Neytiri Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 eg bare tenker litt på tråder der noen har vært uheldige med bestilling av kjolen sin eller lingnende på ebay. Selv har eg stor erfaring med andre ting på ebay og aldri hatt problemer, et par ganger fikk eg toll, ellers syns eg selgere er flinke å markere lavere pris på ting. Nu har eg bestemt å kjøpe brudekjolen der. Funnet drømmekjolen Men så begynnte eg å titte på priser i Norge, og de er bare latterlige ved siden av i min mening. Så nu har eg faktisk bestillt underskjørtet, sko, korsett, slør, såpebobbler, dry freeze roseblader, og bordkort!!! Lurer på om dere som ikke har vært fornøyde er nye på ebay, eller ikke har sjekket ut selgeren, eller om dere har virkelig vært uheldig......Selv syns eg det er kjempekjipt så dette er ikke ment som kritikk....bare lurer
Gjest farge Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Jeg er en av de som ble fornøyd med brudekjolen min fra eBay, MEN den ser overhodet ikke ut som på bildet. Så jeg syntes ikke at skredderen har vært spesielt flink! Dersom jeg hadde prøvd denne kjolen i brudesalong først, og det var akkurat den jeg ville ha, ville jeg blitt meget skuffet. Jeg har også nå i etterkant oppdaget noen små feil. Snøringen bak på kjolen er litt skjev. Og den er litt ujevn over brystene. Noe det aldri ville vært på en kjole til 10 000 ++ (da ville jeg isåfall klaget ) Jeg er ganske erfaren på eBay. Men det skal sies at jeg kjøpte fra en selger med litt dårlig feedback-prosent (ca 96%) fordi andre var fornøyde med denne her på KG. Ville nok valgt en annen hvis jeg kun hadde undersøkt selv, men stolte på andres erfaringer her.
Kanutten Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Jeg er en av de som prøvde å kjøpe på ebay. Jeg er nå den "lykkelige" eier av to kjoler, som kan til nød brukes som karnevalkjoler til barna. Kjolene lignet ikke på bildet i det hele tatt. Den ene er Klippet skjevt over bysten og har ett "rart" snitt, så den passer ikke. Og det er ikke bare på meg,blir sånn når andre prøver den også. Stoffet er tynt, og ligner nesten på fòrstoff. Den andre har også tynt og billig stoff, der i hvit med noe rødt i. Og så skulle det være beige broderier. Dette i følge bildet. Broderiene på kjolen jeg fikk var hvite, og lignet ikke i det hele tatt på de på bildet. Her er også snittet rart. den er absolutt ikke sånn som det ser ut ifra bildet. Jeg kunne spart meg de 3000 jeg har brukt på de kjolene, og heller lagt de i noe annet. De jeg handlet fra hadde bare gode tilbakemeldinger. Når det gjelder tiara, underskjørt, tiara til bonusdatteren, slør, smykker og andre ting, er jeg derimot kjempefornøyd.
Neytiri Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2009 Har dere klaget til selgerne da?? Har hørt at selgere vanligvis er greie å rette feil, men så vet eg også at frakta er såpass dyr at kanskje det ikke er verdt det?
Kanutten Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Frakta blir nok for dyr til at det lønner seg. Dessuten blir man skeptisk når det er så mange feil. Så dette er satt på pengertapt konto, og jeg kjøper nok ikke fra de igjen.
Neytiri Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2009 Frakta blir nok for dyr til at det lønner seg. Dessuten blir man skeptisk når det er så mange feil. Så dette er satt på pengertapt konto, og jeg kjøper nok ikke fra de igjen. Ja skjønner det.....håper allt er bra med kjolen og de tinga eg kjøpte da Men hadde du utelukket hele ebay eller bare den selgeren du hadde dårlig erfaring med?
Kanutten Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg utelukker nok ikke hele ebay, for jeg har kjøpt masse annet der til bryllupet som jeg er superfornøyd med Så jeg er innom ebay daglig for å se etter gode kjøp. Både på ting til bryllupet, og på andre ting. Kjøpte bl.a merkeklær til bonusdatteren til en slikk og ingenting. Lykke til med dine kjøp. Endret 31. januar 2009 av Maye
KittyBambi Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Er helt enig med Maye sine innlegg her. Ble ikke fornøyd med kjolen jeg kjøpte, ville nok valgt en annen selger jeg også, men stolte på gode erfaringer her inne. Når det er sagt er det jo helt og holdent opp til meg selv hvorvidt jeg ønsker å by på en kjole. Alt annet jeg har kjøpt (servietter, slør, underskjørt, sko, undertøy, pynteduppeditter osv) er jeg veldig fornøyd med, så jeg utelukker kun den selgeren - ikke alle de andre. Ebay er en veldig bra ting - bare man har litt erfaring og bruker tid på å se gjennom etter gode feedbacks på selgere.
Neytiri Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2009 Er helt enig med Maye sine innlegg her. Ble ikke fornøyd med kjolen jeg kjøpte, ville nok valgt en annen selger jeg også, men stolte på gode erfaringer her inne. Når det er sagt er det jo helt og holdent opp til meg selv hvorvidt jeg ønsker å by på en kjole. Alt annet jeg har kjøpt (servietter, slør, underskjørt, sko, undertøy, pynteduppeditter osv) er jeg veldig fornøyd med, så jeg utelukker kun den selgeren - ikke alle de andre. Ebay er en veldig bra ting - bare man har litt erfaring og bruker tid på å se gjennom etter gode feedbacks på selgere. ja nu har ikke eg fått noen av bryllupstinga enda fordi kineserne har nyttårsfeiring....men venter spent på resultatet......kjenner en skredder som kan gjøre justeringer, men vet ikke ka eg trenger før kjolen kommer. eg prøver å være nøye med å se de som gir dårlig feedback til selgere for å se ka problemet har vært, som oftest tror eg at det er treig levering.... Skal du bruke kjolen din kittybambi?? eller går de penga ut vinduet..?går ikke an å fikse på hos en skredder?
KittyBambi Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 ja nu har ikke eg fått noen av bryllupstinga enda fordi kineserne har nyttårsfeiring....men venter spent på resultatet......kjenner en skredder som kan gjøre justeringer, men vet ikke ka eg trenger før kjolen kommer. eg prøver å være nøye med å se de som gir dårlig feedback til selgere for å se ka problemet har vært, som oftest tror eg at det er treig levering.... Skal du bruke kjolen din kittybambi?? eller går de penga ut vinduet..?går ikke an å fikse på hos en skredder? Skal ikke bruke kjolen nei, har bestilt ny Det var jo en sjanse jeg tok og som jeg dessverre tapte penger på. Men men. Sånn er jo det! Håper du blir fornøyd med kjolen og tingene dine når de får sendt avgårde
Neytiri Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2009 Uff kjipt det Håper nye kjolen din er bra da!!! Ja får krysse fingra når tinga når frem.....
Gjest Lucky me Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Har dere klaget til selgerne da?? Har hørt at selgere vanligvis er greie å rette feil, men så vet eg også at frakta er såpass dyr at kanskje det ikke er verdt det? klaget?hva hjelper det da?det koster mer å sende den i retur enn hele kjolen til sammen, og de vile dessuten ikke ha de i retur:( jeg har også vært "uheldig" med to kjoler, så det var penger rett ut av vinduet det å.Siden vi ikke har allverdens god rår, ble det til at jeg bestilte kinasydd kjole gjennom en norsk nettbutikk.mye enklere å forholde seg til og de gir ikke fra seg en kjole som ikke er 100%. det er lov å prøve seg,men tror en skal være heldig for å treffe riktig
Neytiri Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2009 (endret) klaget?hva hjelper det da?det koster mer å sende den i retur enn hele kjolen til sammen, og de vile dessuten ikke ha de i retur:( jeg har også vært "uheldig" med to kjoler, så det var penger rett ut av vinduet det å.Siden vi ikke har allverdens god rår, ble det til at jeg bestilte kinasydd kjole gjennom en norsk nettbutikk.mye enklere å forholde seg til og de gir ikke fra seg en kjole som ikke er 100%. det er lov å prøve seg,men tror en skal være heldig for å treffe riktig ja skjønner at det kan være for dyrt å sende tilbake.....Selgerne eg har snakket tar som oftest retur....ikvertfall den eg har holdt meg til.......bare lurte siden eg også har bestilt kjole fra ebay..... ville bare høre med kosn erfaringer folk har med det....virker som mange er fornøyde, men også noen som har dårlig erfaring....... tror uansett om eg har handlet masse på ebay, så er eg skeptisk til den dagen eg faktisk får kjolen i hånda og ser for meg selv. Endret 1. februar 2009 av icechick
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 2. februar 2009 #14 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har kjøpt mange ting på ebay, og blir stort sett alltid fornøyd, men brudekjolen ville jeg ikke kjøpe der, den kjøpte jeg i butikk i Norge. Jeg stoler ikke på selgere som ikke har bilder av kjolene de faktisk syr, men bilder av modeller som de etterligner. Fant en som hadde mange flotte kjoler, men de bildene jeg fant hvor det stod "real sample" stod ikke i stil til de andre bildene. Det var helt tydelig en annen kvalitet på stoff og broderier, og jeg tror neppe jeg hadde blitt fornøyd med en sånn kjole, selv om den var billig. Men, et spørsmål til dere som kjøper kjolen deres på nettet etter å ha prøvd i butikker her i Norge: Får dere ikke litt dårlig samvittighet av å bruke timesvis (!) av tiden til de som jobber i butikkene hvis dere vet at dere ikke skal handle der? Forloveden min driver en butikk hvor de selger elektronikk, og det er ikke uvanlig at folk er der i maaange timer, spør og graver om alt mulig og får topp service (En liten butikk, ikke kjede). Så sier de "flott produkt, det skal jeg gå hjem og kjøpe på nettet". Er det bare jeg som synes det er frekt? De som driver butikkene lever jo av det, og jeg vet om maaange som har måtte legge ned driften fordi de nå bare blir brukt som informasjonssteder av folk som vil spare noen kroner via netthandel. Og ofte er det ikke snakk om mer en kanskje 100 kroner billigere...
angara Skrevet 2. februar 2009 #15 Skrevet 2. februar 2009 Men, et spørsmål til dere som kjøper kjolen deres på nettet etter å ha prøvd i butikker her i Norge: Får dere ikke litt dårlig samvittighet av å bruke timesvis (!) av tiden til de som jobber i butikkene hvis dere vet at dere ikke skal handle der? Forloveden min driver en butikk hvor de selger elektronikk, og det er ikke uvanlig at folk er der i maaange timer, spør og graver om alt mulig og får topp service (En liten butikk, ikke kjede). Så sier de "flott produkt, det skal jeg gå hjem og kjøpe på nettet". Er det bare jeg som synes det er frekt? De som driver butikkene lever jo av det, og jeg vet om maaange som har måtte legge ned driften fordi de nå bare blir brukt som informasjonssteder av folk som vil spare noen kroner via netthandel. Og ofte er det ikke snakk om mer en kanskje 100 kroner billigere... Enig med deg. Det man betaler for i butikkene, som gjør det dyrere enn på nettet, er jo den servicen før/under og etter kjøpet, samt enkle returordninger. Selv valgte jeg å ta sjansen på ebay, og ble veldig fornøyd, og har ikke prøvd en eneste kjole eller annet tilbehør i en brudeforretning. Men når sant skal sies, så kan det jo hende at det går litt begge veiene. kanskje flere tar turen innom en elbutikk/brudekjolebutikk med den hensikten å bare se før de handler på nettet, og så slumper de til å finne noe fint på salg der, eller noe annet som de slår til på?
øyenstikker Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Jeg hadde aldri handlet på ebay før jeg begynte å handle inn til bryllupet. jeg satte meg godt inn i det, og var nøye med å velge forhandlere. Jeg ble fornøyd med ALT jeg kjøpte, og er såå glad for at jeg valgte å kjøpe på ebay! jeg har spart mange mange tusen kroner, sparte over 10000 bare på å kjøpe kjole der Men må si jeg lette veldig etter seriøs forhandler for å kjøpe kjole. jeg fant tilslutt en forhandler som hadde bilder av kjoler de selv hadde sydd, og IKKE bilder av designerkjoler. Min kjole ble da akkurat som på bildet, for den viste jo akkurat hvordan den var. Stoffet var skikkelig ekslusivt og tykt, og krøllet nesten ikke. Sømmene var skikkelige og perlene var skikkelig håndverk. Måtte legge den opp litt, og sydamen min ble skikkelig imponert over kvaliteten på kjolen min. Her er min liste over hva jeg kjøpte på ebay: *Tiara *Slør *underskjørt *skikkelig korsett *sko *Kjole *brosje *Brudepikekjoler *Vest til brudgom jeg har bare positive erfaringre med ebay, men er lurt å bruke mye tid på å lete, så man finner gode forhandlere. Og les tilbakemeldingene... *Kravat til brudgom
Gjest nyj Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 Jeg hadde aldri handlet på ebay før jeg begynte å handle inn til bryllupet. jeg satte meg godt inn i det, og var nøye med å velge forhandlere. Jeg ble fornøyd med ALT jeg kjøpte, og er såå glad for at jeg valgte å kjøpe på ebay! jeg har spart mange mange tusen kroner, sparte over 10000 bare på å kjøpe kjole der Men må si jeg lette veldig etter seriøs forhandler for å kjøpe kjole. jeg fant tilslutt en forhandler som hadde bilder av kjoler de selv hadde sydd, og IKKE bilder av designerkjoler. Min kjole ble da akkurat som på bildet, for den viste jo akkurat hvordan den var. Stoffet var skikkelig ekslusivt og tykt, og krøllet nesten ikke. Sømmene var skikkelige og perlene var skikkelig håndverk. Måtte legge den opp litt, og sydamen min ble skikkelig imponert over kvaliteten på kjolen min. Her er min liste over hva jeg kjøpte på ebay: *Tiara *Slør *underskjørt *skikkelig korsett *sko *Kjole *brosje *Brudepikekjoler *Vest til brudgom jeg har bare positive erfaringre med ebay, men er lurt å bruke mye tid på å lete, så man finner gode forhandlere. Og les tilbakemeldingene... *Kravat til brudgom hva er navnet på selgeren?
