Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #41 Skrevet 2. februar 2009 Diskusjon startet ved det fundamentale teorement: kvinner og menn er forskjellige. Like mye verdt med totalt forskjellige. Tynne artikler du legger frem. Men det er helt klart hold i den påstanden når man betrakter "junkfood" mennesker. Statistisk sett tror jeg det er svært få menn som har en naturlig sixpack, være seg om de er 20 eller 50 år gamle. Menn må trene for å bygge den type muskler, akkurat som kvinner må. Og igjen: hva er poenget ditt? Det har seg slik at grunnen til at homo sapiens kan stå på to bein skylles mage- samt rygg-muskulatur. Det er ikke noe som bygges i volumetrisk forstand. Derimot er fettfordeling en direkte speiling av hormonbalansen i kroppen. Poenget er at Eliten er i balanse. Vinnere er i balanse. Om menn kan få barn i en alder av 80 år, hva så? Det gavner ikke barnet. Tvert imot kan barnet ende opp med en rekke sykdommer og svekkelser som følge av at far var egoist og absolutt skulle ha barn når han heller burde glede seg over barnebarn... Jeg sier ikke det bra, men det er et bevis på at menn er fruktbare livet ut! Proof-of-concept.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #42 Skrevet 2. februar 2009 Og gamle gubber er da vitterlig gamle gubber. Testosteronnivåene synker og de får feminine trekk. Hengekjaker og såkalte droopy shoulders er ikke akkurat det man forbinder med en ung, barsk hingst som er symbol for mot og kraft Turn-off blir det også når man vet at potensen ikke er ekte, men et resultat av en pille. En ung mann har en naturlig potens, som matcher fysikken hans. Helt klart gutter som ikke kan ta vare på seg, ender opp med å se dårlig ut. De fleste gutter bryr seg ikke om hva de putter i munnen. Det er allmenn kjent. MEN ta guttene i hollywood, ekstremt eksempel men lett for folk å forstå. Det er endel 50+ gutter som fremdeles ser bra ut. Jenter og gutter forfaller ikke likt. (forstå meg riktig, jeg elsker damer.)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #43 Skrevet 2. februar 2009 Diskusjon startet ved det fundamentale teorement: kvinner og menn er forskjellige. Like mye verdt med totalt forskjellige. Det "fundamentale" teoremet har ikke særlig mye fundamentalt over seg, skal man ta moderne forskning i betraktning, hvilket man bør. Kvinner og menn er ikke totalt forskjellige. Det er større forskjeller på individnivå enn kjønnsnivå. De små forskjellene som finnes handler om seksuell atferd og mindre kognitive ulikheter som at menn er noe bedre på spatiell forstelse og kvinner noe bedre mtp verbale ferdigheter. Tynne artikler du legger frem. Tviler på at du har lest de. Har du noen tjuke artikler som motiser de tynne artiklene, da? Det har seg slik at grunnen til at homo sapiens kan stå på to bein skylles mage- samt rygg-muskulatur. Det er ikke noe som bygges i volumetrisk forstand. Derimot er fettfordeling en direkte speiling av hormonbalansen i kroppen. Poenget er at Eliten er i balanse. Vinnere er i balanse. Jeg sier ikke det bra, men det er et bevis på at menn er fruktbare livet ut! Proof-of-concept. Aner jeg en liten mannsjåvinist som begynner å tyte frem? Poenget er vel helst at de som har nevneverdig mellom øra konsentrerer seg om annet enn sin mulige fruktbarhet i pensjonistalderen. Balanse handler om mer enn hormoner og hvorvidt man er fysisk oppegående. Man har et ansvar ikke bare for seg selv, men også ovenfor andre. De som evner ta dette ansvaret er i balanse med seg selv og andre, og er det nærmeste man kan komme en "elite" idag. Steinalderen er passè, gutt.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #44 Skrevet 2. februar 2009 MEN ta guttene i hollywood, ekstremt eksempel men lett for folk å forstå. Det er endel 50+ gutter som fremdeles ser bra ut. Hvem da? Jeg synes ikke menn ser attraktive ut når de er over 50. De ser ut som bestefar, alle sammen. Jeg kommer bare på damer som ser bra ut. Meryl Streep, Jane Seymour, Goldie Hawn, Sophia Loren, vår egen Liv Ullmann er fortsatt vakker.
Gjest billcat Skrevet 2. februar 2009 #45 Skrevet 2. februar 2009 Kunstig ungdommelighet? Alle vet hvordan menn ser ut når de blir eldre, og selv en mann som trener mye forfaller hist og her. Lett å gjennomskue de som må proppe i seg et brett med piller hver dag for å krampeaktig fremstå som yngre enn de faktisk er. Det er en grunn til at menn forfaller med årene. Det er ikke meningen at de skal være attraktive lenger, fordi de ikke er gunstige mtp. reproduktiv suksess og sunne avkom. Trenger ikke ha noe med å 'krampaktig fremstå som yngre' å gjøre. Noen av de dokumenterte effektene av lav testo/høy østrogen hos menn er: Lav sexdrift/sexproblemer Lav energi Mental 'fog' (dårlig hukommelse, dårligere tenking) Depresjon Forstørret prostata Økt kreftrisiko Økt risiko for hjerteinfarkt og hjerneslag Angina Høyt blodtrykk Muskelsmerter Umulig å holde lav fettprosent Diabetes Leddgikt Benskjørhet Vennligst pek på det som er 'krampaktig' i den lista. Er forøvrig enig i at eldre, både menn og kvinner ikke bør få barn. Med testosteron-tilførsel så slipper man nå også det, de fleste blir ganske så sterile da.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #46 Skrevet 2. februar 2009 Trenger ikke ha noe med å 'krampaktig fremstå som yngre' å gjøre. Noen av de dokumenterte effektene av lav testo/høy østrogen hos menn er: Lav sexdrift/sexproblemer Lav energi Mental 'fog' (dårlig hukommelse, dårligere tenking) Depresjon Forstørret prostata Økt kreftrisiko Økt risiko for hjerteinfarkt og hjerneslag Angina Høyt blodtrykk Muskelsmerter Umulig å holde lav fettprosent Diabetes Leddgikt Benskjørhet Vennligst pek på det som er 'krampaktig' i den lista. Er forøvrig enig i at eldre, både menn og kvinner ikke bør få barn. Med testosteron-tilførsel så slipper man nå også det, de fleste blir ganske så sterile da. Men dutten, du skrev jo : Da får en gammel man ordne seg med testosteron, veksthormoner og østrogenhemmer da. Undommelig fysikk og ekte potens i massevis. Ungdommelig fysikk og ekte potens har da intet med økt kreftrisiko, depresjon, forstørret prostata eller diabetes å gjøre
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #47 Skrevet 2. februar 2009 Forøvrig en pen liste over alt degenerativt som rammer menn naturlig etterhvert som de blir eldre.
Gjest billcat Skrevet 2. februar 2009 #48 Skrevet 2. februar 2009 Men dutten, du skrev jo : Ungdommelig fysikk og ekte potens har da intet med økt kreftrisiko, depresjon, forstørret prostata eller diabetes å gjøre Først var jeg flåsete, så var jeg seriøs. Omstille seg fra ett sinnelag til et annet. Du store, det er faktisk mulig for en stakkars mann. Hvor skal det ende.. (Det ble tilbake til flåsete igjen her på slutten btw)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #49 Skrevet 2. februar 2009 Det "fundamentale" teoremet har ikke særlig mye fundamentalt over seg, skal man ta moderne forskning i betraktning, hvilket man bør. Kvinner og menn er ikke totalt forskjellige. Det er større forskjeller på individnivå enn kjønnsnivå. De små forskjellene som finnes handler om seksuell atferd og mindre kognitive ulikheter som at menn er noe bedre på spatiell forstelse og kvinner noe bedre mtp verbale ferdigheter. Det har seg slik at forholdet testosteron/østrogen hos gutter mot østrogen/testosteron hos jenter gir totalt forskjellige egenskaper. MEN det har seg slik at mange gutter ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og får et lavere testosteron nivå, som gjør deres testosteron/østrogen forhold nærmere kvinnens. Tviler på at du har lest de. Har du noen tjuke artikler som motiser de tynne artiklene, da? Nei, jeg mener forskning på dette området ennå er for ungt. Spredningen i forsøkspersonene er for stor. Folk som tar vare på seg, og de som ikke gjør det kan ikke sammenlignes. Aner jeg en liten mannsjåvinist som begynner å tyte frem? Poenget er vel helst at de som har nevneverdig mellom øra konsentrerer seg om annet enn sin mulige fruktbarhet i pensjonistalderen. Balanse handler om mer enn hormoner og hvorvidt man er fysisk oppegående. Man har et ansvar ikke bare for seg selv, men også ovenfor andre. De som evner ta dette ansvaret er i balanse med seg selv og andre, og er det nærmeste man kan komme en "elite" idag. Steinalderen er passè, gutt. Du prater med en mann som tar stolthet i seg selv og sine.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #50 Skrevet 2. februar 2009 Forøvrig en pen liste over alt degenerativt som rammer menn naturlig etterhvert som de blir eldre. Man må være forsiktig med å bruke naturlig om noe som ikke kan representere en hel gruppe.
Gjest billcat Skrevet 2. februar 2009 #51 Skrevet 2. februar 2009 Forøvrig en pen liste over alt degenerativt som rammer menn naturlig etterhvert som de blir eldre. En liste over degenerative ting som har en foruroligende tendens til å være overrepresentert hos menn med ubalanse i hormonsystemet. Yup, it's sciency 'm afraid. Men det er klart, kan jo ikke tilføre noe kunstig som kanskje kan gjøre menn friskere og gi bedre livskvalitet. Er turn off må vite..
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #52 Skrevet 2. februar 2009 Først var jeg flåsete, så var jeg seriøs. Omstille seg fra ett sinnelag til et annet. Du store, det er faktisk mulig for en stakkars mann. Hvor skal det ende.. (Det ble tilbake til flåsete igjen her på slutten btw) Sinnelag til side; jeg registrerer bare at du først kommenterer hva en eldre mann kan gjøre for å holde seg fysisk attraktiv (antar det var det du siktet til, når du kommenterte mitt innlegg om ung mannlig fysikk), for deretter begynner ramse opp hva han kan gjøre for å hindre benskjørhet Point being? At vi har en legemiddelindustri som kan gjøre det ene og det andre? Joda, vi vet alle det. Men naturlig ungom finnes ikke på boks for verken menn eller kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #53 Skrevet 2. februar 2009 Det har seg slik at forholdet testosteron/østrogen hos gutter mot østrogen/testosteron hos jenter gir totalt forskjellige egenskaper. MEN det har seg slik at mange gutter ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og får et lavere testosteron nivå, som gjør deres testosteron/østrogen forhold nærmere kvinnens. Forskjellige egenskaper på begrensede områder som seksuell atferd og kartlesing. Hadde det vært snakk om fundamentale forskjeller, ville kjønnshormonene gjort utslag på alle områder av atferd og kognisjon. Men så viser det seg at forskjellene begrenses til noen få aspekter. En naturlig del av mannens aldringsprosess er en reduskjon av teststeron. Du kan trene alt du vil, men testosteronnivåene vil synke naturlig som følge av at man blir eldre. Nei, jeg mener forskning på dette området ennå er for ungt. Spredningen i forsøkspersonene er for stor. Folk som tar vare på seg, og de som ikke gjør det kan ikke sammenlignes. Det er riktig at man kommer langt med sunn livsstil. Men det finnes ikke den treningsmengde eller det kosthold i verden som kan stanse aldringsprosessen. Veksthormonene hos menn synker dramatisk fra 40-års alder, og dette har intet med livsstil å gjøre. Det er en naturlig, veldokumentert, prosess. Du prater med en mann som tar stolthet i seg selv og sine. Jeg ser ikke helt at du klarer presentere noen plausible grunner til å være stolt på vegne av ditt kjønn. Bevares, menn har som gruppe mange fine egenskaper som de fronter som "sine", men fruktbarhet i 70-års alder er nok ikke en av de.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #54 Skrevet 2. februar 2009 Man må være forsiktig med å bruke naturlig om noe som ikke kan representere en hel gruppe. På samme måte som man må være forsiktig med å si at kvinner ikke er fertile også i alderdommen? Fordi noen kvinner får barn svært sent, så er det ikke naturlig for kvinner flest å ikke få barn sent i livet?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #55 Skrevet 2. februar 2009 En liste over degenerative ting som har en foruroligende tendens til å være overrepresentert hos menn med ubalanse i hormonsystemet. Yup, it's sciency 'm afraid. Men det er klart, kan jo ikke tilføre noe kunstig som kanskje kan gjøre menn friskere og gi bedre livskvalitet. Er turn off må vite.. Nå var det slettes ikke sunnhet og livskvalitet vi først diskuterte, var det vel? Tvert imot gikk diskusjonen ut på den fysiske attraksjonsverdien til aldrende menn, rent overfladisk sett. Hvis motivasjonen for å proppe seg full av hormoner er å fremstå som attraktiv for unge kvinner, så yes, indeed - fortatt turn-off. Hvordan kan det være noe annet?
Gjest billcat Skrevet 2. februar 2009 #56 Skrevet 2. februar 2009 Sinnelag til side; jeg registrerer bare at du først kommenterer hva en eldre mann kan gjøre for å holde seg fysisk attraktiv (antar det var det du siktet til, når du kommenterte mitt innlegg om ung mannlig fysikk), for deretter begynner ramse opp hva han kan gjøre for å hindre benskjørhet Point being? At vi har en legemiddelindustri som kan gjøre det ene og det andre? Joda, vi vet alle det. Men naturlig ungom finnes ikke på boks for verken menn eller kvinner. Først flåsete som sagt, men som ble senere påpekt, men en kjerne av seriøsitet i seg. Du kan velge å se på det som 'undom på boks', og ja, det er en 'bivirkning' man får leve med. Det burde egentlig ha lite med ungdommelighet å gjøre, og ganske mye mer med å gi menn som trenger det bedre helse og livskvalitet. Noe av poenget er at hverken legemiddelindustrien eller legestanden er til noen hjelp på dette området. Testosteron er egentlig 'dirt cheap' å lage, så som medisin som kan forebygge så mye som den kan, og gi såpass forbedret livskvalitet til så mange, så er det virkelig dårlig business. Bedre å selge dyre statiner mot kolesterol f.eks, en medisin som er ren svindel btw. Og man kan si det er et visst stigma knyttet til menn og testosteron. Så, hormontilskud til menn, selv hypogonade menn, er fakisk vanskelig tilgjengelig her i landet. Og erkjennelsen av at høye østrogennivåer i seg selv er en selvstendig årsak til helseproblemer, er veldig fraværende. Til tross for mye forskning som har funnet at østrogen er den fremste driveren til forstørret prostata hos menn, behandles det fortsatt primært med å regulere ned testosteronen (egentlig dihydrogentestosteron), med til dels drepende virkning på kjønnsdriften som resultat. Dette mens det samtidig lett skrives ut samlet sett mange kilo østrogen og progesteron til kvinner her i landet hvert år. Fakta er at det ikke lar seg påvise noen økning i aggresjon med testosteron, i ganske høye doser til og med. Østrogen derimot, er korrelert med aggresjon. Urettferdig verden.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #57 Skrevet 2. februar 2009 Forskjellige egenskaper på begrensede områder som seksuell atferd og kartlesing. Hadde det vært snakk om fundamentale forskjeller, ville kjønnshormonene gjort utslag på alle områder av atferd og kognisjon. Men så viser det seg at forskjellene begrenses til noen få aspekter. En naturlig del av mannens aldringsprosess er en reduskjon av teststeron. Du kan trene alt du vil, men testosteronnivåene vil synke naturlig som følge av at man blir eldre. Er det ikke forskjell på mannlig og kvinnelig adferd? Dette er som å urinere i motvind. Jeg forstår at du har gjort deg opp med at kvinner og menn er like, og du skal få lov til ha den innstillingen. Det er riktig at man kommer langt med sunn livsstil. Men det finnes ikke den treningsmengde eller det kosthold i verden som kan stanse aldringsprosessen. Veksthormonene hos menn synker dramatisk fra 40-års alder, og dette har intet med livsstil å gjøre. Det er en naturlig, veldokumentert, prosess. Jeg ser ikke helt at du klarer presentere noen plausible grunner til å være stolt på vegne av ditt kjønn. Bevares, menn har som gruppe mange fine egenskaper som de fronter som "sine", men fruktbarhet i 70-års alder er nok ikke en av de. Vær vennlig og sett deg ordentlig inn i hvordan det endokrine systemet faktisk fungere. Kosthold og hormoner henger sterkt i sammen. Du støtter deg litt for blindt til vitenskapen. Forstå hva som ligger til grunn for påstandene. Du må forstå at eliten avviker fra norm. Les også litt om menn med muskler og ingen fettlagring på magen.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #58 Skrevet 2. februar 2009 Først flåsete som sagt, men som ble senere påpekt, men en kjerne av seriøsitet i seg. Du kan velge å se på det som 'undom på boks', og ja, det er en 'bivirkning' man får leve med. Det burde egentlig ha lite med ungdommelighet å gjøre, og ganske mye mer med å gi menn som trenger det bedre helse og livskvalitet. Du tok ikke først utgangspunkt i helse og livskvalitet, men heller overfladisk attraksjonsverdi. Om du vil diskutere menns helse, kan du kanskje opprette en egen tråd? Motivasjonen for å ta nevnte preparater kan selvsagt være for å fremme helse, men du presenterte det som et alternativ for menn for å øke sin verdi på seksualmarkedet. Altså må man anta at du mener disse kunstige preparatene er en legitim oppskrift menn kan bruke for å holde seg atttraktive, og ikke primært friske. Men da spør jeg; hvor er attraksjonsverdien i kunstig ungdommelighet? Noe av poenget er at hverken legemiddelindustrien eller legestanden er til noen hjelp på dette området. Testosteron er egentlig 'dirt cheap' å lage, så som medisin som kan forebygge så mye som den kan, og gi såpass forbedret livskvalitet til så mange, så er det virkelig dårlig business. Bedre å selge dyre statiner mot kolesterol f.eks, en medisin som er ren svindel btw. Poenget ditt handlet først om attraksjonsverdi - ikke helse. Jeg forstår ikke hva beskyttelse mot prostatakreft har å gjøre med et ønske om å ta seg bra ut for kvinner, også når man er 50+? Og man kan si det er et visst stigma knyttet til menn og testosteron. Så, hormontilskud til menn, selv hypogonade menn, er fakisk vanskelig tilgjengelig her i landet. Og erkjennelsen av at høye østrogennivåer i seg selv er en selvstendig årsak til helseproblemer, er veldig fraværende. Til tross for mye forskning som har funnet at østrogen er den fremste driveren til forstørret prostata hos menn, behandles det fortsatt primært med å regulere ned testosteronen (egentlig dihydrogentestosteron), med til dels drepende virkning på kjønnsdriften som resultat. Dette mens det samtidig lett skrives ut samlet sett mange kilo østrogen og progesteron til kvinner her i landet hvert år. Fakta er at det ikke lar seg påvise noen økning i aggresjon med testosteron, i ganske høye doser til og med. Østrogen derimot, er korrelert med aggresjon. Urettferdig verden. Igjen; hva har dette, bl.a. aggresjon, med trådens tematikk å gjøre? Ro deg ikke helt vekk nå.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #59 Skrevet 2. februar 2009 Er det ikke forskjell på mannlig og kvinnelig adferd? Dette er som å urinere i motvind. Jeg forstår at du har gjort deg opp med at kvinner og menn er like, og du skal få lov til ha den innstillingen. Du klarer ikke argumentere, nei. Du snakker om fundamentale forskjeller, dvs. altommspennende forskjeller. Da får du utbrodere nøyaktig hvor fundamentale disse forskjellene er. Jeg forstår at du har gjort deg opp den mening at kvinner og menn er ulike, og du skal få lov til å ha den illusjonen. Åpenbart gir den deg en eller annen form for ego-næring. Vær vennlig og sett deg ordentlig inn i hvordan det endokrine systemet faktisk fungere. Kosthold og hormoner henger sterkt i sammen. Du støtter deg litt for blindt til vitenskapen. Forstå hva som ligger til grunn for påstandene. Du må forstå at eliten avviker fra norm. Les også litt om menn med muskler og ingen fettlagring på magen. Kosthold kan bare påvirke aldring og hormonnivåer til en viss grad. Det er en grunn til at det kalles aldringsrelaterte endringer. Det handler om endringer som til syvende og sist er uungåelige. Det aldringsrelaterte testosterontapet fører til at muskelmassen reduseres, og magefettet vil da erstatte musklene. En mann må jobbe desto mer for å holde magefettet unna, men skal han la naturen gå sin gang vil han få bukfett. Eliten har ingenting med hva som er naturlig å gjøre. Og det er det naturlige vi snakker om. Vi snakker om hva som er typisk for menn flest, ikke hva som kjennetegner et lite mindretall fanatiske treningsnarkomane med frykt for potenssvikt.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #60 Skrevet 2. februar 2009 Du klarer ikke argumentere, nei. Du snakker om fundamentale forskjeller, dvs. altommspennende forskjeller. Da får du utbrodere nøyaktig hvor fundamentale disse forskjellene er. Jeg forstår at du har gjort deg opp den mening at kvinner og menn er ulike, og du skal få lov til å ha den illusjonen. Åpenbart gir den deg en eller annen form for ego-næring. Kosthold kan bare påvirke aldring og hormonnivåer til en viss grad. Det er en grunn til at det kalles aldringsrelaterte endringer. Det handler om endringer som til syvende og sist er uungåelige. Det aldringsrelaterte testosterontapet fører til at muskelmassen reduseres, og magefettet vil da erstatte musklene. En mann må jobbe desto mer for å holde magefettet unna, men skal han la naturen gå sin gang vil han få bukfett. Eliten har ingenting med hva som er naturlig å gjøre. Og det er det naturlige vi snakker om. Vi snakker om hva som er typisk for menn flest, ikke hva som kjennetegner et lite mindretall fanatiske treningsnarkomane med frykt for potenssvikt. Du virker smart, men har mange logiske brister. Jeg har ikke noe behov for å bevise noe her, jeg er ihvertfall sikker på hva jeg bedriver er riktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå