Gjest Krynkel Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hadde restegarn (babyull) og av mangel på fantasi strikker jeg nå et enkelt lite skjerf i glattstrikk. Hvis jeg ikke gjør noe mer med det, vil det rulle seg sammen til en pølse når det er ferdig. (Ikke at det gjør noe i seg selv.) Forslag til hva jeg kan gjøre for å få dette skjerfet litt mer ... spennende og spenstig? Skal jeg hekle en kant rundt hele skjerfet? Strikke en liten vrangbord i hver kortende for å stive det litt av? Lage frynser? La det være som det er og brodere på navnet til babyen? Eller noe helt annet (bortsett fra å rekke opp og strikke noe annet ). Åpen for innspill!
Gjest Krynkel Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Annie, det er knappe 20 cm i full bredde, og som pølse ca 8.
Annie Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Hva med å strikke det i dobbelt lengde, og hekle det sammen på sidene? Da får du en fin "bord" rundt, samtidig som det ikke ruller seg.
Gjest Faerie Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Åh, kan ikke du bare rekke det opp og vente til den boka du venter på kommer inn på biblioteket da? Der vrimler det av heklede og strikkede skjerf i alle varianter.
Gjest Krynkel Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Åh, kan ikke du bare rekke det opp og vente til den boka du venter på kommer inn på biblioteket da? Der vrimler det av heklede og strikkede skjerf i alle varianter. Takk for tipset, men :slår:
Gjest Krynkel Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Det er til jente, men spiller forsåvidt ingen rolle.
Gjest AnneShirley Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Bruker babyer skjerf? *Uvitende førstegangsgravid som får angst ved tanken på noe surret rundt en barnehals tusler ut igjen*
Gjest Krynkel Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Veldig fint med skjerf når det er -10 grader ute, og det ikke holder med Janus ullhals. (Dvs, forsøke å dekke til litt av kinnene også.) Nei, konklusjon: Holde seg hjemme.
Gjest itla Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Strikke det som smetteskjerf? Og evt hekle på en tungekant etterpå?
Gjest AnneShirley Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Veldig fint med skjerf når det er -10 grader ute, og det ikke holder med Janus ullhals. (Dvs, forsøke å dekke til litt av kinnene også.) Finnlandshette?
Gjest Krynkel Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 Akkurat. Det har jeg jo tittet på før, husker jeg nå. Skjerfet er forresten ferdig og tatt i bruk nå. Fint? Nope. Varmende? Ja. Tror kanskje jeg tar en kontrastfarge, og hekler en kant rundt hele.
Gjest Krynkel Skrevet 5. februar 2009 #17 Skrevet 5. februar 2009 Finnlandshette? Vi har en Janus finlandshette, men den dekker ikke kinnene så godt. Ehm, men da er det trolig ingen finlandshette, akkurat.
Gjest AnneShirley Skrevet 5. februar 2009 #19 Skrevet 5. februar 2009 Skjerfet er forresten ferdig og tatt i bruk nå. Fint? Nope. Varmende? Ja. Det var vel hovedsaken i alle fall Tror kanskje jeg tar en kontrastfarge, og hekler en kant rundt hele. Kan gjøre underverker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå