Gjest født i går Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Ok: To møtes. Hun er egentlig bare ute etter en ting, og de treffes flere ganger bare for sex. Han har altså løpende tilgang på det man skulle tro han er ute etter. Men han vil tydeligvis ha mer. Han skrur på sjarmen, ber henne med ut, legger mye flid i det, og prøver hardt og fremstå som en bra mann. Sier han er bra, ærlig, veldig trofast, prøver kort og godt å fremstille seg selv som drømmemannen. Hun er ganske passiv og likeglad, bortsett fra i senga, er jo egentlig ikke ute etter noe annet enn litt gøy og synes han prøver litt for hardt. Han spør henne ut, hun får inntrykk av at han prøver å kategorisere henne og "få tak" på henne, men hun er ikke så interessert i å brette ut sjela si og prøver derfor å gjøre seg litt uinteressant. Han gir seg ikke, og spør stadig vekk "Er du en good- eller badgirl?" "Pleier du å være i lange forhold?" og følger opp med hvor bra han selv er. Prøver hardt å vinne tillit... hun synes nesten han er litt rar. Dette "forholdet" pågår i noen måneder. Hun får så greie på at fyren har kjæreste. Han konfronteres, hvorpå han får regelrett panikk og nærmest løper ut av leiligheten hennes. Hun får noen desperate SMS'er om at forholdet har gått litt dårlig i det siste. Etter en stund møtes de tilfeldigvis. Hun spør tørt hvordan det går med kjærligheten, og han tar på seg en overlegen mine og sier "jo takk, det går kjempebra, vi hadde bare litt problemer men nå elsker vi hverandre høyere enn noen gang." Hver gang de treffes tilfeldig etter dette er han frekk og ubehagelig, selv om hun ikke sier noe. (Snakker dritt om henne når han har drukket, f.eks.) Det viser seg at det bare er et par bekjentskapsledd mellom henne og kjæresten hans, og gjennom disse får kjæresten hans greie på det, uten at hun har noen intensjoner om hevn. Han sender da kjefte-sms til henne: "Takk for at du prøver å ødelegge livet mitt, jævla hevnlystne bitch!" Så da kommer spørsmålet mitt: Hva i HULESTE er poenget med å legge så mye i å fremstille seg selv som så fantastisk bra hvis man allerede har fått det man er ute etter og egentlig bare er en drittsekk? - Han kunne ha funnet noen som hadde vært med på flørten? Han kunne ha sagt at han ikke var ute etter en kjæreste, han ville jo ikke ha mistet henne av den grunn i og med at hun ikke var interessert i mer selv? Han er kjekk nok til å kunne velge. Kan noen vennligst forklare meg, som tydeligvis er født i går, detaljert hva det er som foregår i nøtta på slike menn?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Kanskje han egentlig var klar for å skifte beite, eller i det minste ville han ha kontroll, men fikk det ikke...? Ingenting er som et skadet ego og kanskje jenta utstrålte tidlig uavhengighet og så ble det en utfordring for han å få dette under kontroll. Når han så ble fersket og visste i tillegg at han ikke hadde oppnådd ønsket kontroll, da er det jo bare en ting å gjøre, prøve å snu det hele sånn at han (tror selv) at han ikke mister maska!
Gjest jente i forhold Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Jeg tror han hadde det så dårlig i det forholdet han var i, at han prøvde å se om han kunne få jenta. Ikke bare i seng men også få jenta til å være i forhold med han. Men bare for å få opp selvtilitten om han hadde sjangs til å få en annen kjæreste. Nå treger han tydeligvis og er livredd jenta skal bissle til kjæresten han. Og hvis det er du som er jenta, synes jeg du skal si det til kjæresten. Vi jenter MÅ stå opp for hverandre!! Om menn er utro så synes jeg vi jenter skal fortelle det til dama. Menn kan ikke tro de kommer ut av det hver gang.
