Gjest Megam Skrevet 29. juni 2003 #1 Skrevet 29. juni 2003 Vi har bygget et nytt gjesterom i kjelleren. Nå myldrer det inn munkelus fra hagen og kravler overalt. Jeg vil helst ha dem bare i hagen. Fins det noen råd om hva man kan gjøre for å bli kvitt sånne?
:-) anna Skrevet 29. juni 2003 #2 Skrevet 29. juni 2003 Hva er munkelus? Er det sånne flate grå som jeg kaller tøffeldyr?
Gjest megam Skrevet 30. juni 2003 #3 Skrevet 30. juni 2003 Ja, det kan godt hende de har flere navn. De er grå, flate og finnes under steiner o.l. i naturen. Helt ufarlige men ikke noe særlig gøy å ha kravlende rundt senga.
Kosejente Skrevet 30. juni 2003 #4 Skrevet 30. juni 2003 Merkelig...mange navn på disse dyra.. ....her hvor jeg bor kalles de kaffitroll...og der jeg kommer fra sier vi melkedyr....tøffeldyr og munkelus var nytt for meg....
hegehi Skrevet 1. juli 2003 #6 Skrevet 1. juli 2003 Om du sjekker i et hagesenter eller noe slikt, så har de ganske mange ulike typer av gift. Kjøpte selv noe mot maur (som viste seg å være kjempeeffektivt!), som også skal virke på skrukketroll (som visstnok er det offisielle navnet på disse dyrene, selv kaller jeg dem tusselusser :D ) Husker ikke hva middelet heter, men det kommer i en sylinder som er ca. 20-25 cm høy, og har sånn "strø-åpning" på toppen. Er et slags gulhvitt pulver. Tror det var svensk eller tysk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå