Gjest fortvilet husfar Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hei, jeg har en steketakke med teflonbelegg som er blitt mye brukt. Etter hvert er den fine non-sticky overflaten blitt erstattet med en ekkel sticky-overflate av gammelt brent fett ol. Har noen råd om hvordan i alle dager jeg kan få det god som ny igjen? Det haster, har 6 unger her og de vil ha pannekake nå!
venus_ Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hvis det er teflonbelegg på kan du brue zalo.
Gjest fortvilet husfar Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Hvis det er teflonbelegg på kan du brue zalo. Har forsøkt zalo, men det slemme fettet vil ikke gå vekk. Eder og forbannelser har heller ikke hjulpet.
Gjest Belladona Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Ny panne! Teflonpanner har begrenset levetid. Kjøp deg en ikke-teflonpanne neste gang, minsker risken for uhumskheter. Oppskrapet teflon er ikke sunt. Men det rådet hjelper vel ikke dersom de seks ungene står og tripper...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Er vel sent nå, men du får kjøpt egen skrubb for teflon.
Gjest Jente38 Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Hei, jeg har en steketakke med teflonbelegg som er blitt mye brukt. Etter hvert er den fine non-sticky overflaten blitt erstattet med en ekkel sticky-overflate av gammelt brent fett ol. Har noen råd om hvordan i alle dager jeg kan få det god som ny igjen? Det haster, har 6 unger her og de vil ha pannekake nå! Prøv med flytende OMO. Hell ca 1-1.5 korkfull opp i vasken med varmt vann. Bruk oppvaskbørste og gi en god omgang med børsten. Selv bruker jeg OMO for å avfette kjøkken-ting. Skyll godt etterpå. Blir som nytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå