Gå til innhold

Yngre menn best

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er rart det der - det er klart det er et overgrep - strengt tatt. Tenk om en manlig rektor hadde blitt tatt med buksene nede sammen med en 17 årig jente.

Men for oss gutta - alle har vel drømt om noe sånt :rødme:

17 åringen hadde antakelig the time of his life. Jeg kan bare ta utgangspunkt i meg selv; hadde jeg tatt skade av noe sånt for 17 år siden? Tviler egentlg på det.

Jeg har forøvrig altså ikke sagt at det ikke finnes gutter som tar skade av overgrep - jeg bare grubler litt.

Det er helt irrelevant om gutten nøt de seksuelle handlingene eller ikke.

Hvis helsesøster vil ha sex med unggutter, må hun finne frivillige unggutter på fritiden sin, ikke forsyne seg av dem som kommer for å teste seg for kjønnssykdommer. Det er fullstendig uakseptabelt, og ulovlig, at tenåringer er seksuell underholdning for helsepersonell i en undersøkelsessituasjon. Slike saker kan ikke være opptil det enkelte helsepersonellets mer eller mindre pålitelige dømmekraft.

Ikke ta dette innlegget som et uttrykk for at jeg tror at det i dette tilfellet er en helsesøster som har skrevet helsesøsterinnlegget...

Videoannonse
Annonse
Gjest Dr. Med
Skrevet
Dette er nok ikke eneste årsaken til forskjellige levealder nei. Menn har via sitt y-kromosom større risiko for en rekke sykdomer, det har altså med at menn kan være mer sprbare for å få sykdomene som du beskriver men også at de er mer sårbare for andre sykdommer.

Menn har feks større risiko for lærevansker, adha, dysleksi etc. dette er selvsagt ikke noe som har med levealder å gjøre men det er ting som er med på å vise at det forekommer kjønnsforskjeller som har med annet enn bare levesett å gjøre.

Jeg tror du må titte litt dypere i rapportene enn å lese overskriftene i Verdens Gang.

Gjest womenwomen
Skrevet
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tviler sterkt på om noen spreke bestemødre (alle er ikke gamle, vet du!) vil ha en eldre mann i dårlig form og med sviktende potens ;-).

He he he - det har du sikkert rett i .

Skrevet
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tviler sterkt på om noen spreke bestemødre (alle er ikke gamle, vet du!) vil ha en eldre mann i dårlig form og med sviktende potens ;-).

Sant! Men dette går begge veier. Det er ikke helt rått å ha ei ufruktbar dame heller.

Gjest Gjest_Jorunn_*
Skrevet
Herregud... Gjesten beskriver en situasjon hvor hun kallte gutten inn selv om det ikke var grunn til det, bare for å "ta på ham og få ham til å komme" Hun "klemte og kjente også mer enn nødvendig", og gutten var "tydelig flau".

Dette er intet annet enn overgrep. Jeg synes det er skummelt at man ler av og bagatelliserer ting som dette, men hadde halshugget en mann om han gjorde det samme.

Dessverre er jeg klar over at dette kanskje var helt på grensen til et overgrep og i alle fall uetisk. Om det hadde kommet for en dag ville det vært oppsigelsesgrunn. Jeg har litt dårlig samvittighet, men ikke verre enn at jeg kan leve med den. Jeg sluttet ved den skolen for å få større avstand til hendelsene, selv om han ikke gikk der lenger.

Det er utilgiveleig å la seg rive med i enhver situasjon med en pasient, uansett alder. Selv om jeg tror mange kvinner (og menn) kan forstå det, er det ingen unnskyldning for det. Men trøsten er at han nøt det, og ikke minst jeg. Første gangen var han nok i en tvangssituasjon da en voksenperson runket ham på sitt eget kontor, men alt etterpå var om ikke annet svært frivillig da. Vi har alle menneskelige sider som vi kan skjule bak uniformer eller titler, og noen ganger svikter det bare. Jeg tror mange kvinner ville reagert som meg når en flott ung mann står der med en så svær og vippende ereksjon som du har mulighet til å få. Men mange ville kanskje også motstått fristelsen.

