KristineT Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har en kastrert og vaksinert inne katt som dei siste dagene har vert plaget med diare. Han spiser og drikker normalt(dvs han spiser litt mere en normalt)men etter nesten hver gang han har spist er det rett på do og det er bløt avføring. Han er delvis langhåret,så det setter seg avføring i pelsen der bak. Dette lukter og han drar da med seg rundt leiligheten. Jeg må klippe og vaske pelsen hans pga lukt. Han virker helt fin form utover diare. Kan nemnes at han har vært på kattepensjonat,men det var i jula. Noen som har noen gode råd for hva jeg skal gjøre? Noe jeg kan gi han for diaren? Og er det noen som har et godt tips om hvordan jeg kan få vasket pus der bak slik at han ikke går rundt å lukter? Han HATER å bli vasket, er en kamp. Jeg har tenkt å kontakte vetrinær over helga om han ikke er bedre.
KristineT Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2009 Ormekur? Det har han fått.. Noe flere gode råd?
Aurora M. Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Det kan jo være alt mulig. For raskt bytte av for, feil for, for mye våtfor, stress, virus o.s.v. Det finnes noe som heter ZooLac som du får kjøpt hos Veterinær (og apotek om jeg ikke husker feil) som kan hjelpe hvis magen bare er litt løs. Det er jo også forskjell på diare (rennende avføring maaange ganger om dagen), og løs avføring 2-3 ganger daglig. Oppsøk veterinær snarest mulig er mitt råd, siden katter fort dehydreres.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Noe jeg kan gi han for diaren? Biola (syrnet lettmelk) uten smakstilsetting, fungerer bra mot diare / løs avføring. Det bruker jeg både til katten og hunden. Og de liker det veldig godt!
TurboLotte Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Hmm.. jeg hadde først og fremst fjernet all våtfor. Kjøp kun egnet tørrfor hos veterinær. Myyye billigere! Kattene spiser etterhvert ca tilnærmet 1 liten kaffekopp om dagen bare. Og får i seg masse næring. Supermarkedmat er bare fyllstoff og dritt. Desverre. Ormekur, er jo nevnt. Jeg hadde tatt h*n med til dyrlegen jeg. Våtservietter, som man bruker til babyer er kjekt å tørke med. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå