Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #1 Del Skrevet 16. april 2002 Kan noen fortelle meg hvilken rolle disse har i økosystemet; bever, døgnflue og frosk? jeg har endelig forstått hva økosystem er men hva er biotoper og hva er næringskjede? Takknemmelig for all hjelp!!! Katja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 16. april 2002 #2 Del Skrevet 16. april 2002 Næringskjede er den veien man spiser og blir spist. Dvs insekter spiser planter, mus spiser insekter, rev spiser mus. Er du på toppen av næringskjeden, så er det ingen som spiser deg, er du nederst blir du spist, og er du midt i, så spiser du og blir spist. En biotop tror jeg at er et gitt, avgrenset område. En løvskog er en annen biotop enn barskog, fordi det lever andre ting, både planter og dyr i enn løvskog enn det gjør i en barskog. Og et område nær en sjø vil være en annen biotop enn et område på vidda. TROR jeg. Hvis du lurer på dette fordi du skal ha naturfagsprøve, så bør du heller lese i boka di enn å høre på meg, tror jeg. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 16. april 2002 #3 Del Skrevet 16. april 2002 hehe, Katja Har du prøve på skolen nå, med access til internett? Takk for refresher, Catzy. Jeg hadde glemt dette, men fikk et bevis på at gammel kunnskap ligger der inne i materien et sted, klar til å rett og slett "sprette" ut. I all sin prakt (??) Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå