Gå til innhold

Munkelus

Anbefalte innlegg

Gjest Megam
Skrevet

Vi har bygget et nytt gjesterom i kjelleren. Nå myldrer det inn munkelus fra hagen og kravler overalt. Jeg vil helst ha dem bare i hagen. Fins det noen råd om hva man kan gjøre for å bli kvitt sånne?

Skrevet

Hva er munkelus?

Er det sånne flate grå som jeg kaller tøffeldyr?

Gjest megam
Skrevet

Ja, det kan godt hende de har flere navn. De er grå, flate og finnes under steiner o.l. i naturen. Helt ufarlige men ikke noe særlig gøy å ha kravlende rundt senga.

Skrevet

Merkelig...mange navn på disse dyra.. :) ....her hvor jeg bor kalles de kaffitroll...og der jeg kommer fra sier vi melkedyr....tøffeldyr og munkelus var nytt for meg....

Skrevet

Om du sjekker i et hagesenter eller noe slikt, så har de ganske mange ulike typer av gift. Kjøpte selv noe mot maur (som viste seg å være kjempeeffektivt!), som også skal virke på skrukketroll (som visstnok er det offisielle navnet på disse dyrene, selv kaller jeg dem tusselusser :D )

Husker ikke hva middelet heter, men det kommer i en sylinder som er ca. 20-25 cm høy, og har sånn "strø-åpning" på toppen. Er et slags gulhvitt pulver. Tror det var svensk eller tysk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...