Neytiri Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har kjøpt mange ting på ebay, og blir stort sett alltid fornøyd, men brudekjolen ville jeg ikke kjøpe der, den kjøpte jeg i butikk i Norge. Jeg stoler ikke på selgere som ikke har bilder av kjolene de faktisk syr, men bilder av modeller som de etterligner. Fant en som hadde mange flotte kjoler, men de bildene jeg fant hvor det stod "real sample" stod ikke i stil til de andre bildene. Det var helt tydelig en annen kvalitet på stoff og broderier, og jeg tror neppe jeg hadde blitt fornøyd med en sånn kjole, selv om den var billig. Men, et spørsmål til dere som kjøper kjolen deres på nettet etter å ha prøvd i butikker her i Norge: Får dere ikke litt dårlig samvittighet av å bruke timesvis (!) av tiden til de som jobber i butikkene hvis dere vet at dere ikke skal handle der? Forloveden min driver en butikk hvor de selger elektronikk, og det er ikke uvanlig at folk er der i maaange timer, spør og graver om alt mulig og får topp service (En liten butikk, ikke kjede). Så sier de "flott produkt, det skal jeg gå hjem og kjøpe på nettet". Er det bare jeg som synes det er frekt? De som driver butikkene lever jo av det, og jeg vet om maaange som har måtte legge ned driften fordi de nå bare blir brukt som informasjonssteder av folk som vil spare noen kroner via netthandel. Og ofte er det ikke snakk om mer en kanskje 100 kroner billigere... Har ikke prøvd den kjolen i butikken. Bestemte langt etter prøving å kikke på nettet etter en kjole. Siden eg hadde god erfaring med ebay for alle de andre tinga eg har kjøpt tidligere. eg må si at dette er ikke bare i brudesalongene. eg er frisør og får hele tiden spørsmål om kosn folk skulle farge seg, ka dem kler og bla bla....så går dem i butikken og kjøper hjemmefarge.....tror man må se bort fra sånt. Min mening ikvertfall... Jeg hadde aldri handlet på ebay før jeg begynte å handle inn til bryllupet. jeg satte meg godt inn i det, og var nøye med å velge forhandlere. Jeg ble fornøyd med ALT jeg kjøpte, og er såå glad for at jeg valgte å kjøpe på ebay! jeg har spart mange mange tusen kroner, sparte over 10000 bare på å kjøpe kjole der Men må si jeg lette veldig etter seriøs forhandler for å kjøpe kjole. jeg fant tilslutt en forhandler som hadde bilder av kjoler de selv hadde sydd, og IKKE bilder av designerkjoler. Min kjole ble da akkurat som på bildet, for den viste jo akkurat hvordan den var. Stoffet var skikkelig ekslusivt og tykt, og krøllet nesten ikke. Sømmene var skikkelige og perlene var skikkelig håndverk. Måtte legge den opp litt, og sydamen min ble skikkelig imponert over kvaliteten på kjolen min. Her er min liste over hva jeg kjøpte på ebay: *Tiara *Slør *underskjørt *skikkelig korsett *sko *Kjole *brosje *Brudepikekjoler *Vest til brudgom jeg har bare positive erfaringre med ebay, men er lurt å bruke mye tid på å lete, så man finner gode forhandlere. Og les tilbakemeldingene... *Kravat til brudgom Så bra med positive erfaring!!! Kan eg spørre hvilken selger du brukte??? Har fått underskjørtet i dag, fra kina, perfekt!!!kostet meg 202kr. med frakt
øyenstikker Skrevet 2. februar 2009 #19 Skrevet 2. februar 2009 Jeg kjøpte fra flere forskjellige leverandører. Men kjolen min kjøpte jeg hos her:http://stores.ebay.com/Cinderellas-Bridal-Shop_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ9QQtZkm
Neytiri Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #20 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kjøpte fra flere forskjellige leverandører. Men kjolen min kjøpte jeg hos her:http://stores.ebay.com/Cinderellas-Bridal-Shop_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ9QQtZkm Ja kjenner en annen som giftet seg i fjor og hun var så fin i sin kjole fra samme selger. Drømmekjolen min var desverre ikke der, men godt rykte uansett!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå