Gå til innhold

Barn med i bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss og holde bryllupsfest. Skal invitere våre søsken og deres barn. Søskenbarn, tanter og onkler. . og en god del venner.

Vi skel sende ut invitasjoner, hvor vi ber bare voksne, bortsett fra de barna vi er tante og onkel til, det er snakk om 5 barn.

Men gjennom min mor har jeg fått hørt at 2 av mine søskenbarn blir å ta med seg sine barn i bryllupet - disse barna er 2 og 1 1/2 år når bryllupet finner sted.

Hva syns dere? Ok at man tar med barna? Vil gjerne høre deres mening om saken..

Er klar over at denne tråden er veldig lik en annen tråd på forumet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så store barn hadde det ikke vært greit at ble tatt med uten at de var inviterte, nei. Så store barn kan fint være hos barnevakt, og de vil jo trenge egen kuvert/plass etc., i motsetning til et diebarn.

Skrevet

Uenig. Denne tråden handler om barn som er 1 1/2 år og eldre. De er det ikke noe problem å nekte å komme i bryllup.

Skrevet (endret)

Så lenge det ikke er et spedbarn som ikke tar plass eller krever kuvert, så synes jeg det er uhøflig å ta med seg barn som ikke er invitert. Forøvrig synes jeg det er greit å konferere med brudeparet når det gjelder spedbarn også i tilfelle brudeparet ikke ønsker barn overhode i bryllupet sitt.

Vi inviterer noen barn, dvs tantebarna våre og slikt, men vi forventer at når vi sender invitasjon til våre søskenbarn og kun navnene til de voksne står på invitasjonen -ja, da kommer bare de som er nevnt på invitasjonen. Dette er jo tross alt en måte vi kutter ned gjestelista på. Hadde vi hatt plass til alle, så hadde vi jo invitert alle barna også. Spedbarn har vi selvfølgellig forståelse for at noen er nødt til å ha med seg :)

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

jeg kan ikke se hvilken glede barna måtte ha å bli med i et bryllup, og heller ikke hvordan foreldrene skal kunne ha det "gøy" når de må tenke på barna hele tiden. de må da ha noen besteforeldre som ikke skal i bryllupet.

Skrevet
Så lenge det ikke er et spedbarn som ikke tar plass eller krever kuvert, så synes jeg det er uhøflig å ta med seg barn som ikke er invitert.

:Nikke:

Skrevet

Syns ikke de kan ta med så store barn uten at de er invitert nei

Skrevet

Nei, dette synes jeg ikke noe om. I et brylupp så er jo en del kyssing også. Barn burde bli skjermet fra den slags kliss. Best å være føre var enn etter snar når det kommer til å beskytte barna.

Gjest Pysepus
Skrevet

Synes ikke de kan ta med seg disse barna om de ikke er invitert. Vi gjorde som dere og inviterte nieser/nevøer + brudebarna selvfølgelig. De som hadde barn som var over et år hadde dem ikke med da det bare stod de voksnes navn i innbydelsen! Fikk aldri noen kommentarer på det...

Gjest Gjest_Lisen_*
Skrevet
Vi skal gifte oss og holde bryllupsfest. Skal invitere våre søsken og deres barn. Søskenbarn, tanter og onkler. . og en god del venner.

Vi skel sende ut invitasjoner, hvor vi ber bare voksne, bortsett fra de barna vi er tante og onkel til, det er snakk om 5 barn.

Men gjennom min mor har jeg fått hørt at 2 av mine søskenbarn blir å ta med seg sine barn i bryllupet - disse barna er 2 og 1 1/2 år når bryllupet finner sted.

Hva syns dere? Ok at man tar med barna? Vil gjerne høre deres mening om saken..

Dette er ikke greit, inviterer man barn står det i invitasjonen, det er ingen selvfølge at de er bedt. Dette burde dere si fra om, sikkert tenke litt over på hvilken måte så ikke det blir baluba.. Men synes faktisk det er noe frekt å ta det som en selvfølge at man kan ta med barn uten at de er invitert på invitasjonene, jeg da. Men det er min mening..

Skrevet

Så store barn tar man ikke med seg, uten at de har blitt invitert. Tenk om alle skulle gjort det samme, kunne fort blitt en 20 - 30 barn.

Skrevet
Nei, dette synes jeg ikke noe om. I et brylupp så er jo en del kyssing også. Barn burde bli skjermet fra den slags kliss. Best å være føre var enn etter snar når det kommer til å beskytte barna.

Morsom du.

Skrevet

Spedbarn og barn som fortsatt blir ammet er vel de eneste som kan komme uanmeldt for min del.

Skrevet

Når jeg tenker over har også min kommende ektemann søskenbarn med barn på samme alder, skulle de gjøre det samme vill vi sikkert blitt 10-15 småbarn i dette bryllupet. Selv om de bor på en annen kant av landet, så syns jeg faktisk at tanter/besteforeldre på den adre siden kan passe ungen nettop denne helgen/dagen..

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

Veldig enig i det som har blitt skrevet ovenfor. Fikk og en tankevekker i forhold til spedbarn. Det er en problematikk jeg ikke har tenkt på før. Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om det. De skriker og bråker fælt ;p Kommer an på hvem det hadde vært tror jeg. Hadde uansett ikke likt om noen tok med seg barn som ikke stod på invitasjonen. Hadde likt å bli spurt om det var snakk om et spedbarn. Da kunne vi jo blitt enige om diverse praktiske ting, f. eks at moren kunne sitte et sted der hun fikk plass til vognen e.l.

Den yngste på vår gjesteliste er 9 år, men ellers er alle voksne eller ungdommer. Ser ikke helt hva små barn har å gjøre i bryllup, ihvertfall ikke hele dagen. Håper inderlig ikke mine fettere og kusiner tar med seg sine små. Det har vi rett og slett ikke plass til.

Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge at barn ikke skal være med i bryllup uten at de enten er invitert eller at den inviterte har klarert det med brudeparet på forhånd. Spedbarn bør få være med i bryllup, men om brudeparet er redd for at barnet kommer til å forstyrre vielse og fest synes jeg de bør få si nei, eller si ifra på forhånd om at de ikke vil ha babyen med i bryllupet. Det er brudeparet som bestemmer. Brudeparet bør da vise forståelse for at folk ikke vil reise fra barna sine og dermed takker nei.

Det er direkte ufint å planlegge å ta med seg barn som ikke er invitert. Er det virkelig vanlig? Jeg trodde det var mer vanlig å velge å komme uten så små barn, selv om barnet er invitert.

Da vi giftet oss hadde vi ikke barn selv, og vi valgte å invitere uten barn selv om vi hadde både onkelbarn og fadderbarn. Ingen ble sure av den grunn. Vi kunne godtatt brystbarn, men slapp heldigvis den problemstillingen. Som mamma skjønner jeg dilemmaet, men jeg kommer ikke til å ta med sønnen min i de mange bryllupene som ligger foran oss i sommer...

Gjest hopeful
Skrevet

Veldig enig i det som er skrevet. Syns folk skal forholde seg til de navnene som står på invitasjonen. Barn som fortsatt ammes blir jo noe annet. Håper iallefall at ingen av gjestene mine bringer med noen "blindpassasjerer" utenom gjestelisten. Vi fyller vel nesten opp lokalet vi har leid, og om folk kommer med ekstra folk, kan man få problemer i forhold til brannsikkerhet, osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...