Jeg har ikke hatt kontakt med ham etter dengang, men håper da inderlig at han også husker den lystbetonte delen av affæren og ikke tenker på det som et overgrep.

Skrevet (endret)
Jeg regner med at en såpass voksen gutt på 17 kan si NEI , STOPP , VIL IKKE - om han ønsket det osv

Det kunne JEG som 17 årig jente godt si til mye eldre menn når de prøvde seg på meg sexuelt . Ettersom gutten lot det skje - så samtykket han jo liksom selv og var med på det . Men JA - HUN LURTE HAN litt - for å komme i buksen på han . Enig i det .

Men det har jeg og opplevd som 17 åring - men kunne da si NEI om jeg ville eller avbryte om det føltes GALT .Hvorfor skal ikke en 17 årig gutt ha samme evnen til å si nei , stopp etc ? Stille spørsmål om dette virkelig er nødvendig ? Med exstra undersøkelse ?

Når en 17 år gammel gutt blir kallt inn av helsesøster til en undersøkelse, så er vel neppe ting lagt til rette for frivillighet? Hva hadde du trodd han skulle gjøre? Stilt seg opp med armene i siden og lekset opp "Stopp, det er min kropp"?!? Det er utnyttelse!

Dessverre er jeg klar over at dette kanskje var helt på grensen til et overgrep og i alle fall uetisk. Om det hadde kommet for en dag ville det vært oppsigelsesgrunn. Jeg har litt dårlig samvittighet, men ikke verre enn at jeg kan leve med den. Jeg sluttet ved den skolen for å få større avstand til hendelsene, selv om han ikke gikk der lenger.

Det er utilgiveleig å la seg rive med i enhver situasjon med en pasient, uansett alder. Selv om jeg tror mange kvinner (og menn) kan forstå det, er det ingen unnskyldning for det. Men trøsten er at han nøt det, og ikke minst jeg. Første gangen var han nok i en tvangssituasjon da en voksenperson runket ham på sitt eget kontor, men alt etterpå var om ikke annet svært frivillig da. Vi har alle menneskelige sider som vi kan skjule bak uniformer eller titler, og noen ganger svikter det bare. Jeg tror mange kvinner ville reagert som meg når en flott ung mann står der med en så svær og vippende ereksjon som du har mulighet til å få. Men mange ville kanskje også motstått fristelsen.

Jeg har ikke hatt kontakt med ham etter dengang, men håper da inderlig at han også husker den lystbetonte delen av affæren og ikke tenker på det som et overgrep.

Greit nok at dere sikkert hadde det trivelig senere, men det jeg reagerer på er at du nærmest skryter av det som skjedde, samt fremgangsmåtene dine. Du legger det frem som om du fikk deg litt "lammekjøtt" i jobben din fordi en ung gutt kom til deg med et problem. Snakk om å utnytte stillingen din og den særs hormonelle guttens svakhet! For deretter å skryte av det hele på nettet i en tråd som handler om hvor mye bedre unge menn er i senga. :nei:

Endret av FoxyFish
Skrevet
rofl.

Menn produserer sperm hele livet, altså har mulighet til å formere seg hele livet. Det gjør ikke kvinner, de er kun fruktbare i en periode av livet.

ROFLMAO :roll:

Det er kanskje en grunn til at kvinner kun er fruktbare i en periode av livet? En GOD grunn? Hva skal en unge med en far som er på alderen med bestefaren til sine jevnaldrende? Det er flaut å gå på barneskolen og ha en pappa som er 60 år og begynner få pupper fordi skroget begynner bli såpass gammelt at ting begynner å henge (det skjer, uansett om menn spiser grandis eller gulrøtter). barn fortjener å ha sine foreldre til barna selv blir voksne. Sykdom etc kan man ikke forutse, men det er idioti å sette barn til livs når man er over 50. Det begynner å bli idioti hvis man er over 40 også, uansett om man er mann eller kvinne. Man må tenke på barnet. Barnets helse kompromitteres også jo eldre far er når moren blir gravid. Gammelmodig sæd er ikke bra for barnet.