Gjest StockDama Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Han er gal...rett og slett. Finns ikke vett i det mannfolket.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Sånne mannfolk er ikke verd å analysere. Se på han som emosjonelt tilbakestående, og ikke kast bort en tanke mer på han.
Gjest født i går Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Kanskje han egentlig var klar for å skifte beite, eller i det minste ville han ha kontroll, men fikk det ikke...? Ingenting er som et skadet ego og kanskje jenta utstrålte tidlig uavhengighet og så ble det en utfordring for han å få dette under kontroll. Når han så ble fersket og visste i tillegg at han ikke hadde oppnådd ønsket kontroll, da er det jo bare en ting å gjøre, prøve å snu det hele sånn at han (tror selv) at han ikke mister maska! Det der hørtes veldig fornuftig ut! Hva ligger egentlig bak et slikt behov for kontroll? Hvorfor vil han ikke bare slappe av og være lykkelig som andre folk? Det er jo tydelig at han blir tiltrukket av avslappa damer som nyter livet.
Gjest født i går Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tror han hadde det så dårlig i det forholdet han var i, at han prøvde å se om han kunne få jenta. Ikke bare i seng men også få jenta til å være i forhold med han. Men bare for å få opp selvtilitten om han hadde sjangs til å få en annen kjæreste. Nå treger han tydeligvis og er livredd jenta skal bissle til kjæresten han. Mannen er kjekk og har draget, og vet han kan få en annen kjæreste om han vil. Tror derfor ikke det er som du foreslår, men det kunne ha vært det.
Gjest født i går Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Han er gal...rett og slett. Finns ikke vett i det mannfolket. Hvordan da gal?
Gjest født i går Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 Sånne mannfolk er ikke verd å analysere. Se på han som emosjonelt tilbakestående, og ikke kast bort en tanke mer på han. Er interessert i menneskesinnet, også variasjonene.
Gjest analyst Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Skal prøve å analysere dette her. Jeg tror at det begynte som en historie om en utro type rett og slett. Hvis jenta (elskerinna) har vist at hun bare vil ha sex, og han begynte så å prøve å få henne med på noe mer, så tyder det på to ting; 1. Han vil "temme" hun. Akkurat som en jente hadde prøvd å få en gutt til å bli seriøs hvis det begynte som uskyldig moro. Han vil bevise for seg selv, at han kan få henne i forhold eller hvertfall til å få følelser for han, siden han er så fantastisk. 2. Han begynte selv å få følelser for elskerinna og ville forsikre seg om at det kunne bli noe mer mellom dem før han dumpa dama. Etter at han ble konfrontert, og hadde det plutselig så bra med dama virker bare falskt. Litt sånn "jeg trenger deg ikke, du var ingenting for meg, jeg elsker dama mi" etter at han ble avvist til tross for sine mange forsøk. Det betyr at han mislyktes i å temme elskerinna, eller at han ble såret for at hun ikke ville ha han til noe mer. At han er så frekk og ekkel i ettertid, er bare barnslig. Han er ikke flink til å takle nederlag, enten det gjelder egoet eller hjertet hans. Noen mennesker har ikke like god kontroll på såre følelser. Noen kan gå med hodet hevet, noen kan innrømme sine feil og prøve å gjøre ting godt igjen. Andre fortsetter å drite seg ut, gjemmer seg, nekter for alt,blir barnslige og drittsekker. Ser ikke at han er noe gal eller en forferdelig mann. Han er bare forferdelig barnslig.
Gjest født i går Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Skal prøve å analysere dette her. Jeg tror at det begynte som en historie om en utro type rett og slett. Hvis jenta (elskerinna) har vist at hun bare vil ha sex, og han begynte så å prøve å få henne med på noe mer, så tyder det på to ting; 1. Han vil "temme" hun. Akkurat som en jente hadde prøvd å få en gutt til å bli seriøs hvis det begynte som uskyldig moro. Han vil bevise for seg selv, at han kan få henne i forhold eller hvertfall til å få følelser for han, siden han er så fantastisk. 2. Han begynte selv å få følelser for elskerinna og ville forsikre seg om at det kunne bli noe mer mellom dem før han dumpa dama. Etter at han ble konfrontert, og hadde det plutselig så bra med dama virker bare falskt. Litt sånn "jeg trenger deg ikke, du var ingenting for meg, jeg elsker dama mi" etter at han ble avvist til tross for sine mange forsøk. Det betyr at han mislyktes i å temme elskerinna, eller at han ble såret for at hun ikke ville ha han til noe mer. At han er så frekk og ekkel i ettertid, er bare barnslig. Han er ikke flink til å takle nederlag, enten det gjelder egoet eller hjertet hans. Noen mennesker har ikke like god kontroll på såre følelser. Noen kan gå med hodet hevet, noen kan innrømme sine feil og prøve å gjøre ting godt igjen. Andre fortsetter å drite seg ut, gjemmer seg, nekter for alt,blir barnslige og drittsekker. Ser ikke at han er noe gal eller en forferdelig mann. Han er bare forferdelig barnslig. Veldig interessant. Men hvorfor tør man ikke forlate dama uten å vite at man har noe nytt å gå til? Under konfrontasjonen: Hun sa hva hun mente om menn som han, og tok dette ganske hardt da hun selv har blitt bedratt for ikke så lenge siden. Hun prøvde også å teste han ut, og han sa ting som Jeg vet ikke, Jeg kjenner deg jo ikke så godt ennå, Jeg vil ikke såre henne, Du kan vel uansett ikke stole på meg noen gang nå. Spak og på gråten. Men ser han det ikke selv, det at det er sånt sprik mellom det han gjør og det han fremstiller seg som? Ser han virkelig på seg selv som en trofast og bra mann?
Terje79 Skrevet 2. februar 2009 #12 Skrevet 2. februar 2009 Ikke at jeg faktisk har vært i samme situasjon, men om et brudd er nært forestående så vil mange menn automatisk søke en ny person til å erstatte den de har et forhold med. For en god del betyr dette sexrelaterte personer, men siden han allerede hadde tilgang på den biten vil jeg tro at det var mer ute etter å finne en, som analyst og andre sier det, å ha litt kontroll over. For meg høres det ut som han var ute etter å kunne hoppe rett over i et forhold som var sikkert.. der han fikk alt han hadde, uten stopp. Dette er ganske atypisk for personer som ikke er istand til å håndtere sine egne følelser.. de skjuler dem ved å bruke andre mennesker til å kamuflere det. Mest sannsynlig ville et sånt grunnlag destruere det evt nye forholdet, og jeg må faktisk si meg enig med ovennevnte her at dere burde stå sammen mot den form for oppførsel. det er ikke bare misbruk av motpartens følelser, men også veldig ødeleggende for den som gjør det. Mentalt sett er ikke dette gamle karen.. han har enda til gode å takle sine egne følelser.
Gjest født i går Skrevet 2. februar 2009 #13 Skrevet 2. februar 2009 Ikke at jeg faktisk har vært i samme situasjon, men om et brudd er nært forestående så vil mange menn automatisk søke en ny person til å erstatte den de har et forhold med. For en god del betyr dette sexrelaterte personer, men siden han allerede hadde tilgang på den biten vil jeg tro at det var mer ute etter å finne en, som analyst og andre sier det, å ha litt kontroll over. For meg høres det ut som han var ute etter å kunne hoppe rett over i et forhold som var sikkert.. der han fikk alt han hadde, uten stopp. Dette er ganske atypisk for personer som ikke er istand til å håndtere sine egne følelser.. de skjuler dem ved å bruke andre mennesker til å kamuflere det. Mest sannsynlig ville et sånt grunnlag destruere det evt nye forholdet, og jeg må faktisk si meg enig med ovennevnte her at dere burde stå sammen mot den form for oppførsel. det er ikke bare misbruk av motpartens følelser, men også veldig ødeleggende for den som gjør det. Mentalt sett er ikke dette gamle karen.. han har enda til gode å takle sine egne følelser. Og nå blir han i forholdet med kjæreste nr 1 for å slippe å takle følelser ved et brudd? Må alltid ha noen? (hvorfor?) Han reagerte som et barn som var redd for å bli forlatt da han ble konfrontert. Han er også flink med ord og kan virke svært moden og reflektert. Er dette en slags splittelse i selvet?
