Engel Skrevet 16. april 2002 #1 Skrevet 16. april 2002 Skal dere rett ut i jobb når dere er ferdig med svangerskapspermisjonen? Jobbe 100% eller mindre? Hvordan planlegger dere å gjøre det? Være hjemme, jobbe deltid... Jeg ønsker ikke å plassere en 1-åring i barnehage/hos dagmamma fra 7-5 5 dager i uken, men da må vi jo være sikker på at økonomien tillater at en kan jobbe mindre eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?12
Ulla Skrevet 16. april 2002 #2 Skrevet 16. april 2002 Jeg skal ut i full jobb etter permisjon. Men jeg håper at det blir 8-16 hos en "fremmed". At mannen min leverer og jeg henter el. omvendt. Fire uker igjen til termin i dag. 3 arbeidsdager igjen på jobb... 12
Gjest LoisLane Skrevet 16. april 2002 #3 Skrevet 16. april 2002 jeg skal tilbake til 100% jobb etter permisjonen. Vi har heldigvis en flott og pålitelig dagmamma klar til da! Antageligvis kan han også være hos svigermor eller pappa en dag i uka.Også regner jeg med at amminga går greit, slik at jeg får redusert arb.tida med en time.
fletta Skrevet 16. april 2002 #4 Skrevet 16. april 2002 Jeg er generelt i mot å sende barn i barnehage når de er ett år gamle, men jeg tror nesten ikke vi har noe valg. Skal det gå rundt økonomisk sett, må nok både mannen og jeg jobbe 100% etter permisjonen. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til, for begge jobber turnus med dag/kveld/nattvakter...litt av en kabal å legge.12
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #5 Skrevet 17. april 2002 Skal tilbake 100% jobb pga økonomien.Ønsker heller ikke å sende ungen til fremmede/barnehage lange dager.Har sett barn som utvikler stress av det.Leker med tanken på å få en au pair/praktikant
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #6 Skrevet 17. april 2002 Bare så det er sagt, svangerskapspermisjon og fødselspermisjon er 2 forskjellige ting!!! Går utifra at det er fødselspermisjon du mener??? I jobben min får jeg svangerskappermisjon etter 3mnd graviditet og har svangerskapspermisjon fram til 3 uker før termin da går jeg over i fødslespermisjon som jeg vanligvis tar ut i 1 år med 80 % lønn!!
tussemor Skrevet 4. mai 2002 #8 Skrevet 4. mai 2002 Jeg hadde et VELDIG dilemma der... Synes så forferdelig synd på de små, små barna som må i barnehagen før de kan gå!!!(ikke for å fornærme foreldrene!):-) Jeg hadde ikke råd til å være hjemme, til tross for kontantstøtte, småbarnstillegg og barnetrygd, -tilsammen 4500kr, men viss jeg jobbet følte jeg at jeg forsommet ungen pluss at barnehagen koster 3500kr i måneden, og jeg kun tjener 11000... Jeg begynnte å jobbe, og har heldigvis en snill bestemor som passet bebi'n nesten gratis, men ble etter ca. 2 måneder sykemeldt pga. ryggproblemer.... Selv om det ikke er LETT å gå hjemme å være delvis invalid og løfte mitt lille gull hver dag, så har jeg faktisk bedre råd enn noen sinne! Full sykelønn, kontantstøtte og barnetrygd og småbarnstillegg!:-)) Bare så synd at formen er så dårlig at jeg vurderer å måtte sykemelde meg fra hjemmet også... men det er vel ikke så lett å få til!?:-~ En ting til.. Selv om skiftarbeid på fabrikk er noe skikkelig dritt, så får du mer tid sammen med bebien, og mindre dagmammaregning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå