Gå til innhold

Holdbarhet på maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant noe maling i boden som var til overs eter at vi malte kjøkkenet. Er denne malingen fremdeles brukbar eller er det bare å kvitte seg med den og kjøpe ny? Den har stått i flere år, ca 3 år hvis jeg ikke tar feil.

Skrevet

Det står kanskje 1 års holdbarhet etter den er blandet. Men jeg ville åpnet boksen/spannet og vurdert konsistens og lukt. Rør med en pinne. Ser den bra ut hadde jeg prøvd:)

Skrevet

Jeg ville åpnet og rørt litt i den, dersom det er snerk eller bunnfall som du ikke får rørt ut ville jeg ikke har brukt den.

Gjest padawan
Skrevet

det er litt bob bob å bruke maling som er såpass gammel. du kan først røre den ut og se på konsistensen. Hvis ikke det går kan du ta den med til en jernvarebutikk og spørre om de kan riste den for deg i ristemaskinen sin. for raskere å få opp bunnfallet kan du putte en eller to muttere i malingen før den ristes. du vil da få samme effekt som i en sprayboks for å få ristet opp malingen.

Skrevet
Jeg ville åpnet og rørt litt i den, dersom det er snerk eller bunnfall som du ikke får rørt ut ville jeg ikke har brukt den.

Det er bare å sile malingen gjennom ei nylonstrømpe det, så er den uten både bunnfall og rester av snerk. :)

• 3 år senere...
Skrevet

Det er bare å sile malingen gjennom ei nylonstrømpe det, så er den uten både bunnfall og rester av snerk. :)

Hvis det er husmaling for utebruk fungerer slik insektsduk man bruker i luftespaltene på loftet fint.

Den har litt grovere ruter, leveres på rull og er laget av plast.

Dytt en liten bit ned i et spann og dra et par runder med tape på utsiden.

Så er det bare å helle malingen oppi.

Det går fortere og beskytter strømpeskuffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...