Terje79 Skrevet 2. februar 2009 #14 Skrevet 2. februar 2009 Ja.. siden han ikke fikk elskerinnen vil jeg anta at han gir alt for å bli værende der han er.. Jeg er ikke sånn person selv.. bare rett etter et brudd.. så.. akkurat det å måtte ha noen der er litt vanskelig for meg å beskrive, men jeg vil tro at den ligger forankret i en fortid der det å være ensom/alene er relatert med en vond erfaring.. Så.. istedet for å håndtere den erfaringen og gro på den, velger han å blokkere den ute ved å hoppe fra en til en annen gjennom livet. På den måten slipper han å konfrontere en vond følelse.. Dessverre vil ikke dette fungere, og i 9/10 tilfeller vil han garantert ende opp med å miste en person han blir virkelig glad i i tillegg til å falle ned i brønnen av fortidsfølelser som fortsatt er der. evnen til å formulere seg bra ligger i forsvarsmekanismen overfor de ovennevnte følelsene.. som en måte å overleve på, så har han tilpasset taleevnene der han ser han får respons.. vil anta at han er flink til å få medlidenhet og støtte fra kvinner.. Mistenker at det som blir sagt i en sånn situasjon er basert på hvordan den som er mottager reagerer. han blir oppfattet som flink til å formulere seg fordi han ser etter dine reaksjoner på ting.. han vet hva du vil høre for å få sympati.
Gjest født i går Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Terje 79: Han har vært sammen med dama i 8 år. I følge våre felles kjente var han de første årene uselvstendig sammen med henne, sammensmeltet på en måte. De senere årene har han virket som om han har fjernet seg fra henne mentalt, såret henne stadig vekk, men han har ikke villet gjøre det slutt. Han har brukt andre jenter til å få sympati, men fikk ingen av Elskerinnen. Hun fikk panikk av at han klenget og ville bli for nære for raskt, noe hun opplevde som unaturlig. (Kalte henne f.eks. "kjæresten sin" etter første møte, og hun måtte poengtere at det var hun ikke.) I begge tilfeller: Uselvstendig og for nær, eller dytte vekk og straffe. Hva slags dynamikk er det?
Terje79 Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 jeg ser fortsatt samme motiv i handlingene du skriver.. han har muligens slutta å være glad i hun han er sammen med, men det stopper han ikke fra å holde fast som best han kan mens han leter etter en ny å gå over til.. uansett blir jo alt dette spekulasjoner med mindre jeg faktisk er han.. noe jeg ikke er.. psykoanalyser er ikke en enkel affære, men selv om det er irrasjonell oppførsel i dine øyne, (og mine forsåvidt) så klarer jeg å se et motiv i det. Hvis første taktikk med å sjarmere noen i senk ikke funker, søk for sympati, når det ikke fungerer, bruk motsatt psykologi.. frys de ut.. Det er som tatt rett ut av en håndbok for players.. Jeg har dog enda til gode å se at siste trinn funker, men det får nå så være.. jeg har ingen ønsker om å faktisk teste det ut. Hvis han tror det er måten å skaffe seg et langvarig forhold på så tar han feil.. men om motivet er å bevise for seg selv at han klarer "å dra damer" så kan jeg se tankegangen.. frist med sjarm og lovnad om stabilt forhold, frys de ut om det kommer noe bedre.. Det er dessverre den form for oppførsel som gjør oss andre litt mer snille og forståelsesfulle mennesker plassert på sidelinja.. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå