Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det Lumenes sminkefjerner inneholder som skal være så skadelig for huden??

Det er forøvrig svært lite av min sminke/hudpleie som jeg ønsker å spise. :ler: Men jeg har ingen problemer , overhode, med å bruke det på huden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hva er det Lumenes sminkefjerner inneholder som skal være så skadelig for huden??

Det er forøvrig svært lite av min sminke/hudpleie som jeg ønsker å spise. :ler: Men jeg har ingen problemer , overhode, med å bruke det på huden.

Hehe det står ihvertfall på flaska at den ikke skal spises... ;)

Har ikke sjekket innholdslista skikkelig, titta over den akkurat nå, propylparaben er vel en av fy-innholdsstoffene...

De problemene slike innholdsstoffer medfører, vil man ofte ikke merke. Jeg vet ikke hvor godt det er bevist eller motbevist, men vet det har vært snakk om økt sjanse for kreft og lignende..

Her er en tråd med liste over stoffer man bør unngå.. Har ikke tid til å gå grundigere til verks nå, for nå skal vi ut og spise :D Men du kan jo titte over selv om du finner noen av stoffene i Lumene sin sminkefjerner.. Huff...ender vel med at jeg må slutte å bruke den nå da ;)

Edit: Glemte å si at grunnen til at jeg har en mistanke om at den ikke er bra for huden (hvis man ser bort ifra kreft og sånt svineri), er at jeg føler den er ganske sterk, blir litt tørr av å bruke den og føler at det er mye alkohol i den... Men dette er bare en følelse.. og den fjerner sminken så greit at jeg heller kompanserer med en god fuktighetskrem etterpå ;)

Endret av Zadja
Skrevet

Ja, ja, jeg fortsetter nok å bruke den. Den som skal fjerne vannfast sminke er i hvert fall ikke uttørrende, den er sånn tofase med olje.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Simple våtservietter kjøpt i dagligvare. Har prøvd diverse våtservietter men kjøpte disse etter at de vant en stor test over tilsvarende produkter og ble overrasket over hvor gode de er.

Skrevet

Jeg bruker den rosa fra H&M, koster 29,50 og er veldig bra.

Skrevet

Lancome bi-facile er helt super!

Skrevet

bruker faktisk dr greve til ansiktet (ikke øynene), og jeg elsker den! Har prøvd masse forskjellig, men de siste 3-4 årene har jeg alltid falt tilbake på dr greve!

Skrevet
FirstPrice :D:D

Finnes det? Den har jeg aldri sett, men jeg tipper den må være billig :rødme: Hvor kjøper du den? :)

Skrevet
Simple våtservietter kjøpt i dagligvare. Har prøvd diverse våtservietter men kjøpte disse etter at de vant en stor test over tilsvarende produkter og ble overrasket over hvor gode de er.

De liker ikke jeg. Jeg liker godt den fra H&M som er nevnt over her. Billig og veldig god :)

Skrevet

Jeg bruker sminkefjerner fra Nivea.

Grunn: Jeg er fattig student og har derfor ikke råd til å bruke mange hundre kroner på sminkefjernere. Dessuten tester ikke Nivea på dyr, og dette er veldig viktig for meg.

Skrevet

Hvor kjøper du den Etheral? Er den lett å få tak i?

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Jeg bruker simple cleansing wipes. Fornøyd med de :)

Skrevet
For tida reagerer jeg allergisk på det aller meste nær øynene, så jeg forsøker å klare meg med ansiktsrenseoljen fra Babor. Til ekstra harde tilfeller har jeg TheBalm Balms Away, men den har litt vaselinaktig konsistens, og er litt vanskelig å fjerne etterpå. Tofasefjernere nekter huden min å akseptere. :sur:

Jeg reagerer også allergisk på en del, og mange øyesminkefjernere har alt for sterke tilsetningsstoffer.

Min siste anskaffelse er øyesminkefjerner fra Kiehls. Pris ca 170 NOK om jeg husker rett. Et merke jeg aldri hatte hørt om, jeg kjøpe det noe på impuls på en tur gjennom Schipol. Og er veldig fornøyd. Den virker også veldig drøy i bruk.

Skrevet

Takk for mange svar!

Da skal jeg ut å lete litt + kaste den driten min!!!!

Skrevet
Takk for mange svar!

Da skal jeg ut å lete litt + kaste den driten min!!!!

Hei!

Jeg bruker Vaseline Intensive Care Mild Facial Cleansing Mousse. Den er billig og enkel i bruk. Den renser hud og all sminke (inkl. øyensminke) veldig effektivt. Eneste negative jeg kan si er at jeg synes jeg kan bli litt stram i maska rett etter at jeg har brukt den (til tross for at denne er laget for tørr hud og jeg har kombinasjonshud), så da er det på med fuktighetskrem.

Dere som kan alt dette med ingredienser må gjerne si i fra dersom dette produktet ikke er bra.

Gjest LanaLane
Skrevet
Hei!

Jeg bruker Vaseline Intensive Care Mild Facial Cleansing Mousse. Den er billig og enkel i bruk. Den renser hud og all sminke (inkl. øyensminke) veldig effektivt. Eneste negative jeg kan si er at jeg synes jeg kan bli litt stram i maska rett etter at jeg har brukt den (til tross for at denne er laget for tørr hud og jeg har kombinasjonshud), så da er det på med fuktighetskrem.

Dere som kan alt dette med ingredienser må gjerne si i fra dersom dette produktet ikke er bra.

Den bruker jeg også, funker helt fantastisk :) Men krem må man ha på etterpå, men det pleier jeg uansett.

Skrevet
ja den er grusom.

jeg ville gått for renseserviettene til simple:) fjerner veldig godt makeup og svir ikke i det hele tatt! 32 kr på rimi:)

Stemmer i på denne! Har brukt Simple renseservietter i mange år og er kjempefornøyd! Ikke parfymert eller noe så den svir overhodet ikke..

Tips: Legg pakken opp-ned så blir de serviettene du tar ut ekstra fuktige..

Litt vanskeligere å fjerne vannfast mascara, da kan jeg anbefale Lancome´s øyesminkefjerner.. Den ser blå ut på en gjennomsiktig beholder...

Skrevet

Tror det kan være Bifacial fra Lancome personen over her mener. Har selv bestilt en prøve på 30 ml fra ebay på den. Til vanlig bruker jeg Lumene Cleansing Emultion for å fjerne sminke. Den er uten alkohol, parfyme, parabener,olje og silikon. Funker veldig bra på sensitiv hud. bruker også Cleanseren til Jan Marini som jeg er utrolig fornøyd med. Kun brukt den i to dager morgen og kveld og latt den være på i noen minutter. Elsker konsistensen, huden ser strammere og bedre ut en ever. Har ihvertfall funket veldig bra på min hud så langt.

Skrevet

jeg bruker baby olje.. sminken forsvinner med en gang :) jeg vasker ansiktet med en gang etter jeg har brukt dette, slik at det ikke trenger inn.

men noen som vet om det er uheldig for huden og øynene å bruke dette? har hørt rykter om at man kan få poser under øynene når man blir eldre... uææ! :)

de sminkefjernerne som man får kjøpt i dagligvarebutikken, funker ikke bra på meg.. må gnikke og gni så vanvittig mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...