Gjest siwen Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hei! Sitter her kjenner etter på kroppen om de smertene jeg har i "ner-magen" kan være el. eller ei. :klø: Etter noen måneders prøving har jeg begynt å kjenne ekstra etter, naturligvis... Blir jo ekstra var på de fleste forandringer i kroppen... Det jeg lurer på om er dere kjenner på kroppen/underlivet at dere har el., og hvordan kjennes det ut egentlig? Og på hvilken dag i syklusen kjenner du det evt.? Kan dere dele deres erfaringer med meg? Pretty please, with sugar on top!
GlaJenta88 Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Mine sykluser er så ustabile at jeg neppe kan være til noe hjelp, men jeg kan jo dele litt erfaringer for det. Min forrige syklus var hel-teit og kan kanskje ikke sammenlignes, men på dag 28 elns så hadde jeg ville kramper. Jeg trodde det var pms, og at det var et tegn på at jeg faktisk hadde hatt en kort syklus den måneden, men nei. Det var som en hel dag med menskramper egentlig. Jeg pleier egentlig ikke være noe særlig plaget med menskramper heller, så jeg har ikke helt forutsetninger for å si om det var mer vondt eller ikke. Men jeg merket det godt i alle fall. Det viste seg jo at det var el, ettersom tanta ikke kom før på dag 42. Dette med eggløsning og evt. smerter vedrørende det er ganske individuelt og forskjellig fra syklus til syklus. Jeg ville ha trodd at hvis du merker noe i magen nå, og det er rundt el-tider, så ville jeg anta at du har el nå i løpet av de nærmeste dagene. Du hverken tester, tappetafser eller temper? Sånn at du kan finne ut om det du kjenner virkelig er el? Masse lykke til i alle fall!
Murf Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Nei, jeg kjenner ikke eggløsning, eller at egget fester seg for den saks skyld heller. Nå har jeg lite erfaring, kun 4 prøveperioder denne gang å holde statistikk på, men jeg kjenner ikke noe.
dreia Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Noen ganger har jeg kjent EL, andre ganger ikke. En gang var jeg nesten på gråten og måtte ligge sammenkrøket på sofaen, så vondt gjorde EL-smertene. For meg er det stikking rundt eggstokkene. På det verste kan det kjennes ut som om noen tar en syl og borer inn i eggstokkregionen. Smertene har kommet før EL og vart til etter EL. Verste periode har nok vært rett rundt EL, kanskje først og fremst dagen etter.
FruF Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Eg kjenner at EL er på veg, eg blir endå meir forelska i mannen min og ekstra kåt :rødme: Eg merkar òg på utfloden min at EL nærmar seg. Dagen før temperaturen min stig (eg temper) kjenner eg meg oppblåst og rar i magen, og det stikk litt rundt der eg trur eggstokkane er. Viss du lurer på når du har EL tilrår eg temping. Om ein likevel står opp til same tid er det ikkje noko ekstra styr. Eg berre halvsøv den tida det tar å måla og så lagrar eg temperaturen på mobilen til eg hugsar å skriva den inn på www.fertilityfriend.com
Rødtoppen86 Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Hm... Er det kanskje det jeg merker hver eneste gang mensen kommer? Får ubehag i nederste del av magen en eller to dager før jeg begynner å blø. En slags magekrampe og så kjenner jeg det godt i ryggen.
Murf Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Hm... Er det kanskje det jeg merker hver eneste gang mensen kommer? Får ubehag i nederste del av magen en eller to dager før jeg begynner å blø. En slags magekrampe og så kjenner jeg det godt i ryggen. Eggløsning er vanligvis 10-14 dager før mens, så jeg tror de smertene er heller en del av mens-pakka.
^^Sunny^^ Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Ja jeg kjenner eggløsningen..Smerter i enten høyre eller venstre eggstokk FØR selve eggløsning.. Smertene varer i ca 3 dager.. Noen ganger er det vondt å ha sex..
Strix Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 I noen sykluser kjenner jeg smerter/ubehag, det er ofte som å ha skikkelig sting/hold hos meg og jeg sitter gjerne sammenkrøpet for å dempe ubehaget når det er som verst. Varer i 2-3 dager Jeg har sjeldne/dårlige/halvbra eggløsninger så det rimer med at jeg ikke har smerter hver syklus. Det gjør gjerne litt vondt å ha sex for meg også, men så lenge mannen tar litt hensyn går det fint
Kirin Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Ja, jeg kjenner det. Særlig den ene eggstokken sier tydelig fra at noe er på gang. Rett etter EL roer det seg betraktelig. Jeg blir også mer kåt rundt EL.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Har kjent EL de siste månedene ja! Jeg gjorde liksom aldri det da jeg var yngre. Eller kanskje det er pga en lapraskopi jeg hadde? Uansett kjennes det som litt murringer og småstikk in sidene og oppblåst sammen med EL slim. Og mensen kommer alltid 14-15 dager senere, så regner med det er det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå