Gå til innhold

jente, 50 kg, 20 år, jogge 4 km på 30 min

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet? jeg løp med skritt teller i dag, og da jeg var hjemme igjen stod det at jeg hadde forbrent 126 kalorier. så lite!! er det riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert stemme det. Jeg trener på ellipsemaskin, 20 min. og forbrenner da 100 kcal med en gjennomsnittlig puls på 130. Er 47 kg, og 165 cm.

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
noen som vet? jeg løp med skritt teller i dag, og da jeg var hjemme igjen stod det at jeg hadde forbrent 126 kalorier. så lite!! er det riktig?

Jeg synes det hørtes lite ut. Men har den puls måler? Hvis ikke er dette et veldig ca tall, og noe du må ta med en klype salt.

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe en skikkelig pulsklokke som en kan taste inn personlige data som vekt, høyde osv. Det bør være en klokke som koster litt mer, men de viser til gjengjeld litt mer nøyaktige tall. Du får mer igjen for dette i lengden =)

Gjest Løve66
Skrevet

Det kan nok stemme. Må nok øke farten litt for å svi av flere kalorier på jogging. Ellers så kan du jo legge inn noen tall her og se hvordan det slår ut i løpet av en vanlig dag.

Skrevet

Hørtes ganske rimelig ut gitt vekt. Jeg veier det samme, og trener med avansert pulsklokke. Jogging gir bare 300-400 i timen om du holder et middels tempo. Med løp, det vil si et høyere pulsnivå, kan man forbrenne bortimot 600 i timen. Dersom du skal forbrenne en del kalorier med moderat tempo bør aktiviteten vare lengre, 30 minutter er ikke en lang treningsøkt med mindre man tar seg helt ut.

Men du må huske at kroppen også forbrenner mer ved hvile om den er godt trent.

Skrevet

jeg venter på pulsklokke som jeg fikk i velkomstgave da jeg meldte meg inn i iform. vet ikke om den er bra, men man kan legge inn en del info og koble den til pc etterpå. jeg jogger ganske ofte, fire fem dager i uken kanskje. så derfor jogger jeg litt kort. også er det en helvetes oppoverbakke midt i den faste ruta, så det tar litt ekstra tid pga av det. hvordan er egentlig utbytte man får av å løpe i oppoverbakke i forhold til bortover og nedover?

Skrevet (endret)
jeg venter på pulsklokke som jeg fikk i velkomstgave da jeg meldte meg inn i iform. vet ikke om den er bra, men man kan legge inn en del info og koble den til pc etterpå. jeg jogger ganske ofte, fire fem dager i uken kanskje. så derfor jogger jeg litt kort. også er det en helvetes oppoverbakke midt i den faste ruta, så det tar litt ekstra tid pga av det. hvordan er egentlig utbytte man får av å løpe i oppoverbakke i forhold til bortover og nedover?

Desto mer og hardere kroppen må jobbe desto bedre er det =) Mener at intervaller som denne helvetesbakken din er bra det =)

Med motstand øker styrken din og ved å presse deg selv vil du oppnå mer med treningen samt at forbrenningen øker når du trener og jo hardere du trener jo bedre blir forbrenningen din.. =)

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...