Når menn bikker 40 har de 6 ganger større sannsynlighet for å få et autistisk barn, sammenlignet med fedre under 30. Det samme gjelder Asberger syndrom og Rett syndrom. Risikoen for at barnet utvikler schizofreni øker når far er over 30 år. Risikoen for spontanabort øker jo nærmere mannen er å bli 50 år.

Skrevet

Dette er vel kanskje noe du burde holde for deg selv. I allefall er det fryktelig prvoserende!!!

Skrevet
Grunnen til at kvinnen tidligere har levd lengre enn mannen er på grunn av hennes måtehold med alkohol og usunn mat.

:ler:

Nei du, det vil nok alltid være slik at kvinner lever lenger enn mannen. Det har nada med kosthold å gjøre. Det handler om teststeron. Testosteronet, som menn har mer av enn kvinner, jobber imot immunforsvaret. Derfor svekkes menns helse raskere enn kvinners helse. Menn forringes av androgener, og dør en tidlig død, sammenlignet med kvinner. Slik vil det alltid være.

Gjest womenwomen
Skrevet
Sant! Men dette går begge veier. Det er ikke helt rått å ha ei ufruktbar dame heller.

For damer tror jeg det føles som en lettelse å endelig kunne ha sex uten frykt for ufrivillig graviditet og påvirkninger av hormonell prevensjon .

Uansett - kjenner mange menn som har angst for å få flere løsunger ufrivillig - for de må det jo og føles trygt og sikkert å ha sex med en ufruktbar kvinne hvor de kunn kan nyte og slippe å tenke på evt. konsekvenser i ettertid .

Så tror ikke du kan sammenligne sviktende potens med ufruktbarhet hos kvinnen .

Husk at mange unge kvinner steriliserer seg frivillig lenge før de fyller 30 år .

Er ingen menn som sier nei takk til sex med dem - forde de er sterilisert !!!

Derimot er det mange kvinner som ikke blir begeistret om mannen har sviktende potens . Så det blir noe helt annet . Ufruktbarhet trenger ikke redusere nytelsen - vet du . Noen kvinner opplever en ny sexuell oppblomstring og vår - etter de er blitt ufruktbare .Noen blir gale etter sex - først i så høy alder ( bestemoralder )... Finnes slike kvinner også ! Har lest om masse damer som sier de har aldri vært så kåte - som ETTER overgangsalderen - og er sjokkert selv over sine lyster ...

Skrevet
ROFLMAO :roll:

Det er kanskje en grunn til at kvinner kun er fruktbare i en periode av livet? En GOD grunn? Hva skal en unge med en far som er på alderen med bestefaren til sine jevnaldrende? Det er flaut å gå på barneskolen og ha en pappa som er 60 år og begynner få pupper fordi skroget begynner bli såpass gammelt at ting begynner å henge (det skjer, uansett om menn spiser grandis eller gulrøtter). barn fortjener å ha sine foreldre til barna selv blir voksne. Sykdom etc kan man ikke forutse, men det er idioti å sette barn til livs når man er over 50. Det begynner å bli idioti hvis man er over 40 også, uansett om man er mann eller kvinne. Man må tenke på barnet. Barnets helse kompromitteres også jo eldre far er når moren blir gravid. Gammelmodig sæd er ikke bra for barnet.

Når menn bikker 40 har de 6 ganger større sannsynlighet for å få et autistisk barn, sammenlignet med fedre under 30. Det samme gjelder Asberger syndrom og Rett syndrom. Risikoen for at barnet utvikler schizofreni øker når far er over 30 år. Risikoen for spontanabort øker jo nærmere mannen er å bli 50 år.

Det har seg slik at vestlige mennesker har skapt dette samfunnet selv, hvor en mor og en far oppdrar sine barn. I andre kulturer er samfunnet mer sammensveiset, hvor det er klar separasjon mellom voksne og barn, noe som medfører i at barn vokser opp sammen med jevnaldrende barn og eldre. Dette tillater mye eldre fedre.

Er du klar over de antagelsene som ligger til grunne for de konklusjonene der? IKKE TREKK SLUTNINGER FRA OVERSKRIFTER I MASSEMEDIA. Det er alltid konklusjonene som blir forfremmet her, ALDRI antagelsene. Reporteren blir leddet mellom deg og vitenskapen, noe som oftest resulter i feil tolkning.

Jeg prater om ordentlig friske menn, menn som går med naturlig sixpack livet igjennom (fullt mulig), som er det er naturlig virile, kan få barn livet ut.

Skrevet
:ler:

Nei du, det vil nok alltid være slik at kvinner lever lenger enn mannen. Det har nada med kosthold å gjøre. Det handler om teststeron. Testosteronet, som menn har mer av enn kvinner, jobber imot immunforsvaret. Derfor svekkes menns helse raskere enn kvinners helse. Menn forringes av androgener, og dør en tidlig død, sammenlignet med kvinner. Slik vil det alltid være.

Rofl.

Du har ikke helt kontroll på det endokrine systemet.

Vi får se. Den som ler sist, ler best ;)

Skrevet
For damer tror jeg det føles som en lettelse å endelig kunne ha sex uten frykt for ufrivillig graviditet og påvirkninger av hormonell prevensjon .

Uansett - kjenner mange menn som har angst for å få flere løsunger ufrivillig - for de må det jo og føles trygt og sikkert å ha sex med en ufruktbar kvinne hvor de kunn kan nyte og slippe å tenke på evt. konsekvenser i ettertid .

Så tror ikke du kan sammenligne sviktende potens med ufruktbarhet hos kvinnen .

Husk at mange unge kvinner steriliserer seg frivillig lenge før de fyller 30 år .

Er ingen menn som sier nei takk til sex med dem - forde de er sterilisert !!!

Derimot er det mange kvinner som ikke blir begeistret om mannen har sviktende potens . Så det blir noe helt annet . Ufruktbarhet trenger ikke redusere nytelsen - vet du . Noen kvinner opplever en ny sexuell oppblomstring og vår - etter de er blitt ufruktbare .Noen blir gale etter sex - først i så høy alder ( bestemoralder )... Finnes slike kvinner også ! Har lest om masse damer som sier de har aldri vært så kåte - som ETTER overgangsalderen - og er sjokkert selv over sine lyster ...

Det handler mer om hva som skjer med kvinnen når hun blir ufruktbar. Friske fruktbare jenter gløder og er symbol for liv. Ufruktbare damer blir noe helt annet. Jeg sier ikke de ikke er flotte, men gamle damer er gamle damer.

Skrevet
I to år jobbet jeg som helsesøster ved en vidergående skole, noe som både var krevende og givende. Utrolig så mye rart unge mennesker roter seg opp i! Jeg har aldri tenkt på sex i forbindelse med jobb, men denne ene gangen ble et unntak. Kort fortalt var gutten 17, men godt utviklet og moden for alderen. Flott trent kropp uten overdrevne muskler. En kjekk og ordntlig gutt. Han fryktet han hadde pådratt seg en kjønnssykdom og i tilegg til blodprøve måtte han også ned med buksa. Ren rutine for meg, det er jo jobben min. Gutter i den alderen får også ereksjon for et godt ord da, og ikke noe jeg ellers tenkte over i det hele tatt. Dette skjedde nå også, og det som reiste seg foran meg var en penis så diger som jeg aldri har sett det. Jeg ble rett og slett dødskåt! Jeg klemte rundt tuppen for å se om det var utflod (det var det ikke), og jeg trodde han skulle eksplodere. Litt brydd var vi vel begge to, men han fikk da på seg og gikk. Men jeg fikk ham ikke ut av hodet. Prøvene var negative, og jeg kalte ham inn for en helt unødvendig kontroll. Klemte og dro mer enn jeg trengte og selvfølgelig kom han. Jo, det var meningen det... Han ble skikkelig flau og jeg trøstet. Uten å gå i detaljer, hadde jeg fire "eventyr" med ham senere denne våren. Han var urutinert og ikke spesielt hendig, men det var bare sjarmerende da. Jeg lærte ham opp litt. Og denne fantasipenisen hans var rett og slett uimotståelig! Selv om han kom veldig fort, var han klar igjen etter ganske så få minutter. Både tre og fire ganger. Vi var såre og ømme begge to, men det var det jomenn verd. For ham var det en opplevelse å ha sex med en voksen kvinne. Og for meg var det fantastisk med en så ung og velutstyrt elsker. Jeg skulle gjerne gjort det om igjen, men er nå i et forhold. Men det er ikke tvil i min sjel om at yngre menn er deilige, om kanskje ikke best.

Dette er vel ikke akkurat jobben til en helsesøster??????

Ei helsesøster gjør da ikke annet enn å informere. Det er legen som behandler kjønnssykdommer.

Gjest womenwomen
Skrevet
Det handler mer om hva som skjer med kvinnen når hun blir ufruktbar. Friske fruktbare jenter gløder og er symbol for liv. Ufruktbare damer blir noe helt annet. Jeg sier ikke de ikke er flotte, men gamle damer er gamle damer.

Utseendet kan fixes på så en ser 10 - 15 år yngre ut om man vil i dag . Flott er det .

Tror jeg kunne lagt meg under kniven selv i 50 års alderen og fjernet litt rynker og løsskinn ... he he Hadde jeg dårlig hår - ville jeg tatt hår extension / sveising osv .

Ja - tenk å se ut som en smellvakker 36 åring når man egentlig er 50 år ? Hadde vært supert ! Skal prøve å se hva jeg får til etterhvert . Men en ting er sikkert . Dagens unge kvinner vil nok holde seg mye lengre vakre , og friske enn forrige generasjon og unge til sinns .Blant annet føder kvinner langt mindre barn i dag - og bare det sparer jo helsen for mye . Dagens kvinner har mer mulighet til å prioritere seg selv og annerledes - enn våre mødre hadde . Så jeg tror mange kvinner vil holde seg forbløffende lenge unge i dag - kontra forrige generasjon kvinner som var utslitt av masse fødsler og småunger, lite søvn og husarbeid og fulltidsjobb ute i tillegg - alltså utslitt allerede i 30 års alderen ....

Glad det er andre tider nå - og jeg ikke trenger velge et typisk A4 kvinneliv .Men prioritere mer meg selv , trening , hobbier , sosialt liv , og sunne ting som vil holde oss unge til sinns og i kropp lengre enn forrige generasjon hvor hverdagen bestod av mest jobb og atter jobb og særdeles lite fritid og hvile .

Skrevet
Det har seg slik at vestlige mennesker har skapt dette samfunnet selv, hvor en mor og en far oppdrar sine barn. I andre kulturer er samfunnet mer sammensveiset, hvor det er klar separasjon mellom voksne og barn, noe som medfører i at barn vokser opp sammen med jevnaldrende barn og eldre. Dette tillater mye eldre fedre.

Og poenget ditt er? At fordi mennesker levde på en mindre gunstig måte i steinalderen og fremdeles lever ugunstig i enkelte usiviliserte kulturer, så burde også menn i vestlige land få barn når de er 45+? Vi har utviklet et samfunn hvor kvinner og menn tar like mye ansvar for barneoppdragelse. Dette ser ut til å passe kvinner og menn godt. Også barna. Barn trenger voksenkontakt og oppfølging av sunne og aktive foreldre. Alle mennesker får en reduksjon i aktivitetsnivået sitt når de runder 40-50 år. Ikke optimalt for barna. Og heller ikke rettferdig å pådytte ansvar for aldrende foreldre på et ungt individ.

Er du klar over de antagelsene som ligger til grunne for de konklusjonene der? IKKE TREKK SLUTNINGER FRA OVERSKRIFTER I MASSEMEDIA. Det er alltid konklusjonene som blir forfremmet her, ALDRI antagelsene. Reporteren blir leddet mellom deg og vitenskapen, noe som oftest resulter i feil tolkning.

IKKE TREKK SLUTNINGER OM AT ENHVER INFORMASJON DU IKKE ØNSKER VEDKJENNE DEG, STAMMER FRA MASSEMEDIA. Det er dessverre mye som tyder på at også menn har en biologisk klokke, og at det kan etraktes som uetisk av menn å få barn når de er i godt voksen alder. Jeg henviser til seriøs forskning:

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/291/14/1683

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=A...153890f22da08ef

http://archpsyc.highwire.org/cgi/content/abstract/63/9/1026

http://www.medscape.com/viewarticle/554710...mp;action=print

Jo eldre far er når han får barn, jo større er risikoen for spontanabort, fosterdød, ulike krefttyper i barndommen, autoimmune sykdommer, schizofreni og andre neuropsykologiske sykdommer. Man mener at dette kan attribueres til aldersrelaterte økende forekomst av mutasjoner i mannens spire-celler.

Jeg prater om ordentlig friske menn, menn som går med naturlig sixpack livet igjennom (fullt mulig), som er det er naturlig virile, kan få barn livet ut.

Statistisk sett tror jeg det er svært få menn som har en naturlig sixpack, være seg om de er 20 eller 50 år gamle. Menn må trene for å bygge den type muskler, akkurat som kvinner må. Og igjen: hva er poenget ditt? Om menn kan få barn i en alder av 80 år, hva så? Det gavner ikke barnet. Tvert imot kan barnet ende opp med en rekke sykdommer og svekkelser som følge av at far var egoist og absolutt skulle ha barn når han heller burde glede seg over barnebarn...

Skrevet
Vi får se. Den som ler sist, ler best ;)

Og det blir iallefall ikke deg, om du er mann. Testosteronklumpen ;)

Skrevet

Og gamle gubber er da vitterlig gamle gubber. Testosteronnivåene synker og de får feminine trekk. Hengekjaker og såkalte droopy shoulders er ikke akkurat det man forbinder med en ung, barsk hingst som er symbol for mot og kraft ;) Turn-off blir det også når man vet at potensen ikke er ekte, men et resultat av en pille. En ung mann har en naturlig potens, som matcher fysikken hans.

Gjest billcat
Skrevet
Og gamle gubber er da vitterlig gamle gubber. Testosteronnivåene synker og de får feminine trekk. Hengekjaker og såkalte droopy shoulders er ikke akkurat det man forbinder med en ung, barsk hingst som er symbol for mot og kraft ;) Turn-off blir det også når man vet at potensen ikke er ekte, men et resultat av en pille. En ung mann har en naturlig potens, som matcher fysikken hans.

Da får en gammel man ordne seg med testosteron, veksthormoner og østrogenhemmer da.

Undommelig fysikk og ekte potens i massevis.

Skrevet
Da får en gammel man ordne seg med testosteron, veksthormoner og østrogenhemmer da.

Undommelig fysikk og ekte potens i massevis.

Kunstig ungdommelighet? Alle vet hvordan menn ser ut når de blir eldre, og selv en mann som trener mye forfaller hist og her. Lett å gjennomskue de som må proppe i seg et brett med piller hver dag for å krampeaktig fremstå som yngre enn de faktisk er. Det er en grunn til at menn forfaller med årene. Det er ikke meningen at de skal være attraktive lenger, fordi de ikke er gunstige mtp. reproduktiv suksess og sunne avkom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...