Gå til innhold

Må man ha kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på Kirkeprogram....

Er dette nødvendig?

Nu er vi begge fra island og har familie som snakker islandsk, og venner som snakker norsk......lurer på om det blir mye styr....

vielsen er på islandsk, så skulle eg hatt de på islandsk, eller burde eg kanskje bare droppet hele kirkeprogrammet?

Hva er poenget egentlig??

Skrevet

Kirkeprogram er vel ikke en nødvendighet. Man kan jo bruke salmeboka å synge etter.

Vi velger å ha kirkeprogram, dette fordi jeg selv synes det er kjekt å ha papir som viser hva som skjer etterhvert. Har alt samla. :)

Men jeg har vært i mange bryllup der man ikke har disse programmene også, og det går jo helt fint.

Skrevet
Kirkeprogram er vel ikke en nødvendighet. Man kan jo bruke salmeboka å synge etter.

Vi velger å ha kirkeprogram, dette fordi jeg selv synes det er kjekt å ha papir som viser hva som skjer etterhvert. Har alt samla. :)

Men jeg har vært i mange bryllup der man ikke har disse programmene også, og det går jo helt fint.

Ok fint å vite at ikke alle har det. Men hvis vi skulle da.....ka hadde du som Nordmann foretrukket, ettersom vielsen er på et annet språk.....hadde det vært problem for deg hvis kirkeprogrammet var på islandsk???

Lager du dem selv eller kjøper??? Kor mye koster sånn forresten?

Skrevet

Jeg hadde nok satt pris på programmet på norsk. Ettersom jeg ikke har snøring på Islandsk. :)

Det blir jo enklere for meg å følge med også, om jeg får det på ett språk jeg skjønner. :)

Vi lager selv på dataen, og printer ut på ark som er litt tykkere enn vanlig kopipapir. dette trenger ikke koste så mye. Sånn papir får man billig på binders f.eks.

Skrevet

ka trenger et kirkeprogram å inneholde?

Ja kunne jo laget på begge språkene hvis eg hadde laget dem selv på dataen! :jepp:

Skrevet (endret)

Kirkeprogram inneholder sermonien fra A-Å fra man kommer inn i kirka til man går ut.

Det inneholder salmene som synges.

Her er ett forslag til hva som er med.

Det med to språk var lurt ja. :)

Endret av Maye
Skrevet

takk for tipset! skal tenke på dette litt mer, men tror kanskje det blir programmer ja :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...