Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere rett ut i jobb når dere er ferdig med svangerskapspermisjonen? Jobbe 100% eller mindre? Hvordan planlegger dere å gjøre det? Være hjemme, jobbe deltid... Jeg ønsker ikke å plassere en 1-åring i barnehage/hos dagmamma fra 7-5 5 dager i uken, men da må vi jo være sikker på at økonomien tillater at en kan jobbe mindre eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ut i full jobb etter permisjon. Men jeg håper at det blir 8-16 hos en "fremmed". At mannen min leverer og jeg henter el. omvendt.

Fire uker igjen til termin i dag. 3 arbeidsdager igjen på jobb... 12

Gjest LoisLane
Skrevet

jeg skal tilbake til 100% jobb etter permisjonen. Vi har heldigvis en flott og pålitelig dagmamma klar til da! Antageligvis kan han også være hos svigermor eller pappa en dag i uka.Også regner jeg med at amminga går greit, slik at jeg får redusert arb.tida med en time.

Skrevet

Jeg er generelt i mot å sende barn i barnehage når de er ett år gamle, men jeg tror nesten ikke vi har noe valg. Skal det gå rundt økonomisk sett, må nok både mannen og jeg jobbe 100% etter permisjonen.

Skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til, for begge jobber turnus med dag/kveld/nattvakter...litt av en kabal å legge.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal tilbake 100% jobb pga økonomien.Ønsker heller ikke å sende ungen til fremmede/barnehage lange dager.Har sett barn som utvikler stress av det.Leker med tanken på å få en au pair/praktikant

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare så det er sagt, svangerskapspermisjon og fødselspermisjon er 2 forskjellige ting!!! Går utifra at det er fødselspermisjon du mener???

I jobben min får jeg svangerskappermisjon etter 3mnd graviditet og har svangerskapspermisjon fram til 3 uker før termin da går jeg over i fødslespermisjon som jeg vanligvis tar ut i 1 år med 80 % lønn!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde et VELDIG dilemma der... Synes så forferdelig synd på de små, små barna som må i barnehagen før de kan gå!!!(ikke for å fornærme foreldrene!):-)

Jeg hadde ikke råd til å være hjemme, til tross for kontantstøtte, småbarnstillegg og barnetrygd, -tilsammen 4500kr, men viss jeg jobbet følte jeg at jeg forsommet ungen pluss at barnehagen koster 3500kr i måneden, og jeg kun tjener 11000...

Jeg begynnte å jobbe, og har heldigvis en snill bestemor som passet bebi'n nesten gratis, men ble etter ca. 2 måneder sykemeldt pga. ryggproblemer....

Selv om det ikke er LETT å gå hjemme å være delvis invalid og løfte mitt lille gull hver dag, så har jeg faktisk bedre råd enn noen sinne! Full sykelønn, kontantstøtte og barnetrygd og småbarnstillegg!:-))

Bare så synd at formen er så dårlig at jeg vurderer å måtte sykemelde meg fra hjemmet også... men det er vel ikke så lett å få til!?:-~

En ting til..

Selv om skiftarbeid på fabrikk er noe skikkelig dritt, så får du mer tid sammen med bebien, og mindre dagmammaregning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...