Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Er det slik hvis en middels kjekk fyr, av den typen som er hyggelig men som sikkert ingen snur seg etter på gata, får napp hos en veldig veldig pen jente så tror han at han kan få hvem som helst så velger å droppe jenta for å sikte _enda_ høyere? Er nemlig en fyr jeg har en liten crush på, jeg vil si vi er på samme nivå utseendemessig, tenker det hadde vært håp for oss oss for noen måneder siden, men etter han hadde et kortvarig forhold med en skjønnhet så har jeg merket at han har blitt litt høy på pæra, så har mistet litt håpet. Nå sikter han bare "der oppe" selv om han i andres øyne ikke er noe særlig (dette vet jeg med sikkerhet selv om jeg liker han) Er det mulighet for at han bare er sånn til han finner ut at han bare var heldig med henne å glir ned på jorden igjen om en liten stund når han ikke får napp andre steder? Merker jeg er irritert på han, men klarer ikke slutte å tenke på han så kommer meg ikke helt videre uansett:/ Er dere virkelig så overfladiske altså?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Gutter ser ikke bare på utseende. Det er endel helhet også inne i bilde. Eller ihvertfall når en gutt er seriøs. Jeg vet ikke hvor gammel gutten er. Men jeg var desverre slik etter min første kjæreste. Hun var første dama jeg hadde sex med, var 18 år. Vi var sammen i 2 måneder, og så følte jeg det stagnerte noe veldig. Hun ville liksom bare "sitte i sofaen og spise potetgull" og bare være vi to. Jeg følte faktisk at jeg måtte "dele megselv med verden". Det er fucked, men det var slik jeg tenkte. Så jeg gjorde det slutt og begynte nytt liv. Konklusjonen er at menn kan få store egoer. MEN, det betyr ikke at de ikke kan komme ned på jorda igjen. Bare prøv deg. Hva har du å tape? Du har alt å vinne.
Gjest Gjest_lana_* Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Her tror jeg vel heller det er du som er overflatisk, som i det hele tatt klarer å koke sammen noe sånt som dette. Du fokuserer veldig på hvor folk er på din skjønnhetsskala, og at de må velge folk som er på sitt eget nivå på denne skalaen. Heldigvis er det ikke sånn i virkeligheten. Andre ting spiller inn, og heldigvis har ikke alle samme smak.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Tror nok det er du som er litt innbilsk her altså, "veldig pen jente"...
MonicaR Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Er du sikker på at han "sikter der oppe", da....? Jeg tenker bare litt "motsatt" akkurat nå og ser litt ut i fra meg selv... Jeg var sammen med en VELDIG pen mann for noen år tilbake. Nå snakker jeg virkelig billedskjønn. MEN.... Det ville jo aldri fått meg til å bare gå etter "de pene" her i verden...!! Det er jo ikke DET det bunner ned i, selv om jeg har fått merke det i etterkant; Min kjæreste er litt opphengt i at "han var penene enn meg", og "du kan få hvem du vil"... Ja.... Men jeg HAR jo den jeg vil!!!!! Pen... Det kommer jo HELT an på øyet som ser... De jeg har vært sammen med er alle pene i mine øyne.. Fordi jeg faller for noe de har, og jo dermed BLIR de pene for MEG. :rødme: Noen er av den typen som mange synes er pene, og noen er av den typen som noen (altså ferre) synes er pene... Men poenget er at for MEG så er den kjæresten jeg har NÅ den peneste som finnes!!! Ikke han som var så "billedskjønn"....
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Er det slik hvis en middels kjekk fyr, av den typen som er hyggelig men som sikkert ingen snur seg etter på gata, får napp hos en veldig veldig pen jente så tror han at han kan få hvem som helst så velger å droppe jenta for å sikte _enda_ høyere? Er nemlig en fyr jeg har en liten crush på, jeg vil si vi er på samme nivå utseendemessig, tenker det hadde vært håp for oss oss for noen måneder siden, men etter han hadde et kortvarig forhold med en skjønnhet så har jeg merket at han har blitt litt høy på pæra, så har mistet litt håpet. Nå sikter han bare "der oppe" selv om han i andres øyne ikke er noe særlig (dette vet jeg med sikkerhet selv om jeg liker han) Er det mulighet for at han bare er sånn til han finner ut at han bare var heldig med henne å glir ned på jorden igjen om en liten stund når han ikke får napp andre steder? Merker jeg er irritert på han, men klarer ikke slutte å tenke på han så kommer meg ikke helt videre uansett:/ Er dere virkelig så overfladiske altså? Jeg tror definitivt du er inne på noe. Selv er jeg en "skjønnhet" og jeg har absolutt merket at jeg har blåst opp egoet på gutter jeg har vært sammen med. Jeg går ikke etter utseende selv, så jeg ender ofte opp med gutter som rent utseendemessig sett liksom skal spille i noen ligaer under. Etter et forhold med meg, så kan jeg love deg at de har høynet kravene noe ekstremt. Det er en tendens jeg har sett og erfart, faktisk blitt fortalt direkte av noen. En fyr takket meg etterpå fordi at han innså at han hadde draget og kunne sikte høyere enn han hadde trodd, en annen som hadde kjempelav selvtillit når jeg møtte ham sa faktisk ordrett da det ble slutt at han "måtte dele seg selv med verden". Han jeg er sammen med nå har sagt noe lignende om en eks av seg, han innså plutselig da at han måtte sikte høyt og ikke nøye seg med "dårlig kvalitet". Dette var ment om personligheten og altså, men spesielt utseende - han innrømte glatt ut at han var kresen og overfladisk, og at dette var noe som hadde kommet etter han var sammen med denne vakre piken. Tror forresten ikke det er utelukkende fordi jeg er pen at de går ut av forholdet og tror de er Don Juan, jeg er veldig flink til å blåse opp egoet til menn ved å gi komplimenter for utseende og personlighet, samt forsikre dem om at de er Gud i senga. Jeg tror iallefall det kan stemme bra for de som er litt unge og uerfarne i datingverdenen og kanskje har et litt dårlig selvbilde i utgangspunktet. At de plutselig har sjangs på en skjønnhet (noe de kanskje aldri har sett for seg) kan være en liten vekker, plutselig har nye muligheter åpnet seg, overfladiske ting de drømte om når de var tenåringer med null jentetekke og lav selvtillit. Dessuten skal jo alltid nestemann man møter være bedre enn forrige, er ikke det regelen? For noen betyr dette kanskje at utseende og skal være bedre (da er man isåfall overfladisk). Om han kommer ned på jorden? Om han er ung, så innser han nok med tiden at det er mye vanskeligere å finne en som har en vakker personlighet enn et vakkert ytre.
Gjest ts Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror definitivt du er inne på noe. Selv er jeg en "skjønnhet" og jeg har absolutt merket at jeg har blåst opp egoet på gutter jeg har vært sammen med. Jeg går ikke etter utseende selv, så jeg ender ofte opp med gutter som rent utseendemessig sett liksom skal spille i noen ligaer under. Etter et forhold med meg, så kan jeg love deg at de har høynet kravene noe ekstremt. Det er en tendens jeg har sett og erfart, faktisk blitt fortalt direkte av noen. En fyr takket meg etterpå fordi at han innså at han hadde draget og kunne sikte høyere enn han hadde trodd, en annen som hadde kjempelav selvtillit når jeg møtte ham sa faktisk ordrett da det ble slutt at han "måtte dele seg selv med verden". Han jeg er sammen med nå har sagt noe lignende om en eks av seg, han innså plutselig da at han måtte sikte høyt og ikke nøye seg med "dårlig kvalitet". Dette var ment om personligheten og altså, men spesielt utseende - han innrømte glatt ut at han var kresen og overfladisk, og at dette var noe som hadde kommet etter han var sammen med denne vakre piken. Tror forresten ikke det er utelukkende fordi jeg er pen at de går ut av forholdet og tror de er Don Juan, jeg er veldig flink til å blåse opp egoet til menn ved å gi komplimenter for utseende og personlighet, samt forsikre dem om at de er Gud i senga. Jeg tror iallefall det kan stemme bra for de som er litt unge og uerfarne i datingverdenen og kanskje har et litt dårlig selvbilde i utgangspunktet. At de plutselig har sjangs på en skjønnhet (noe de kanskje aldri har sett for seg) kan være en liten vekker, plutselig har nye muligheter åpnet seg, overfladiske ting de drømte om når de var tenåringer med null jentetekke og lav selvtillit. Dessuten skal jo alltid nestemann man møter være bedre enn forrige, er ikke det regelen? For noen betyr dette kanskje at utseende og skal være bedre (da er man isåfall overfladisk). Om han kommer ned på jorden? Om han er ung, så innser han nok med tiden at det er mye vanskeligere å finne en som har en vakker personlighet enn et vakkert ytre. Takk for svar Angelina, kjenner meg veldig igjen! Han første gikk vel litt av skaftet etter først å ha fått napp hos hun jeg skrev om i innlegget, så meg. Men snakket ikke med han noe mer, for han hadde visst prøvd seg rundt på byen. Ifølge venninnen min hadde han ikke fått napp, muligens derfor han ringte meg 7 ganger den helgen?! syns ikke han fortjente noe respons da ihvertfall. Det har hendt meg på nytt nå med en ny fyr, han er middelmådig av utseende, men har en utrolig personlighet og er utrolig morsom. Han har hengt etter meg en stund, men da han "fikk meg" med litt kyssing og kos i helgen merket jeg at han har oppført seg rart i ettertid, mer kjepphøy med damene osv. Har også merket jeg har fått stempel som løs oppover årene fordi jeg ikke sikter høyere, men for meg er det sjarme og personlighet som gjelder, et billedskjønt ansikt har aldri vært tingen. Rart det der at man skal følge menneskelige normer med å gå etter det indre, men så smeller det tilbake med dritt på deg alikevel!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Takk for svar Angelina, kjenner meg veldig igjen! Han første gikk vel litt av skaftet etter først å ha fått napp hos hun jeg skrev om i innlegget, så meg. Men snakket ikke med han noe mer, for han hadde visst prøvd seg rundt på byen. Ifølge venninnen min hadde han ikke fått napp, muligens derfor han ringte meg 7 ganger den helgen?! syns ikke han fortjente noe respons da ihvertfall. Det har hendt meg på nytt nå med en ny fyr, han er middelmådig av utseende, men har en utrolig personlighet og er utrolig morsom. Han har hengt etter meg en stund, men da han "fikk meg" med litt kyssing og kos i helgen merket jeg at han har oppført seg rart i ettertid, mer kjepphøy med damene osv. Har også merket jeg har fått stempel som løs oppover årene fordi jeg ikke sikter høyere, men for meg er det sjarme og personlighet som gjelder, et billedskjønt ansikt har aldri vært tingen. Rart det der at man skal følge menneskelige normer med å gå etter det indre, men så smeller det tilbake med dritt på deg alikevel! Jeg tror ikke at du får stempelet løs fordi du ikke sikter høyere, det er nok fordi andre ser at det er lett å få deg, at du responderer veldig positivt med en gang noen gir deg litt oppmerksomhet. Vær litt mer høy på pæra da vel.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Vel, de fleste jenter er jo ute etter en høy, mørk og slank atletisk type med de rette hobbyene, passelig stor pikk og grei lommebok, så det med å sikte høyt blandt gutta bør vel i grunn være ganske uproblematisk. Forstår ikke hva jenter klager på, vi menn har bare blitt like kresne som dere er. Heldigvis får dere et behov for å bygge rede rundt 35 år, så da byr alle seg frem uansett, så for oss menn uten drøssevis med tilbud er det bare å enten shoppe i den kategorien, eller vente til man blir så gammel selv.
waco Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror det er mer irriterende for kvinner dersom eksmannen blir sammen med en jente som er styggere enn henne selv.
Konservativ Mann Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Er det slik hvis en middels kjekk fyr, av den typen som er hyggelig men som sikkert ingen snur seg etter på gata, får napp hos en veldig veldig pen jente så tror han at han kan få hvem som helst så velger å droppe jenta for å sikte _enda_ høyere? Er nemlig en fyr jeg har en liten crush på, jeg vil si vi er på samme nivå utseendemessig, tenker det hadde vært håp for oss oss for noen måneder siden, men etter han hadde et kortvarig forhold med en skjønnhet så har jeg merket at han har blitt litt høy på pæra, så har mistet litt håpet. Nå sikter han bare "der oppe" selv om han i andres øyne ikke er noe særlig (dette vet jeg med sikkerhet selv om jeg liker han) Er det mulighet for at han bare er sånn til han finner ut at han bare var heldig med henne å glir ned på jorden igjen om en liten stund når han ikke får napp andre steder? Merker jeg er irritert på han, men klarer ikke slutte å tenke på han så kommer meg ikke helt videre uansett:/ Er dere virkelig så overfladiske altså? Knallbra innlegg! Akkurat slik er nemlig dere jenter! Hvis ei jente på 100kg har hatt seg med en kjekk gutt, ja da er hun i egne øyne en skikkelig heiting, og vil aldri nøye seg med noen som er mindre kjekk enn denne ene flammen. At gutter faktisk fint kan ha sex med jenter de ikke synes er pene, klarer visst ikke kvinner helt å forstå. Forskning viser faktisk at blant unge menn (20-30) er terskelen for hvem vi vil gå til sengs med lavere enn terskelen for hvem vi vil bli sett offentlig med. Du har nettopp fått erfare den mannlige motsatsen. Det som forundrer meg litt er at du hevder at dere begge er utseendemessig på samme nivå, og later til å tro at dette betyr at dere er på samme nivå hva angår forhold. Det er jo en kjennsgjerning at kvinner i stor grad velges på bakgrunn av sitt utseende, men en manns "verdi" som potensiell partner ligger jo i hans makt og status. En mann med god jobb og høy stilling i samfunnet er jo en god partner, fordi han kan forsørge en kvinne og deres barn og samtidig gi kvinnen gode gener til sitt avkom. Menn skal altså ikke velges ut etter samme kriterier som kvinner. En kvinne skal være vakker, omsorgsfull og flittig, en mann skal være sterk og vellykket. Kort sagt: en kvinne skal sjarmere, en mann skal prestere. Det er derfor slett ikke sikkert at dere er på samme nivå selv om dere har noenlunde likt utseende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå