Gå til innhold

Hvordan pakker du?

-Fisken-

Hvordan pakker du?  

1. 1. Hvordan pakker du?

• Akkurat passe
      15
    • Altfor mye!
      21
    • Litt lite..
      1

Anbefalte innlegg

jeg har det med å aldri klare å pakke passe med klær!

Enten er det helt feil, altfor mye eller for lite.. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Som deg. Enten for mye, eller for lite. Eller en tredje variant: For mye til sammen (slik at det blir kjempetungt), men for lite av det jeg har bruk for...

Har den stygge uvanen at jeg drar med meg masse pensumlitteratur/faglitteratur. Det er tungt og tar masse plass og er som regel helt bortkastet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel en tendens til å ta med meg alt for mye klær, og for mye feil klær som f.eks bukser til et sted med ca 30 grader om natten og sånn. Men det skal sies at jeg også alltid har et passende sommerantrekk når jeg er på ferie. :wink:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

pakker kvelden i forvegen. Altfor mye klær som man ikke har brukt for.

70% av det jeg blir med hjem ubrukt.

Må ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Synes alltid at jeg greier å ta med meg "feil"klær,jeg.......enten har jeg for lite pen-klær eller for mye - for lite fritidstøy, for mange varme klær, for lite varme klær ...sukk..

-Løsningen for meg:- flere store, flotte sjal som kan brukes når det både er kaldt,varmt eller sånn passe........også supert til å slenge over den ut-brukte lille sorte når man skal dolle seg opp litt om kvelden. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Har samme uvanen som Embla med å ta med pensumlitteratur som aldri blir lest på reiser uansett. Reiser så pass mye at jeg har blitt flink å beregne. Har en "mal" jeg følger når jeg pakker med prioriterte ting. Nr. 1 på lista er viktigst, så pakker jeg til det ikke er mer plass igjen og det pleier å være akkurat passe. Men pensum skal jeg slutte å ta med... Eller... kanskje en bitteliten bok bare, man vet jo aldri... :ler: Men av rare ting som må med er yogamatten (det er lov å le). Deretter kommer et passe lager av reisestørrelser på kosmetikk, så noe make-up, undertøy, basisklær, to par sko og så blir resten av plassen fylt med det av klær som er favoritten for tiden. Fungerer alltid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakker altfor sent, altfor mye og som regel feil.

Hvordan skal jeg ellers få kjøpt meg noe nytt i løpet av ferien...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Pakker altfor sent, altfor mye og som regel feil.

Hvordan skal jeg ellers få kjøpt meg noe nytt i løpet av ferien...?

:ler: Sånn er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Liker ikke å ha så mye med meg, det blir bare borte eller ødelagt. Tar med meg det nødvendige og så kjøper jeg heller nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker også for mye som regel..tenk om jeg får lyst til å ha på meg noe annet :roll: Går jeg inn for å pakke lite blir det FOR lite som allerede nevnt ja :oops: Men har blitt litt flinkere med åra...da jeg var liten måtte jeg ha med alle barbiene også hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var liten måtte jeg ha med alle barbiene også hehe.

*ler* :ler::briller::ler:

da er vi to :hoho:

Lurer på hva de menneskene som ser gjennom bager ol ved innsjekking måtte tro :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adina Madeleine

*ler* :ler::briller::ler:

da er vi to :hoho:

Lurer på hva de menneskene som ser gjennom bager ol ved innsjekking måtte tro :kul:

Ehm... Har vært utsatt for en sånn episode jeg. Hadde vært en tur i min hjemby og skulle være "fraktbyrå" og ta med noen barbier fra noen bekjente til andre bekjente her. Pakket nå ned disse dukkene sirlig i håndbagasjen slik at de lå pent og pyntelig på rekke og rad. Ved gjennomlysingen gjorde vekteren (en kvinnelig) STOOOORE øyne, begynte å le en heller lite undertrykket latter og ropte til sin kollega (også en kvinnelig): "Hoho, kom og se her!". Den andre kom til, stirra på skjermen, ble stum et øyeblikk og begynte å gapskratte hun også. Jeg klistret på mitt beste "later-som-ingenting"-ansikt og skyndte meg å gå videre. :oops:

Det er jo hyggelig å kunne bidra til litt moro i en heller kjedelig (?) jobbehverdag... :murvegg::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Merkelig det der altså...jo mere jeg planlegger jo mere "unyttige" ting har jeg med...

Av og til skulle jeg også ønske at jeg hadd en perfekt kropp, for da kunne jeg gjøre det like enkelt som pakketipsene man leser om i ukebladene. Bruke tubeskjørt f.eks som både topp, kjole og skjørt..Skal slanke meg slik at det går :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg pakker nesten alltid akkurat passe, jeg...... Virker som jeg er den eneste her.... :o

Har reist endel, og begynner å vite hva jeg må ha med. Så lager jeg en pakkeliste noen dager før jeg skal reise, og på den planlegger jeg hva som passer sammen. Feks tar jeg ikke med en bukse hvis det er sånn at den bare passer til den ene toppen jeg har med. Hvis et plagg skal med, må det ha flere kombinasjonsmuligheter i kofferten. På den måten behøver jeg ikke så mye klær for at jeg skal ha noe å bytte på med. Vet at det er skikkelig ukeblad-tips, men det funker faktisk for meg!

Pleier å satse på en svart bukse, gjerne med en svart strikkejakke og en svart genser ved siden av. To-tre topper av forskjellig type - dermed har du flere antrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har blivit rysligt duktig på att packa bra sedan jag började åka motorcykel. Med begränsade packväskor finns inte alternativet att ta med för mycket. Tricket med att utesluta DEN tröjan som inte passar till något och i stället gå för sånt som passar ihop blir också välutnyttjat. Samma sak är med tvättinrättningar - det ÄR inga problem att tvätta på charterorter eller hotell - och vips kan man göra packningen mindre.

Vi åkte på en weekendkonferens (torsdag-söndag) med jobbet till Kreta för något år sedan - jag fick allt packat i en kabinväska på hjul! Flera av mina kvinnliga kollegor hade stora kofferten med sig - och nästan full!

Det är iofs också en vana från när jag veckopendlade i jobbet och inte orkade checka in väskan på internationella flygningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker bestandig altfor mye.. Er helt håpløs når det gjelder å vite hvor mye jeg trenger å ha med.

Så det blir alltid kjempe mye, og jeg må jo ha de skone i TILFELLE, og den toppen til den buksen i tilfelle ditt og datt..

Må nok lære meg å bli flinkere ja...

Gutta er suveren når det gjelder pakking. All ære til de der.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerferie-tur har jeg lært meg å pakke enkelt:

- En ekstra shorts (å bytte med den jeg har på når jeg reiser)

- To t-skjorter / kortermede

- En langbukse

- En tynn genser

- Badebukse / håndkle (Charlotte...)

- Toalettveske

- Pocket-bøker

Det er faktisk nok for ... lengre tid, dersom man er et sted med vaskemulighet!

- Sommersandalene har jeg på når jeg reiser

- Strømper? Nix, det er sommer

- Truser? Se forrige linje... :rodme:

Men så er jeg jo gutt, da - dere jenter har ofte behov for noe mer bagasje... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske flink til å pakke tror jeg.

Men det hender at jeg fyller opp kofferten med sånne ting jeg KANSKJE trenger (og som jeg ikke trenger likevel).

Tar aldri med meg nok lesestoff da.

Jeg tenker alltid på å kjøpe nye klær o.l. på feriestedet. Shampo og balsam, fuktighetskrem o.l. tar jeg nesten aldri med meg. Har sånne prøvepakninger fra ukeblader med meg til de to første dagene. Tror nok at dette henger igjen fra den gangen shampoen hadde gått lekk i kofferten. Selv om den var pakket inn i en pose, så luktet det ikke særlig morsomt av klærne mine.

Dessuten VET jeg at jeg kommer til å bruke noen plagg mer enn andre. Kjøper som regel et eller annet vaskepulver til håndvask og vasker slike plagg før de rekker å bli møkkete. Det er jo så fort gjort (om man har mulighet til å vaske der man bor da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...