Gjest Skuffet mann Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er en mann på 32 som har vært sammen med dama i 5 år. 2 år som forlovet, og det har vært et godt forhold, selv om lidenskapen har dabbet av utover. Vi havnet i den velkjente 5-års krisen, og pratet endel om hvordan vi kunne få liv i forholdet igjen. Hun foreslo å flørte med andre (kun flørting, ikke noe mer) for å føle seg mer attraktiv og kanskje få ideer til sexlivet vårt. Jeg gikk motvillig med på dette, hadde ikke lyst å tenke på henne med andre gutter men fant få andre alternativerd for hvordan vi skulle få gnisten tilbake. Hun ble mer og mer opptatt på chatting på diverse forum, og meldingene på mobil ramlet inn ofte, spesielt utover kvelden og natta. Jeg spurte flere ganger om hvem det var hun skrev med, noe hun mislikte og også løy om som jeg fant ut av etterpå. Jeg ble unormalt mistenksom på dette og sjekket derfor opp telefonloggen hennes etter å ha sett en melding fra en fyr som hun sa var fra en venninne (telefonen lå slik at jeg så displayet, jeg snoka ikke), og det viste seg hun hadde veldig mye kontakt med en fyr fra en chattekanal. Jeg spurte henne uten å si hva jeg visste, og hun løy igjen om at hun ikke hadde noen hun flørtet med, og ville ikke gjøre noe galt. Mistenksomheten ble bare sterkere og jeg gikk til det skrittet å sjekke meldingene på mobilen hennes, og så hun hadde skrevet og fått meldinger som avslørte noe mer enn bare vennskap, det var ting som "når kan jeg få holde rundt deg", "jeg ser du er våken, får noen digge tanker" og sånne ting. Jeg pratet igjen med henne, og hun nektet på nytt på alt. I går dro hun til en venninne, og jeg fikk melding om at hun overnattet der. Jeg ble mer mistenksom og sjekket chatteloggen hennes, og fant til min skuffelse ut at hun hadde dratt til han fyren for å ha sex, og at de hadde hatt sex en gang før også. Ikke bare utro, men også løyet direkte til meg selv når jeg tok opp dette med henne for å prøve å løse problemene våre. Ja jeg vet, jeg har ikke rett på å sjekke meldingene hennes men ser nå at det blir en bagatell å henge seg opp i, jeg hadde en grunn til å være mistenksom. Jeg ser ikke at jeg kan tilgi henne på noen måte, og tenker nå mer på bare å avslutte forholdet uten at hun tar selvmord som hun har sagt hun vil gjøre. Det gjør bare så jævli vondt å ha kastet bort 5 år i et forhold som jeg var sikker på ville vare livet ut. Jeg forventer ikke tips til løsninger her egentlig, men hadde vært veldig deilig å få noen tilbakemeldinger, oppmuntrende ord eller noe..
Gjest Illiya Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hun har ikke mye respekt og omtanke for deg den dama der, nei. Å bruke chatting og flørting med andre for å løse en samlivskrise er vel ikke akkurat tingen. Det er jo selve oppskriften til å fjerne seg enda mer fra hverandre. Det er jo sin egen partner en burde ha behov for å føle seg attraktiv for, andre er da ikke like viktige. Men når en har glidd fra hverandre, så er det ikke lett å finne tilbake igjen. En bør egentlig gjøre tvert motsatt av hva dere gjorde, nemlig starte med å flørte med hverandre igjen, ikke andre! Nå når det verste har skjedd, hva tenker du videre? Regner med du er lei deg, skuffet og litt i sjokk. Vil du fortsette med henne, eller ser du det hele som over?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er en mann på 32 som har vært sammen med dama i 5 år. 2 år som forlovet, og det har vært et godt forhold, selv om lidenskapen har dabbet av utover. Vi havnet i den velkjente 5-års krisen, og pratet endel om hvordan vi kunne få liv i forholdet igjen. Hun foreslo å flørte med andre (kun flørting, ikke noe mer) for å føle seg mer attraktiv og kanskje få ideer til sexlivet vårt. Jeg gikk motvillig med på dette, hadde ikke lyst å tenke på henne med andre gutter men fant få andre alternativerd for hvordan vi skulle få gnisten tilbake. Hun ble mer og mer opptatt på chatting på diverse forum, og meldingene på mobil ramlet inn ofte, spesielt utover kvelden og natta. Jeg spurte flere ganger om hvem det var hun skrev med, noe hun mislikte og også løy om som jeg fant ut av etterpå. Jeg ble unormalt mistenksom på dette og sjekket derfor opp telefonloggen hennes etter å ha sett en melding fra en fyr som hun sa var fra en venninne (telefonen lå slik at jeg så displayet, jeg snoka ikke), og det viste seg hun hadde veldig mye kontakt med en fyr fra en chattekanal. Jeg spurte henne uten å si hva jeg visste, og hun løy igjen om at hun ikke hadde noen hun flørtet med, og ville ikke gjøre noe galt. Mistenksomheten ble bare sterkere og jeg gikk til det skrittet å sjekke meldingene på mobilen hennes, og så hun hadde skrevet og fått meldinger som avslørte noe mer enn bare vennskap, det var ting som "når kan jeg få holde rundt deg", "jeg ser du er våken, får noen digge tanker" og sånne ting. Jeg pratet igjen med henne, og hun nektet på nytt på alt. I går dro hun til en venninne, og jeg fikk melding om at hun overnattet der. Jeg ble mer mistenksom og sjekket chatteloggen hennes, og fant til min skuffelse ut at hun hadde dratt til han fyren for å ha sex, og at de hadde hatt sex en gang før også. Ikke bare utro, men også løyet direkte til meg selv når jeg tok opp dette med henne for å prøve å løse problemene våre. Ja jeg vet, jeg har ikke rett på å sjekke meldingene hennes men ser nå at det blir en bagatell å henge seg opp i, jeg hadde en grunn til å være mistenksom. Jeg ser ikke at jeg kan tilgi henne på noen måte, og tenker nå mer på bare å avslutte forholdet uten at hun tar selvmord som hun har sagt hun vil gjøre. Det gjør bare så jævli vondt å ha kastet bort 5 år i et forhold som jeg var sikker på ville vare livet ut. Jeg forventer ikke tips til løsninger her egentlig, men hadde vært veldig deilig å få noen tilbakemeldinger, oppmuntrende ord eller noe.. Hei. Jeg hadde dumpa hu fortere enn hun hadde skjønt hva som hadde skjedd,her i gården er det 0 tolleranse for utroskap,det og i uansett form. De som bare truer med selvmord er som oftes de som bare prater,hadde de ville det hadde de gjort det uten og si det til noen,det er nå affal min erfaring. Hadde tiligere 2 veninner som trua og ropte høyt om selvmord,de lever nå i beste velgående i dag.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 I utgangspunktet er det vel ikke særlig smart å søke bekreftelse fra andre for å få gnist tilbake i forholdet. Synes å huske et ordtak mamma brukte mye før, Der man vanner blir det grønnest eller noe sånt. Det er en trist situasjon du har havnet i, og jeg ville ikke likt å være i dine sko akkurat nå. Om jeg hadde vært deg ville jeg konfrontert henne med det du vet når du er klar for det. Men tenk igjennom hva du selv vil skal skje fremover først. I mine øyne er hun ikke verdt din kjærlighet og tid når hun går hen og gjør noe så utilgivelig. Men det er opp til deg å bestemme hvordan du skal takle det. Uansett,lykke til. Det går nok bra etterhvert skal du se.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 I utgangspunktet er det vel ikke særlig smart å søke bekreftelse fra andre for å få gnist tilbake i forholdet. Synes å huske et ordtak mamma brukte mye før, Der man vanner blir det grønnest eller noe sånt. Det er en trist situasjon du har havnet i, og jeg ville ikke likt å være i dine sko akkurat nå. Om jeg hadde vært deg ville jeg konfrontert henne med det du vet når du er klar for det. Men tenk igjennom hva du selv vil skal skje fremover først. I mine øyne er hun ikke verdt din kjærlighet og tid når hun går hen og gjør noe så utilgivelig. Men det er opp til deg å bestemme hvordan du skal takle det. Uansett,lykke til. Det går nok bra etterhvert skal du se. Ville bare legge til at jeg har fullstendig 0 toleranse for utroskap. Om samboeren min hadde gjort noe sånt hadde det vært RETT ut! Det finnes ingen forklaringer eller unnskyldninger gode nok for utroskap.
Gjest Illiya Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Hei. Jeg hadde dumpa hu fortere enn hun hadde skjønt hva som hadde skjedd,her i gården er det 0 tolleranse for utroskap,det og i uansett form. De som bare truer med selvmord er som oftes de som bare prater,hadde de ville det hadde de gjort det uten og si det til noen,det er nå affal min erfaring. Hadde tiligere 2 veninner som trua og ropte høyt om selvmord,de lever nå i beste velgående i dag. Veldig simpelt å true med selvmord for å redde ræva, ja. Dama bør ta ansvar for det hun gjør.
Gjest Oppgitt kvinne Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Dump henne! Finn en som er lojal og trofast. Til neste dame har du lært at om ting blir rutine eller kjedelig etterhvert, så må du selv ta noen grep og handle, ikke bare si "jaja" når hun selv foreslå å "treffe andre". Hun tester deg bare ut...men du protesterte jo ikke! Du satte ikke foten ned, du lot henne ta avgjørelsene. Ikke bra. Husk at du er mann. Du må styre litt.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Dette bør hun ikke slippe unna med. Flytt alle sakene hennes ut på trappa og lås døra før hun kommer hjem! Dette blir for latterlig og for dumt! Greit nok at du sikkert elsker henne, men du elsker DEG SELV mer!!
Gjest Skuffet mann Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Takk for svarene Da har vi hatt en lang prat, etter at hun kom hjem fra elskeren. Fått ut mye dritt, fått fortalt henne alt jeg hadde å si, og gitt henne mulighet til å fortelle hva som var tanken og bakgrunnen til det hun gjorde, hvordan hun kunne gjøre dette mot meg. Forøvrig er hun 25. Det ligger mer bak det enn at hun bare traff en fyr fra nett, hun har diabetes, har vært offer for voldtekt, har slitt med psyken i mange år, og har drevet med selvskading på flere måter. Hun har nådd et punkt der hun ga faen i hele verden rundt seg inkludert meg, og virker ærlig når hun sier at hun er villig til å gjøre hva som helst for å være med meg. Vi har en lang forhistorie som er fryktelig vanskelig å bare slippe på dagen, og en del av meg har fortsatt lyst på en fremtid sammen med henne. Jeg har fått henne ut herifra nå, men gitt henne en mulighet, vise meg at hun vil gjøre det hun kan for å rydde opp i livet sitt, åpne seg og prate både med meg og fagfolk om problemene sine, være fullstendig ærlig fra nå av (jeg vil sjekke dette en god stund fremover for å bygge opp igjen noe tillit), og kutte all chatting av denne typen, samt ikke dra bort til venner alene. Med tiden kanskje det kan bli til at hun flytter tilbake. Det høres helt sikkert ikke så smart ut og jeg høres nok ut som en naiv og svak mann som ikke kutter all kontakt med henne her og nå. Tiden leger alle sår heter det, jeg er ikke overbevist ennå.
Gjest Illiya Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Takk for svarene Da har vi hatt en lang prat, etter at hun kom hjem fra elskeren. Fått ut mye dritt, fått fortalt henne alt jeg hadde å si, og gitt henne mulighet til å fortelle hva som var tanken og bakgrunnen til det hun gjorde, hvordan hun kunne gjøre dette mot meg. Forøvrig er hun 25. Det ligger mer bak det enn at hun bare traff en fyr fra nett, hun har diabetes, har vært offer for voldtekt, har slitt med psyken i mange år, og har drevet med selvskading på flere måter. Hun har nådd et punkt der hun ga faen i hele verden rundt seg inkludert meg, og virker ærlig når hun sier at hun er villig til å gjøre hva som helst for å være med meg. Vi har en lang forhistorie som er fryktelig vanskelig å bare slippe på dagen, og en del av meg har fortsatt lyst på en fremtid sammen med henne. Jeg har fått henne ut herifra nå, men gitt henne en mulighet, vise meg at hun vil gjøre det hun kan for å rydde opp i livet sitt, åpne seg og prate både med meg og fagfolk om problemene sine, være fullstendig ærlig fra nå av (jeg vil sjekke dette en god stund fremover for å bygge opp igjen noe tillit), og kutte all chatting av denne typen, samt ikke dra bort til venner alene. Med tiden kanskje det kan bli til at hun flytter tilbake. Det høres helt sikkert ikke så smart ut og jeg høres nok ut som en naiv og svak mann som ikke kutter all kontakt med henne her og nå. Tiden leger alle sår heter det, jeg er ikke overbevist ennå. Dette er likevel ingen unnskyldning for å være utro. Godt at du har satt ned foten. Dere trenger nok en pause fra hverandre, så får tiden vise hva det blir til
Gjest Skuffet mann Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Joda det er jeg helt enig i. Utroskap i seg selv er ødeleggende, det som føles ennå verre er løgnene. Å stole fullt og helt på noen er viktigere enn om man er den eneste som får tilgang til sex med den andre personen i mine øyne. Jeg har jo selv kjent at det går an å fristes utenom et forhold, selv om man selvfølgelig ikke skal gjøre noe med det. Om man er sterkt deprimert og driter i seg selv, sitt eget liv og alle rundt seg så ser jeg også at det kan være mulig å ta denne fristelsen. Nå har hun gjort en megafeil og ødelagt veldig mye med det, og kun en storhet fra min side gjør at hun har en mulighet til å gjøre opp for feilen. Foten er satt, om enn uten sko på. Hun vet hva hun må gjøre for å vinne meg tilbake, klarer hun ikke dette så har hun ingen muligheter lenger. Da driter jeg også i om hun måtte ta selvmord som hun snakket om, faktisk bryr jeg meg kun om hvordan det vil ramme familien hennes, ikke henne selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 DA tar vi av oss de romantiske forholdsbrillene og så er vi litt fornuftige: Dama har problemer, og bør ikke være i et forhold til hun får modnet. Alene. Over og ut.
Gjest Skuffet mann Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 En oppdatering, da pakker dama sakene og drar for godt. Jeg ba henne om å kutte kontakten tvert med han duden, og det viste seg at hun hadde hatt plenty med kontakt med han etterpå, selv om hun påsto det var for å prøve fortelle han at hun ikke ville ha mer kontakt. Nye løgner, og dermed var det nok. Det er nok riktig som mange påstår, once a cheater always a cheater. Forbanna kjerring som kaster bort 5 år på noe sånt.
Lissi Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 En vakker dag, når du finner en dame som elsker deg og respekterer deg, så vil du være glad du tok det valget du gjorde nå, istedet for å gå rundt å leve med mistenksomheter og løgner. Det fortjener du ikke.
Gjest Skuffet mann Skrevet 1. februar 2009 #16 Skrevet 1. februar 2009 Mange takk for det, koselig å høre
Lissi Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 Mange takk for det, koselig å høre Bare hyggelig! Opp med humøret og begynn å date igjen!
Gjest gla` Skrevet 1. februar 2009 #18 Skrevet 1. februar 2009 Bra gjort!! Det er bedre å rive plastert fort av en å hale og dra i det leeenge! Det er vondt og det er skuffende og det er trist! Men i dag er den første dagen i ditt nye liv og du tar ansvar for ditt liv! Da blir det bra til slutt! Og er det ikke bra er det ikke slutt..
Gjest Plaster Skrevet 2. februar 2009 #19 Skrevet 2. februar 2009 Du er på en måte heldig som har fått revet av plasteret. Hilsen ei som fortsatt haler og drar i det etter et helt år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå