Gå til innhold

Mineralpuddder/foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet

Hei!

Er lei av og kjøpe mineral pudder/foundation som ikke duger.

Har prøvd alt fra Loreal til "Sheer Cover" fra tv shop og bare lurer på om noen har et godt tips om hva jeg kan prøve. Har noen erfaringer med merker som "Artdeco" ( usikker på stavelse ) eller glominerals? Er også på jakt etter andre mineralsminker ( rouge, øyenskygger osv. ) Har uren hud, og vil ha noe som dekker bra!! Er desperat, kan noen hjelpe?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet
Ja dekk til urenhetene så får du mer,

Den der var frekk! Mineralsminke gir ikke urenheter, det er jo naturlige mineraler?

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)

gjest: ehm man kan dekke huden så mye man vil med mineral sminke uten at man får urenheter, fordi det bare er mineraler. DERFOR HETER DET MINERALSMINKE.

BORTSETT fra mineralsminke med Bismuth i!

chatrine: råder deg til å kjøpe kissme, after glow eller noe , de har ikke bismuth i, noen reagerer på det å gir rød hud og mer urenheter. men har hørt masse positivt om glominerals, men den inneholder bismuth som kan forværre huden din, men vis huden din ikke er noe sensetiv eller du vet du ikke reagerer på dette skal ikke det være noe problem.

har urenheter selv og vil gjerne ha en med god dekkevne, har nettopp bestilt kissme, så kan si hvordan dekkevnen på den er når jeg får den om noen dager;-) man kan bestille gratisprøve på http://www.kissme.no/ og det positive med å bestille derifra er at man slipper den dyre tollen, siden den er bestilt i fra Norge.

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet
gjest: ehm man kan dekke huden så mye man vil med mineral sminke uten at man får urenheter, fordi det bare er mineraler. DERFOR HETER DET MINERALSMINKE.

BORTSETT fra mineralsminke med Bismuth i!

øøøh, hvorfor tror du at mineralsminke ikke kan gi kviser?

All mineralsminke (generelt alt du klasker på huden bortsett fra vann) KAN gi reaksjoner. Mineralsminke uten bismuth kan gi kviser, tørr hud, kle osv, det også.

Jeg bruker mineralsminke uten bismuth, men bruker jeg det for ofte, får jeg kviser, og bruker jeg for mye på huden på en gang, får jeg kløe.

Det er bare naivt å tro at mineraler ikke kan gi allergiske reaksjoner - hvorfor skulle det ikke det?

*begynner å bli litt lei av all uvitenheten rundt mineralsminke*

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

All mineralsminke (generelt alt du klasker på huden bortsett fra vann) KAN gi reaksjoner. Mineralsminke uten bismuth kan gi kviser, tørr hud, kle osv, det også.

Jeg bruker mineralsminke uten bismuth, men bruker jeg det for ofte, får jeg kviser, og bruker jeg for mye på huden på en gang, får jeg kløe.

Det er bare naivt å tro at mineraler ikke kan gi allergiske reaksjoner - hvorfor skulle det ikke det?

er kviser en allergisk reaksjon?

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

Du har i alle fall en veldig spesiell hudtype, ekstremt sensitiv og allergisk

Skrevet
Du har i alle fall en veldig spesiell hudtype, ekstremt sensitiv og allergisk

???

Ekstremt sensitiv kan den nå ikke være, siden jeg fint tåler vanlig sminke. Er jo bare å søke litt her inne på KG og, så ser du at mange andre reagerer dårlig på mineralsminke. Har vi alle ekstremt sensitiv hud? Kanskje det er dere som ikke reagerer som har ekstremt hardfør hud?

Kløe av mineralsminke er faktisk veldig, veldig vanlig.

For all del, for mange er mineralsminke flott, men bare fordi noe er naturlig betyr det IKKE at det er sunt for huden.

Men jaja, da har jeg hørt det og, at hudtypen min er veldig spesiell.

Skrevet
???

Ekstremt sensitiv kan den nå ikke være, siden jeg fint tåler vanlig sminke. Er jo bare å søke litt her inne på KG og, så ser du at mange andre reagerer dårlig på mineralsminke. Har vi alle ekstremt sensitiv hud? Kanskje det er dere som ikke reagerer som har ekstremt hardfør hud?

Kløe av mineralsminke er faktisk veldig, veldig vanlig.

For all del, for mange er mineralsminke flott, men bare fordi noe er naturlig betyr det IKKE at det er sunt for huden.

Men jaja, da har jeg hørt det og, at hudtypen min er veldig spesiell.

Høres ikke helt allvitende ut du eller da )).

Det kan jo hende du er allergisk mot mica, sink eller noe.

Du merker det ikke så godt i vanlig founation da denne er blandet ut og flytende så mineralene kommer ikke rett på huden.

Skrevet
Høres ikke helt allvitende ut du eller da )).

Det kan jo hende du er allergisk mot mica, sink eller noe.

Du merker det ikke så godt i vanlig founation da denne er blandet ut og flytende så mineralene kommer ikke rett på huden.

Og da bekrefter du at man kan reagere på mineralsminke akkurat som på all annen sminke, og det var jo poenget mitt...

Og nei, jeg er absolutt ikke allvitende når det kommer til kjemi og læren om mineraler, og nettopp derfor påstår ikke jeg bastant at mineraler er bra for huden, slik som nesten alle andre går rundt og innbiller seg... ;)

Gjest Gjest_sumaya_*
Skrevet
Hei!

Er lei av og kjøpe mineral pudder/foundation som ikke duger.

Har prøvd alt fra Loreal til "Sheer Cover" fra tv shop og bare lurer på om noen har et godt tips om hva jeg kan prøve. Har noen erfaringer med merker som "Artdeco" ( usikker på stavelse ) eller glominerals? Er også på jakt etter andre mineralsminker ( rouge, øyenskygger osv. ) Har uren hud, og vil ha noe som dekker bra!! Er desperat, kan noen hjelpe?

På forhånd takk :)

Foundation pudderet fra I.d. Minerals er veldig bra! Jeg har både sensitiv og litt uren hud, men synes at den dekker bra og det føles ikke ut som man har en "maske" på..Det er litt dyrt, men drøyt i bruk. Jeg har blitt helt avhengig...

Skrevet
har urenheter selv og vil gjerne ha en med god dekkevne, har nettopp bestilt kissme, så kan si hvordan dekkevnen på den er når jeg får den om noen dager;-) man kan bestille gratisprøve på http://www.kissme.no/ og det positive med å bestille derifra er at man slipper den dyre tollen, siden den er bestilt i fra Norge.

Så på kissme.no og tenkte jeg skulle bestille noen gratisprøver. Men jeg forstod ikke helt hvordan jeg skulle velge pakke o.l. Det står "Velg først pakke - scroll deretter for ønsket alternativ - (eg Medium, Neutral, Matt eller Skimmer)". Forstår ikke helt det, jeg. Kan du eller noen andre hjelpe meg? :)

Gjest Frida Tusenfryd
Skrevet

Hei,

har skjønt at mineralsminke er det nye store. Men HVA SLAGS mineraler er det egentlig snakk om? Det er jo ikke slik at alt som kommer rett fra naturen er bra for oss mennesker. Altså- naturlig er ikke nødvendigvis bra. Er det noen som kan fortelle meg hva slags mineraler det her er snakk om? Mineraler er så mangt...

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Artdeco sitt mineralpudder er hvertfall veldig bra. Bruker deg selv, og har prøvd både Id, Everyday Minerals, loreal og max factor men ingen slår artdeco sitt. Id sin kabuki kost er best og påføre med! Anbefales

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Så på kissme.no og tenkte jeg skulle bestille noen gratisprøver. Men jeg forstod ikke helt hvordan jeg skulle velge pakke o.l. Det står "Velg først pakke - scroll deretter for ønsket alternativ - (eg Medium, Neutral, Matt eller Skimmer)". Forstår ikke helt det, jeg. Kan du eller noen andre hjelpe meg? :)

ja slet med det samme selv:-P men det du skal gjøre er å velge alså everywhere, right there eller anywhere som er navnet på gratisprøvene. jeg valgte everywhere som jeg ville ha siden jeg ville teste ut fondationen. så her : http://www.kissme.no/nettbutikk/vare/informasjon/10295 , skal du bare en gang skrive i de scrollene, fargen medium,neutral,matt eller skimmer, velge hvilken gratisprøve du vil ha, så klikker du kjøp så har du den i handlekurven du etter på kan trykke deg inni. handlekurven ligger til venstre på hele siden under alle de grønne skriftene. lykke til:-)

Skrevet
Hei,

har skjønt at mineralsminke er det nye store. Men HVA SLAGS mineraler er det egentlig snakk om? Det er jo ikke slik at alt som kommer rett fra naturen er bra for oss mennesker. Altså- naturlig er ikke nødvendigvis bra. Er det noen som kan fortelle meg hva slags mineraler det her er snakk om? Mineraler er så mangt...

Mica, sinkoksid, titandioksid, jernoksid, bismuth oksyklorid, silica og talkum. Men hvis produsenter reklamerte med disse navnene, istedenfor å si "bare naturlige mineraler", ville mange vært mye mer påpasselig, hehe. Det eksisterer sånn generell skrekk mot kjemiske formuler blant mange, tror jeg, samtidig med forkjærlighet til alt "naturlig".

Men les denne her, de forklarer litt om mineraler og mineralsminke:

Om mineralsminke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...