Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 men jeg spør uansett. jeg har de siste ukene hatt ostesmørbrød til kveldsmat(2 skiver og ost) og smeltet det i microen. når smørbrødet var ferig var osten liksom gått inn i brødet slik at man ikke så osten nesten. Jeg bestemte meg idag for å prøve ostesmørbrød på et rundstykke. når jeg smeltet osten gikk ikke osten inn i brødet, men lå oppå.(vanskelig å forklare. men det jeg lurer på er, om det blir mer eller mindre kalorier av den grunn. Føler nesten at osten "forsvant" på den første metoden... blir veldig glad for seriøse svar. takk!
Chanel.No5 Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 men jeg spør uansett. jeg har de siste ukene hatt ostesmørbrød til kveldsmat(2 skiver og ost) og smeltet det i microen. når smørbrødet var ferig var osten liksom gått inn i brødet slik at man ikke så osten nesten. Jeg bestemte meg idag for å prøve ostesmørbrød på et rundstykke. når jeg smeltet osten gikk ikke osten inn i brødet, men lå oppå.(vanskelig å forklare. men det jeg lurer på er, om det blir mer eller mindre kalorier av den grunn. Føler nesten at osten "forsvant" på den første metoden... blir veldig glad for seriøse svar. takk! Osten synker nok bare inn i skiven din desverre. Den fordamper ikke.. Men hvorfor den ikke gjør det på rundstykket vet jeg ikke, kommer vel an på hva brødet og rundstykket inneholder av ingredienser kanskje...
Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Osten synker nok bare inn i skiven din desverre. Den fordamper ikke.. Men hvorfor den ikke gjør det på rundstykket vet jeg ikke, kommer vel an på hva brødet og rundstykket inneholder av ingredienser kanskje... føler bare det ble mindre kalorier. men tar kansje feil? heh
Gjest CookieMonster Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Det som uansett hadde fordamet hadde jo vært vannet og det er nok ikke det som skaper kaloriene i ost. Det er nok like mange av de uansett du
Rødtoppen86 Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Er nok fortsatt like mange kalorier Bare trukket inn i brødet som nevnt over. Osten kan nok ikke forsvinne. Vet ikke om det er noe forskjell på smeltet og ikke smeltet ost når det kommer til hvordan fettet blir, men kaloriene er der uansett.
Gjest Ludovie Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Hvordan i all verden mener du at kaloriene skal ha forsvunnet? :klø: Som noen sa tidligere i denne tråden, er det eventuelt vann som fordamper og forsvinner. Og dette spiller jo ingen som helst rolle når det gjelder verken næringsinnhold eller kaloriinnhold.
Chanel.No5 Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Men en ting er sikkert og det er at du fremdeles skal kose deg med osteskivene dine selv om osten ikke fordamper under varmingen =)
Megana Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 ehm, nei. Kaloriene fordamper ikke selv om osten smelter inn i brødskiva. Et ostesmørbrød er fortsatt et ostesmørbrød
Kamikatze Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Alle kaloriene er tilstede. Også etter at det er tygget og svelgt. Det eneste du har tapt ved at osten smelter ned i bakverket, er at det blir mindre luft, og mer kompakt. Det er de samme kaloriene, for luft har ikke noen kalorier. Men det smaker mye bedre å ta ostesmørbrødet i steikeovnen eller oppned på steikepanne.
Gjest *smak* Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Jeg synes ikke osteskiver er godt når man lager det i microen. Mye bedre å steke osteskivene på svak varme i panne med lokk på, da blir osten kjempegod!
Kamikatze Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Jeg liker den nå best uten lokk, jeg da. Med lokk blir brødet så lett "vassent", uten blir det "ferskere".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå