Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg søker og søker og leter og leter, men jeg synes det er vanskelig å finne ut hva de økonomiske kostnadene rundt IVF/ICSI er! Kan noen hjelpe?

Lett å finne ut hva det koster privat. Men hva med i det offentlige?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det, betaler man 1500kr i egenandel per forsøk ved offentlig behandlingsinstitusjon. I tillegg kommer kostnader for medisiner. Her må man selv betale medisiner (nesespray, sprøyter...), men dersom den totale kostnaden overstiger 15000kr, vil man kunne få overskytende beløp refundert av Nav.

Ved tre forsøk vil det dermed beløpe seg til 19500kr.

Medisinkostnadene avhenger bl.a av hvor stor mengde man behøver for å "klargjøre" kroppen til forsøket. Dette finner legen ut ved forsamtalen. Da tar legen UL, ser på egglederne og ser på eggposene. Utifra dette og vekt/alder bestemmer legen hvilken dosering man skal bruke i hormon-sprøytene. I alle fall slik det var med meg.... Her blir det forsøk i slutten av mars:)

Skrevet
Slik jeg har forstått det, betaler man 1500kr i egenandel per forsøk ved offentlig behandlingsinstitusjon. I tillegg kommer kostnader for medisiner. Her må man selv betale medisiner (nesespray, sprøyter...), men dersom den totale kostnaden overstiger 15000kr, vil man kunne få overskytende beløp refundert av Nav.

Ved tre forsøk vil det dermed beløpe seg til 19500kr.

Medisinkostnadene avhenger bl.a av hvor stor mengde man behøver for å "klargjøre" kroppen til forsøket. Dette finner legen ut ved forsamtalen. Da tar legen UL, ser på egglederne og ser på eggposene. Utifra dette og vekt/alder bestemmer legen hvilken dosering man skal bruke i hormon-sprøytene. I alle fall slik det var med meg.... Her blir det forsøk i slutten av mars:)

Tusen takk for svar!

Så fantastisk at dere er i gang! gratulerer og lykke til!!

Jeg går fremdeles og venter på undersøkelse av egglederne - men har blitt gitt svært dårlige prognoser av leger, så jeg driver og leser litt rundt omkring. Har nå 20 mnd med prøving bak meg, uten noe resultat.

Jeg er svært takknemlig for at evt defekte eggledere ikke berøver meg fra sjansen til å bli mamma. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...