kreves for å bygge muskler ville dere overhodet ikke vært bekymret. Du styrker selvsagt muskulaturen mer jo hardere du sykler, men du vil ikke bli stor. De som har såkalt kort muskulatur vi kanskje merke litt mer forskjell enn de som har lang.. muskelen vil jo bli mer "veltrent" hvis dere skjønner... :-?

Skrevet

Jeg har holdt på med spinning i snart fire år, fra to ganger i uka til nå ofte fire ganger i uka. Jeg forsøker å kjøre maks belastning.

Jeg kan etter dette berolige deg med at lårene mine ikke har blitt større, de har derimot blitt fastere og musklene mer definerte. Det samme har skjedd med legger og rumpa.

Å legge på maks belastning styrker først og fremst hjertet ettersom sykling er en kondisjonsbyggende idrett, ikke styrke/muskelbygging. De "store" syklerne trener masse styrke i tillegg for å ha mer eksplosiv energi og mer trøkk i hvert tråkk.

Lykke til videre og bike your heart out!

Gjest Candyfloss
Skrevet

Tusen takk for svar. Var nemlig på spinning i dag :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...