Gå til innhold

øddelagt forbrenning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet

Jeg har levd på 1100 kalorier per dag i en laang periode. (har en spiseforstyrrelse)

Så gikk jeg ned i kg, og så ble jeg stabil på dette kaloriinntaket ettehvert.

Så bestemte jeg meg at jeg måtte opp i vekt og la på til 1600 kalorier per dag, dette resulterte i at jeg la på meg 1 kg på en uke.

Jeg ville ikke gå så fort opp i vekt, så jeg tok av til 1430 kalorier per dag.

Da la jeg på meg 0.5 kg på en uke.

Jeg synes jeg legger på meg mye til å ha så lite kalorier.

Men uansett, mitt spørsmål er: Når begynner forbrenningen å virke igjen og at jeg ikke legger på meg så mye så fort igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Du må slutte å gå på vekten og telle kalorier. Vekten varierer helt naturlig fra uke til uke, og de variasjonene du ser gir deg panikk.

Kast vekten!

Spis regelmessig, sunt og variert. Tren regelmessig. Disse to tingene er det som vil gi deg normal forbrenning. Men det er ikke slik at du vil se dette på en uke. Det sies at det tar 3-4 uker å innarbeide en vane og det tar nok enda lenger tid før kroppen skjønner at det blir nok mat til at den normaliserer forbrenningen.

1430 kalorier er også for lite for de aller fleste voksne damer. Har du fått noen til å hjelpe deg med å regne ut hvor mye du FAKTISK skal spise?

Skrevet
Du må slutte å gå på vekten og telle kalorier. Vekten varierer helt naturlig fra uke til uke, og de variasjonene du ser gir deg panikk.

Kast vekten!

Spis regelmessig, sunt og variert. Tren regelmessig. Disse to tingene er det som vil gi deg normal forbrenning. Men det er ikke slik at du vil se dette på en uke. Det sies at det tar 3-4 uker å innarbeide en vane og det tar nok enda lenger tid før kroppen skjønner at det blir nok mat til at den normaliserer forbrenningen.

1430 kalorier er også for lite for de aller fleste voksne damer. Har du fått noen til å hjelpe deg med å regne ut hvor mye du FAKTISK skal spise?

Dette er riktig skrevet, men må slenge med ett lite smilefjes :) slik at du ikke tror noen mener noe vondt her. Men les dette over og tenk litt over om det ikke virker litt rett...

Du må bare gi kroppen din litt tid.. Den fortjener det etter lang periode med sulting, den suger til seg alt den får av næring, men når den merker at ditt økte inntak av mat er kommet for å bli så vil vekten stabilisere seg skal du se.. Men øk og ikke tenk så masse på antall kilo nå i begynnelsen, tenk at kroppen din har godt av maten =)

Gjest Løve66
Skrevet

Er du veldig tynn? Lite muskelmasse? Du kan lese litt her, kanskje rådene der også er nyttig for deg.

Jeg kan ikke noe særlig om dette, men hvis resultatet av å spise for få kalorier blir at man legger på seg så mye ved å gå opp til 1600 kalorier om dagen så bør dette være et virkelig varsku til alle som tenker å slanke seg ved å spise for lite (wow - det ble en lang setning.....!!). Hjelpe meg... hadde jeg spist så få kalorier hadde jeg vært helt avmagret tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...