Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er så fascinert av at flere innlegg her på "Kosthold og trening" omhandler såkalte slankende produkter som nuform, 30 days, slimming herb tea etc, etc. Jeg forstår for det første virkelig ikke at folk bruker hundrevis av kroner på produkter som skal gjøre dem så og så slanke. Hadde noen faktisk funnet opp et produkt som virket slankende, så hadde vi hørt om det på en langt annen måte enn via reklameannonser i popup-vindu! Som min mor så ofte har sagt: "Sunn mat og trening, det er det eneste som nytter mot kiloene". Jeg forstår derfor ikke at folk bare kan innse kiloene de gjerne har brukt årevis på å legge på seg, kun kommer av igjen ved å endre livsstil? Spis deg mett på sunn mat, frukt og grønt, ikke på godteri, snacks og burger-kingmat. Og i stedet for å bruke pengene på slikt vrøvl som piller som gjør deg slank på 30 dager, eller lagrer burgerking-fettet på en annen måte, invester i noe nytt treningstøy, meld deg inn i et treningssenter, få deg gjerne en personlig trener, og få virkelig valuta for pengene! Vi lever i 2009, en svært opplyst tid, så slutt å være så latterlige naive. For er det for godt til å være sant, så er det det også.
Annikken Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg tror mye av dette kommer av at vi er vant til å kunne fikse alt på 1-2-3 i dag. Bilen leverer vi på versksted, vi kan etablere en bankkonto på noen dager, det tar toppen 24 timer å komme seg overalt i verden, vi kan få tak i folk bare ved å løfte av røret. Vi forventer effektivitet og er rett og slett vant til at penger kan fikse det meste, uansett hvor dårlig tid vi har. Noen ting kan vi bare ikke rushe: Det tar 9,5 mnd å produktutvikle et barn, vi blir gamle og dør til slutt likevel, og å være i form og se bra ut tar tid. Tid man ikke kan kjøpe, men som man må tilbringe på treningssenteret uansett hva man heter, hvor man bor og hvor mye i året man tjener. Det er det jeg liker ved trening også - det er en ganske naturlig ting dette med å bruke kroppen. Den minner meg om at selv om jeg ikke klarer målene og kravene på jobb, hodet ikke klarer å tenke like bra som jeg skulle ønske osv - så er kroppene våre laget for å reagere sakte, men målbevisst. Det er lov å tenke langsiktig, flere uker / måneder, alt må ikke skje I DAG. Kontinuitet følges trygt, og også kroppene våre trives best med kontinuitet, det er da de viser resultater. Når jeg er på trening må jeg bare leve i nuet, gjøre det jeg orker der og da, og legge igjen alle tanker om verdiløshet, jobb, mat og kjæresteproblemer før dørstokken. Når trening og å spise sunt blir en vane, er det ikke slitsomt en gang, men en livsstil - et lite avbrekk der jeg kun trenger å konsentrere meg om å yte for MEG. Jeg tror nok flere må revurdere hva de faktisk vil - vil de bli bare tynne, eller vil de ha med bra helse, sterkere immunforsvar og bedre psyke i tillegg? Det kan være et ork å komme i gang, man må prioritere bort andre ting, men den tiden man har for seg selv til å lære seg å kjenne sin egen kropp bedre - den er jo så mye bedre enn all tid man bruker på å søke på nettet etter slankepiller og sitte og bekymre seg over at man er så feit. Det er en kunst å handle istedenfor å bare snakke om det, men det GIR resultat! Hør på kroppen og vær snill med den, det er kun da man oppnår velvære
Gjest daimyo Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Bra skrevet, Anniken! Jeg skal ikke tilføye så mye - min erfaring er at det ikke går inn uansett, og da får folk ta et valg om hva de vil gjøre selv, så kan jeg bruke energien min på noe annet. Men jeg er veldig enig med dere begge to som har skrevet i denne tråden.
Chanel.No5 Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Må bare også få sagt at dere har helt rett, flotte innlegg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå